Ergobaby 360

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!

Jeg har en Ergobaby 360 som jeg brukte mye i fjor, men som jeg nå har begynt å tenke at jeg kan ta frem mot våren og bære han på ryggen. Men er den godkjent for det? Noen som vet? Klarer ikke finne ut av det på nettet.. :bored:
 
Hei!

Jeg har en Ergobaby 360 som jeg brukte mye i fjor, men som jeg nå har begynt å tenke at jeg kan ta frem mot våren og bære han på ryggen. Men er den godkjent for det? Noen som vet? Klarer ikke finne ut av det på nettet.. :bored:

Ja, den kan du bruke på ryggen :)
Søk opp walk like an egyptian carry for å se video av hvordan man får de over på rygg alene. Det går som
En lek når man hr fått øvd litt. Jeg bærer på ryggen hver gang jeg henter eldste i bhg for eksempel. Var litt usikker på om jeg skulle få til å slenge henne opp på ryggen alene på parkeringsplassen, men det går fint!
 
Herlig! Takk :happy: Vet du maksvekt på barnet?

redigerte inn litt mer i svaret mitt over også :hilarious:
Det tipper jeg står inni selen på en av lappene, ganske sikker på at det er 20kg som på de fleste seler. Vi gikk over til en Toddler-sele med eldstemann da han veide rundt 15kg sist, da ble det for tungt i sele i standardstørrelsen fordi han også var ganske lang. Så hvor lenge det er behagelig å bruke den kommer også litt an på kroppsbygning til barnet og hvordan de passer i selen.
 
redigerte inn litt mer i svaret mitt over også :hilarious:
Det tipper jeg står inni selen på en av lappene, ganske sikker på at det er 20kg som på de fleste seler. Vi gikk over til en Toddler-sele med eldstemann da han veide rundt 15kg sist, da ble det for tungt i sele i standardstørrelsen fordi han også var ganske lang. Så hvor lenge det er behagelig å bruke den kommer også litt an på kroppsbygning til barnet og hvordan de passer i selen.

Tusen takk for utfyllende svar - det var det jeg trengte :woot: Jeg tør ikke prøve ute enda, for det er kun is på bakken over alt her, men jeg skal teste ut hjemme og øve til det blir bart ute :joyful:
 
Tusen takk for utfyllende svar - det var det jeg trengte :woot: Jeg tør ikke prøve ute enda, for det er kun is på bakken over alt her, men jeg skal teste ut hjemme og øve til det blir bart ute :joyful:

Ja, jeg øvde mens jeg sto rett ved sofaen eller senga hjemme for å kjenne meg trygg. Sånn i tilfelle hun skulle ramle ut, men det gikk bra. Hadde på tv i starten også soden hun var litt mark i begynnelsen. Nå skjønner hun hva som skjer, så nå er hun rolig mens jeg skyver henne over på ryggen!
 
Bærer en del på rygg selv, både sele og meh dai. Du ser at det blir riktig hvis selen dekker 2/3 av låret til mini. Trenger ikke gå helt ut til knehase når de er så store :) maksvekt sier ikke noe om selen er riktig størrelse til baby, dessverre! Bare hva den «tåler».... Det er vanlig at man fra rundt str 80-86 må over på en toddlersele.

Ps: Hvis ungen liker/må ha smokk anbefaler jeg at du har smokken festet i en snor rundt halsen din! For ellers forsvinner den fort mellom ryggen din og minis mage og er umulig for deg å få tak i :hilarious:
 
Back
Topp