Ergobaby 360

Lizzy78

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Hei hå :)
Er det noen som har erfaring med spedbarnsinnlegget på ergobaby 360?
Har lånt en, men skulle kjøpe innlegget og dama i kassen mente jeg skulle revurdere.. de fleste likte det ikke og brukte ikke selen før babyen var stor nok uten. Ble usikker og bestilte den ikke.. var det ett salgstriks for å få meg til å kjøpe noe annet eller stemmer det?
Og hvorfor?

Håper noen kan dele erfaring med meg, har ikke lyst til å kjøpe noe som vi ikke vil bruke.
 
Vi har brukt 360, og fikk til spedbarnsinnlegget greit. Krever litt øving, men så syns jeg det gikk ganske fint. Bytta dog ut sela da det var tid for ryggbæring, for borrelåsen i midjebeltet gjorde meg smågal. :p Og så syns jeg panelet fort ble litt knapt til min, så kjøpte en sele som hadde litt lengre brukstid.

Hvilke andre seler fikk du foreslått i stedet? Det er jo en fordel med de som ikke har innlegg, blir litt mindre klumpete gjerne og er lettere å få til med en gang.
 
Vi har brukt 360, og fikk til spedbarnsinnlegget greit. Krever litt øving, men så syns jeg det gikk ganske fint. Bytta dog ut sela da det var tid for ryggbæring, for borrelåsen i midjebeltet gjorde meg smågal. :p Og så syns jeg panelet fort ble litt knapt til min, så kjøpte en sele som hadde litt lengre brukstid.

Hvilke andre seler fikk du foreslått i stedet? Det er jo en fordel med de som ikke har innlegg, blir litt mindre klumpete gjerne og er lettere å få til med en gang.
Ble anbefalt ferdigknytt sjal.. vesentlig mye dyrere.
 
Jeg lånte en Ergobaby sist og syntes spedbarnsinnlegget var veldig klumpete og varmt å ha på. Jeg endte opp med å kjøpe en sele i tynt sjalstoff (Soulsling Anoona) hvor man ikke trenger spedbarnsinnlegg. Jeg synes man får det beste av to verdener - mykheten i stoffet fordi det er sjalstoff og enkelheten med at det er en sele :)
 
Ble anbefalt ferdigknytt sjal.. vesentlig mye dyrere.

De har jo litt kortere brukstid også.

Det sagt så har hun rett i at mange syns innlegget er knotete og klumpete, og jeg syns også elastisk sjal (hadde ikke ferdigknytt da) er best den første tiden. Etter det foretrakk jeg meh dai framfor sele egentlig, fikk tilpassa den kroppen min bedre. Mannen min derimot, sverga til 360-en.

Men forstår jeg det rett i at du kun trenger å kjøpe innlegg, og ellers får låne sela? Kan jo være verdt et forsøk da, på om du liker det eller ikke. Mange syns jo den er helt super, sånn som mannen min. :p
 
De har jo litt kortere brukstid også.

Det sagt så har hun rett i at mange syns innlegget er knotete og klumpete, og jeg syns også elastisk sjal (hadde ikke ferdigknytt da) er best den første tiden. Etter det foretrakk jeg meh dai framfor sele egentlig, fikk tilpassa den kroppen min bedre. Mannen min derimot, sverga til 360-en.

Men forstår jeg det rett i at du kun trenger å kjøpe innlegg, og ellers får låne sela? Kan jo være verdt et forsøk da, på om du liker det eller ikke. Mange syns jo den er helt super, sånn som mannen min. :p

Jepp selen har jeg, mangler bare innlegget.
Litt kjipt å bruke penger på innlegget for å ende opp med å kjøpe noe annet like etterpå..
 
Hadde 360 til storebror. Synes selve selen var god, men litt stor og klumpete. Spedbarns innlegget synes jeg var upraktisk, klumpete og gjorde at storebror ble veldig varm. Solgte den og kjøpte ergobaby adapt til lillesøster. Vært mye mer fornøyd med den. Den er mindre og nettene og man trenger ikke spedbarns innlegg. Kommer til å bruke den til bittelille søster.

Har et elastisk sjal som jeg synes er supert når de er nyfødte (mine har vært premature og derfor ekstra små), men har likt sele best når de hat blitt litt større.
 
Anbefaler en annen sele der du ikke trenger å bruke nyfødt innlegg i det hele tatt :)
De innleggene er ofte knotete og få til, å det blir varmt og klamt for både baby og den som bærer! :)
 
Ser ut til at flertallet er enig i at innlegget er bortkastet penger.. blir i alle fall enklere å forsvare at jeg kjøper meg sjal :hilarious: tøffe menn går også med sjal... sant?;) (Tror ikke han har noe mot det.)
 
Angelpack og lenny lamb up er for eksempel uten innlegg. Anbefaler også en fidella flytai, litt lettere enn sjal hvis du ikke har brukt det før :) Eller en ringslynge :)
 
Jeg synes det gikk helt fint med inlegget, men det er jo så klart litt mer "jobb" med det. I motsetning synes jeg selve selen var vond å få på alene, så foretrakk hjelp. Klarte det selv også altså, men var så knotete å få over hodet eller kneppe igjen på ryggen mens man skal holde baby på plass... Elsker hvordan festinga av selen fungerer på en babybjörn, men skal ikke anbefale en slik sele da de ikke er ergonomiske. Bare synes det hadde vært mye lettere om ergobaby også hadde hatt en lettere måte å feste selen på..

