Ergobaby adapt

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Vi har et sjal (baby k’tan) og en babybjørn one sele, men vurderer å bytte ut selen med ergobaby adapt. Den ser veldig enkel og smart ut.

Er du fornøyd? Hvor lenge brukte du denne?

Vi kjøpte nettopp adapt, hittil er det bare pappaen som har prøvd den med baby i, men han synes den er veldig ålreit. Og det kom fra en som " ikke trengte" bæresele [emoji14]

Liker godt at selene kan krysses da mannen er veldig bredskuldra og jeg er veldig liten. Selen kan brukes fra nyfødt (over 3,2 kg) til 20 kg er det vel. Den kan ikke brukes forovervendt da, men på hofen, bedre ergonomisk, gir baby muligheten til å se fremover og bakover men også hvile nakken og hodet når det blir for mye, og de får fortsatt tryggheten i å søke til bæreren, og bæreren har lettere tilgang til baby for å sjekke status.

Jeg gleder meg til å ta den i bruk :)

Har bare såvidt prøvd svigerinna mi sin, hun er veldig fornøyd. Jeg syns den er bittelitt klumpete sammenlignet med andre seler jeg har prøvd. Gode alternativer som også kan justeres i størrelsen er lennylamb lennyup, soulslings anoona som er i sjalstoff og hvor selene også kan krysses på ryggen ved magebæring, også tula free to grow som ikke kan krysses på ryggen, men som mange skryter av :)

Å kjøpe sele er uansett litt som å kjøpe ryggsekk, en sele som passer en kropp passer ikke nødvendigvis andre. Anbefaler å få prøvd litt ulike om du kan :)

Vi kjøper nok ikke før hun kommer da bæresjalet nok blir brukt første ukene i hvertfall, men skal definitivt sjekke mer ut da :)

Vi kjøper nok ikke før hun kommer da bæresjalet nok blir brukt første ukene i hvertfall, men skal definitivt sjekke mer ut da :)

Det anbefales ja, så kan du prøve med baby oppi :) Hvis du kan anbefaler jeg en tur inn til bæreglede i Oslo, evt oslo sling library, der får du prøve litt ulike seler og får hjelp og triks til å tilpasse og sette på slik at det er behagelig og trygt. Mange som får ubehagelige opplevelser med bæring fordi bæretøyet rett og slett sitter ubehagelig på :)

Det anbefales ja, så kan du prøve med baby oppi :) Hvis du kan anbefaler jeg en tur inn til bæreglede i Oslo, evt oslo sling library, der får du prøve litt ulike seler og får hjelp og triks til å tilpasse og sette på slik at det er behagelig og trygt. Mange som får ubehagelige opplevelser med bæring fordi bæretøyet rett og slett sitter ubehagelig på :)

Ja skal prøves :) Tror sjalet vi har fungerer fint første tiden, så da kan vi jo ta det en av de første gangene vi tørr å bevege oss på utflukt til byen :P

Ja skal prøves :) Tror sjalet vi har fungerer fint første tiden, så da kan vi jo ta det en av de første gangene vi tørr å bevege oss på utflukt til byen :p

Ja, vi brukte Caboo frem til vi var på Oslo-tur når mini var 8 uker, da var vi på bæreglede og fikk kjøpt oss angelpack, elsket den!

Vi har et sjal (baby k’tan) og en babybjørn one sele, men vurderer å bytte ut selen med ergobaby adapt. Den ser veldig enkel og smart ut.

Er du fornøyd? Hvor lenge brukte du denne?
Kjempefornøyd med adapt, hun likte ikke bæresjal men liker derimot adapten :happy: Hun har nå bikket 10 kg og er enda behagelig å bære. Håper å bruke den lenge!

Ergobaby adapt er en veldig god sele ut fra alt jeg har lest :) har ikke prøvd den selv, hadde ergobaby 360 sist (har den fortsatt) som jeg ikke var så fornøyd med. Mest at den var så klumpete og klam (spesielt med spedbarnsinnlegget, som man jo ikke trenger med adapt!), og også at den hadde borrelås (som ikke adapt har! :) ) og selene ikke kunne krysses på ryggen (det kan de med adapt!)

Men jeg leste en god del om seler og oppdaget Beco Gemini, så slo til på salget hos sjalala (nettbutikk) her om dagen og kjøpte Beco Gemini Cool Air for under 800 kr :) alternativet var ergobaby adapt cool som koster 1300 eller mer.

Vil ha cool-versjon pga de har mesh og er enda svalere om sommeren (mindre klam!), og vi får sommerbaby.

Så har jeg tenkt å kjøpe en sele nummer to etterhvert som ikke har mesh. Mest lyst på LennyLamb LennyUp eller lignende (fint design!).

Men om adapt kommer i litt flere farger kan det hende det blir den også. Er bare ikke sååå glad j designet på adapt, men den er helt Ok.

Både mannen min (på 190cm) og jeg (på 165) har prøvd Beco Gemini og synes den var kjempebehagelig og sååå lett, veldig veldig mye bedre enn ergobaby 360. Vi gleder oss masse til å bære i den :)

Kan godt tenkes vi hadde likt ergobaby adapt cool like bra, men vi sparte over 600 kr på å kjøpe Beco Gemini Cool!

Back
Topp