Erfarne barnehagemødre.

StinkiStini

Forumet er livet
Det ligger på ca minus 11-15 grader her på dagtid. ( Var minus 17-20 idagtidlig... )
Kan også gå til kun minus 8-9 ved flaks.

Idag var ingen av de små i barnehagen ute, og de sov inne også.

Kan jeg si imorra at jeg ikke vil at Amalie skal verken gå ut eller sove ute?
Det er meldt rundt 11-12minus, noe som betyr at det her pisskaldt her siden det er rett ved sjøen osv.

Kanskje jeg ikke kan kreve det?
Da bør jeg heller holde henne hjemme...? Eller..?

Hun er i tilvenning, første uka hennes.
Litt dumt å holde henne hjemme også, men det er SINNSYKT kaldt at jeg vil ikke at hun skal være ute![&:]

Snørret i nesen fryser til is. Jeg syns det er vondt å puste ute.

Krever vel ikke for mye da...?

Jeg mener at hvis de små har problemer med å puste og det er så kaldt så bør det ikke være noe problem for barnehagen!! Sikkert andre og som bør holdes inne[;)] 

Hør med dem du!!![:)]

Jeg sier fra at jeg vil at Thia sover inne når det er så kaldt som nå, og det tar de hensyn til.

Vil tro det er flere barn som holdes inne, så da kan vel ho "joine" innegruppa.. [:)]

JEG greier ikke puste ute nesten, måtte ha huff over fjeset.
Har ikke astma eller pusteproblemer heller.

Jo jeg stoler på at de tar rett avgjørelse.
Det gjorde jo det idag![:)]

Da sier jeg at hun skal sove inne, og at om alle barna må ut på dagen så kan de ringe meg for da vil jeg hente henne siden det er så kaldt ute

ORIGINAL: StinkiStini

JEG greier ikke puste ute nesten, måtte ha huff over fjeset.
Har ikke astma eller pusteproblemer heller.

Jo jeg stoler på at de tar rett avgjørelse.
Det gjorde jo det idag![:)]

Da sier jeg at hun skal sove inne, og at om alle barna må ut på dagen så kan de ringe meg for da vil jeg hente henne siden det er så kaldt ute

Høres lurt ut.[:)]

Viss hun er i tilvenning har hun vel ikke fulle dager uansett? Og du er tilgjengelig på kort varsel? Du kan jo si at viss de skal ut så kan de ringe deg, og du hente henne...! (dersom et barn ikke kan følge vanlig bhg-opplegg av en eller annen årsak, så burde de holdes hjemme)
men tror nok de som jobber i barnehagen vurderer nøye om de skal ut med barna eller ikke (jobber selv i bhg)!! De går nok ikke ut med de aller minste viss det er veldig kaldt!

ORIGINAL: *SuperBerta*

Jeg jobber på avd med bare 1-åringer, og vi har ikke kunnet gå ut denne uka.. Det er kjipt, men man må bare. Vi skal jo ikke bare sørge for at barna får vært ute, men også gi de GODE opplevelser ute, og det er vanskelig i denne kulda..

Du kan jo evnt. ringe dit på morgenen for å spørre hva de tenker, om de har planer om å gå ut, eller om de uansett skal være inne..[:)]

Jeg veit at de ikke går ut før evt rundt klokka 12.
Så da skal hun få være der til det i tilfelle siden det er første uka hennes og hun bør være der litt for å øve på levering osv.
Sier at jeg henter henne om alle må ut, for jeg ikke vil hun skal være ute pga kulda.

Barna her var ute både mandag og tirsdag og onsdag.
Men ikke idag, for idag var det enda kaldere enn før.. over 10minus.

ORIGINAL: werana

Viss hun er i tilvenning har hun vel ikke fulle dager uansett? Og du er tilgjengelig på kort varsel? Du kan jo si at viss de skal ut så kan de ringe deg, og du hente henne...! (dersom et barn ikke kan følge vanlig bhg-opplegg av en eller annen årsak, så burde de holdes hjemme)
men tror nok de som jobber i barnehagen vurderer nøye om de skal ut med barna eller ikke (jobber selv i bhg)!! De går nok ikke ut med de aller minste viss det er veldig kaldt!

Nei hun går ikke fulle dager nei[:)]

Hun starta tilvenning mandag, så sann sett er tilvenninga ferdig. Hehe
Men siden jeg har mulighet så tar vi det slow den uka her og jeg er der med henne første timen og henter tidlig[;)]
Det hun må tilvennes mest på er nettopp soving, og det vil jeg ikke at hun skal gjøre ute når det er opp mot 13minus.

her er di ikke ute på fomiddagen som di pleier,går jo ikke an for så små å leke i masse snø og is.ser jo ikke lekeaparatene en gang.åså er det veldig kaldt for så små.men di sover ute,under tak.

hvor kaldt er FOR kaldt for barn å sove ute?[8|]

I bhg til gutta, har det vel vært -14 ute i dag, de store har vært ute 1 time på dagen i dag, men de har gapahug som de tenner bål inni. De minste sover ute i vogna, de har målt temp inni vognene ved hodet, og da det var -10 ute, ble det målt +10 i hodeenden på vognene.
Jeg føler meg veldig trygg på at bhg tar riktige avgjørelser.
Du kan jo høre hva planen deres er også heller hente henne hvis det er for kaldt og de skal ut.

her ligger tempratueren på rundt -10 og de minste holdes inne, noe jeg synes er flott.. se eldste barne hadde i dag vært ute en halvtime for å lufte seg..

synes det er kaldt og litt vondt å puste selv jeg i denne kulden.. vet andre har det mye kaldere altså:p men er virkelig ikke vant med så mye minusgrader:p

Vil ikke tro de går ut med de når det er så kaldt ute men du kan jo bare gi beskjed til de i morgen om at visst de går ut så må de ringe deg så kommer du å henter henne.

I dag hadde avd til minstejenten min (som ble 2 år i nov)prøvd å gå ut å de hadde vært ute i 10 mindet var ikke så kaldt her i dag som det har vært men de ser at de små ikke trives ute å da er det ignen vits å tvinge de ut i kulden heller.

hvis du skal ha henne inne i barnehagen så er det nokk like greit å holde henne hjemme.

Du kan jo høre med barnehagen om det er så kaldt at dem kan være inne, men jeg tror nokk ikke barnehagene har kapasitet til at 1barn skal være inne mens resten er ute..

Snakka med en annen mor i barnehagen, hun hadde sakt at sønnen ikke skulle ut en dag før.
Da var det minus 9 og han var litt forkjølt. Det var ingen problemer.
Ikke så digg om snørret fryser til is[&:]

Men sa skal jeg si fra at jeg ikke vil hun skal ut når det er så kaldt, så om det er et problem om alle skal ut så kan jeg hente henne[:)]

Back
Topp