Jeg vurderer selv sjal denne gangen, siden selen var så tungvindt å få på og jeg tror det vil være lettere å gå med (mindre varmt og klamt). Var ofte nokså våt på magen når jeg var kommet hjem etter en tur med ergobaby...
 
Jeg tror elastisk sjal er å anbefalt for de minste. Det er best ergonomisk for baby slik jeg har forstått det. De finnes i ulike prisklasser og det finnes mye på finn hvis man vil ha brukt. Jeg har også vurdert å kjøpe ergobaby 360 når lille blir større. Det virker som en god sele som kan brukes lenge. Tror det er opp til 20 kg. Også er det fint at man kan bære på ryggen når ungen blir eldre. Spenningsanleggene synes jeg virker litt klumpete og tungvint.
 
Hei hå :)
Er det noen som har erfaring med spedbarnsinnlegget på ergobaby 360?
Har lånt en, men skulle kjøpe innlegget og dama i kassen mente jeg skulle revurdere.. de fleste likte det ikke og brukte ikke selen før babyen var stor nok uten. Ble usikker og bestilte den ikke.. var det ett salgstriks for å få meg til å kjøpe noe annet eller stemmer det?
Og hvorfor?

Håper noen kan dele erfaring med meg, har ikke lyst til å kjøpe noe som vi ikke vil bruke.
Styr unna Ergobaby-selene som krever spedbarnsinnlegg. De er noe herk. Nesten ingen klarer å bruke de riktig. Om du absolutt vil ha Ergobaby, velg en sele som ikke krever spedbarnsinnlegg, for eksempel Ergobaby Adapt.

Ergobaby har gode og ergonomiske seler, men jeg syns personlig at de er klumpete, stive og tar mye plass. Jeg foretrekker for eksempel Angelpack, som er tynnere og mykere.

Men Ergobaby er et veldig mye bedre valg enn f.eks. BabyBjørn og Stokke, fordi de sistnevnte ikke er ergonomiske (selv om de påstår det).
 
Angående "ferdigknytt", altså Close Caboo, så er de veldig greie å få tak i brukt. Sjekk på Finn.no. :)
 
Ergobaby 360 brukte jeg med storesøster, fungerte veldig fint! Jeg selv brukte elastisk skal til å begynne med, mens mannen brukte ergobaby 360 med spedbarnsinnlegget.
Husker ikke når jeg begynte med selen, men hun var ikke så mange ukene, rundt 5-7 uker kanskje.
 
Ergobaby 360 brukte jeg med storesøster, fungerte veldig fint! Jeg selv brukte elastisk skal til å begynne med, mens mannen brukte ergobaby 360 med spedbarnsinnlegget.
Husker ikke når jeg begynte med selen, men hun var ikke så mange ukene, rundt 5-7 uker kanskje.
Blir spennende å se hva vi ender opp med, må i alle fall ordne noe som mannen også ønsker å bruke :)
 
Jeg tror elastisk sjal er å anbefalt for de minste. Det er best ergonomisk for baby slik jeg har forstått det. De finnes i ulike prisklasser og det finnes mye på finn hvis man vil ha brukt. Jeg har også vurdert å kjøpe ergobaby 360 når lille blir større. Det virker som en god sele som kan brukes lenge. Tror det er opp til 20 kg. Også er det fint at man kan bære på ryggen når ungen blir eldre. Spenningsanleggene synes jeg virker litt klumpete og tungvint.
Selen har vi jo så kommer til å bruke den senere, likte det at den kan brukes i alle retninger :)
 
Jeg synes det gikk helt fint med inlegget, men det er jo så klart litt mer "jobb" med det. I motsetning synes jeg selve selen var vond å få på alene, så foretrakk hjelp. Klarte det selv også altså, men var så knotete å få over hodet eller kneppe igjen på ryggen mens man skal holde baby på plass... Elsker hvordan festinga av selen fungerer på en babybjörn, men skal ikke anbefale en slik sele da de ikke er ergonomiske. Bare synes det hadde vært mye lettere om ergobaby også hadde hatt en lettere måte å feste selen på..

Jeg vurderer selv sjal denne gangen, siden selen var så tungvindt å få på og jeg tror det vil være lettere å gå med (mindre varmt og klamt). Var ofte nokså våt på magen når jeg var kommet hjem etter en tur med ergobaby...

Går det ikke å sette baby i etter den er kommet på? Ja det er jo dessverre denne varmeeffekten de fleste misliker.
 
Angelpack og lenny lamb up er for eksempel uten innlegg. Anbefaler også en fidella flytai, litt lettere enn sjal hvis du ikke har brukt det før :) Eller en ringslynge :)
Har så vidt hatt på meg bæreutstyr annen en vanlig meis da. Fikk en sånn «bæretube» av noe slag når minste var lita men greide ikke å kle den på meg selv så den ble bare liggende.
 
Back
Topp