Ergobaby 360 vs orginal

Gravidmednummerto

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg holder på å bli gal i denne jungelen har bæreutstyr! Noen som har erfaringer med ergobaby 360 og orginal som har pluss og minuser med dem?:) Usikker på om det er verdt de ekstra pengene med 360..
 
Vi har kjøpt 360, fordi jeg tenker den kan brukes lenger iom at ungen kan vendes begge veier!
 
Ikke glem ergobaby adapt ;) tror det er enda en type

Vi har kjøpt ergobaby adapt brukt på Finn. Betalte 800kr.
Jeg tenkte på det jeg og,men har hørt at den skal brukes fremovervendt i max 15 minutter av gangen.. Har ikke lest det selv da :)

Stemmer det. Baby/barn får en mye bedre hoftestilling og utvikling av å være vendt mot mor/far.

Vi så på 360 vi også, men kom fram til at vi ville slippe spebarnsinnlegget og at vi ikke kom til å ha henne forovervendt. Barna ser minst like bra på ryggen ;)

Sikkert andre som mener annet enn meg, men dette er det jeg fant ut da jeg lette i jungelen.
 
Jeg tenkte på det jeg og,men har hørt at den skal brukes fremovervendt i max 15 minutter av gangen.. Har ikke lest det selv da :)
Den 15min regelen må vel justeres etterhvert som barnet blir eldre?
 
Vi har kjøpt ergobaby adapt brukt på Finn. Betalte 800kr.


Stemmer det. Baby/barn får en mye bedre hoftestilling og utvikling av å være vendt mot mor/far.

Vi så på 360 vi også, men kom fram til at vi ville slippe spebarnsinnlegget og at vi ikke kom til å ha henne forovervendt. Barna ser minst like bra på ryggen ;)

Sikkert andre som mener annet enn meg, men dette er det jeg fant ut da jeg lette i jungelen.

Ligger fint lite på finn nå desverre, og på de ørten kjøp og salg sidene på facebook jeg har sett på.. Jeg har derimot funnet ergo 360 u/spedbarnsinnlegg til 300 kr, og orginal m/spedbarnsinnlegg til 200 kr.. Er derfor veldig i tvil hvilken jeg skal velge! Har egentlig ikke råd til å kjøpe mer nå, så vurderer derfor orginal, men kjedelig å bruke penger på den dersom den ikke er brukende..
 
Kan de brukes på ryggen? Det er egentlig viktigere enn framoverlent. På ryggen kan barnet velge å skjerme seg mot inntrykk, men får god utsikt når det vil. Og en får god ergonomi som bærer (kan mao bære til barnet blir en del større/tyngre), noe som er vanskelig å få til med framovervendt bæring.
 
Jeg har valgt ergobaby360 da den har fått best i test. Har naturlig nok ikke fått benyttet den enda, og aner ikke hvordan den er sammenliknet med original.
 
Kan de brukes på ryggen? Det er egentlig viktigere enn framoverlent. På ryggen kan barnet velge å skjerme seg mot inntrykk, men får god utsikt når det vil. Og en får god ergonomi som bærer (kan mao bære til barnet blir en del større/tyngre), noe som er vanskelig å få til med framovervendt bæring.

Den kan brukes på ryggen, på magen (forover og innover vendt) og på siden/hofta.
 
Vi har en 360 vi er veldig fornøyd med - og kommer til å bruke den så snart han kan sitte oppi uten spedbarnsinnlegget; synes det var mer kronglete enn noe annet.
 
Vi hadde 360 sist. Brukt masse, veldig fornøyd, brukt både med og uten spedbarnsinnlegg, etterhvert forovervendt, og når han ble større også på ryggen.
 
Hvor gammel er baby sånn ca når man ikke trenger spedbarnsinnlegget?
Mener det er de tre første mnd/ til ungen klarer å holde nakken av seg selv. Først i selv innlegget, så kun med den puten. Men så har jeg tydeligvis klart å miste den puten - så bruker caboo close frem til han kan sitte i selen uten pute :)
 
Har ergobaby 360 som jeg var veldig fornøyd med sist. Kommer nok til å kjøpe nyfødtinnlegg til den.

Nå har jo ergobaby kommet med omni 360 som er den samme som vanlig 360 bare at du slipper nyfødtinnlegg. Om jeg skulle kjøpt ny ville jeg gått for den :)
 
Hva med Manduca bæresele? Den hadde jeg til hun som er 7 år nå. Kan brukes opp til 3-4 års alder. Er ergonimisk og noen flotte skulderstropper og knall støtte i sidene. Likte denne godt i alle fall :)
Det er spedbarnsinnlegg i den, så kan fint brukes fra nyfødt og oppover, selv om de reklamerer for at det egner seg best fra 6 mnd alder av. Men jeg synes ikke det var noe problem, da jentungen satt godt og var godt skjermet. Kan bære foran, på siden og på rygg :)

https://www.bereglede.no/produkt/manduca/
 
Last edited:
Dette er litt på siden av det du spør om, men min (lille) erfaring med bæretøy med første er at det kan være greit å ha noe å variere med. Har brukt ergobaby 360 mye (og liker veldig godt muligheten til å bære fremover), men i begynnelsen var det for knotete å få til spedbarnsinnlegget, så da kjøpte vi en Caboo close, som er superenkel å få på og deilig å bære med den første tiden. Ergobabyen har også vært fin å ha med på utenlandstur, men det blir veldig varmt å sitte i den i middels/høye temperaturerer pga det tjukke stoffet. Denne gangen har vi også kjøpt en Tula free to grow som er tynnere i stoffet og hvor man ikke trenger noe spedbarnsinnlegg. Har ikke fått prøvd den ennå pga magen, men gleder meg skikkelig til å bruke den. Og med to tette, trøster jeg meg med at tre seler må jo være lov. ;)Kanskje jeg til og med skal prøve meg på sjal denne gangen?
 
Back
Topp