Erfaringer..

Chrini08

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen, håper dere og alle mageboere har en riktig fin romjul [emoji4]

Jeg har bare noen spørsmål som jeg lurer på om dere har erfaringer med. Er gravid i uke 28+1 og de siste dagene har jeg hovnet opp i beina, noe jeg vet er veldig normalt. Men jeg har også fått en veldig ubehagelig følelse øverst i magen. Det er ubehagelig både å sitte, stå og ligge og det gir seg liksom ikke helt dersom jeg slapper av heller. Det føles ut som et press/belte over øvre og midtre del av magen og kan minne litt om følelsen av kynnere, bare at det varer mye lenger og ikke vil gi seg helt. Magen blir kjempe hard og det føles ut som om jeg kan bli litt tungpustet av og til, også når jeg ligger. Det er ikke vondt men utrolig ubehagelig. Dette skjer heller ikke regelmessig.

Kan legge til at jeg var til kontroll hos jordmor forrige uke og både blodtrykk og urin var i skjønneste orden. Ikke har jeg hodepine heller.
Dette er mitt andre svangerskap dog siste var for 10 år siden. Alle svangerskap er jo forskjellige, men jeg hadde det overhode ikke slik da, men kjenner igjen kynnere slik de var på slutten. Disse har kommet mye tidligere i dette svangerskapet og nå dette. Har ingen følelse av nedpress og det er masse aktivitet i magen.

Er det noen fler som har lignende erfaringer?

Beklager langt innlegg altså [emoji15]

Jeg har ikke erfaringer, men tenker det må være lurt å ringe føden om? Begge er vel symptomer på preeklampsi, og blodtrykket kan jo ha økt siden det ble målt sist.

Jeg har kjent noe som ligner det du beskriver ganske lenge, kjennes ut som ungen presser seg utover på en måte. Magen blir hard og jeg blir veldig tungpusta. Kjennes som at eb tubg vekt blir lagt på brystet mitt. Er ikke helt sånn jeg klarer å huske kynnere fra forrige svangerskap, men mulig det er det?

Hadde gått å hatt d sånn i 2 uke frem om til den 26.des da blei d så ubehagelig at e ringte føden å fikk komme dit. Urinen va heilt fin blodtrykket va heilt fint og utvida blodprøve for svangerskaps forgiftning var også fine. Heldig vis hadde legen som var på vakt hatt akkurat d samme noen år før å skjekka nyrene mine. D viste se at høgre nyre ikke fikk tømt se fordi ungen ligge og trykke på urinlederen fra nyra og ned til blæra. Så e endte opp me og bli lakt inn og fikk lagt inn JJ stent fra nyra og ned i blæra den 27 des. Så kontakt heller føden 1 gang for mye en 1 for lite. E sir ikke at d e d samme du har men kan være vert å få skjekka. Lykke til☺

Sniker fra februar. Ca uke 29 så gikk mine kynnere over fra å bare stramme magen til å bli slik du beskriver. Hvis jeg ligger når jeg får kynner nå så blir jeg tungpustet og det føles som jeg nesten kveles litt. Får det også når jeg sover eller slapper av, veldig ofte. Kan i perioder få det veldig hyppig og nesten konstant i kortere perioder. Men jordmor sa at dersom f.eks. magen hele tiden er helt hard så kan det vær symptom på noe annet. Så dersom du er usikker bare ring føden og hør hva de sier :)

Tusen takk for svar alle sammen [emoji4] kanskje det kan være lurt å ringe føden sånn bare for å forhøre meg iallefall. Som dere sier, det er bedre å ringe en gang for mye. Man blir bare så usikker når det kommer å går [emoji4]

Jeg hadde det slik for noen uker siden.. ekstremt ubehagelig [emoji17]
Jeg trodde kanskje det var baby som tok stor plass, så jeg ikke-folkevalgte brukt lungene skikkelig [emoji28] og plutselig en dag lettet det her, og det kjennes ut som om baby har funnet bekkenet mitt og lagt seg riktig [emoji4] Lå som en «ball» sist jeg var på kontroll, så tenkte det sikkert var derfor hun lå så langt opp i lungene mine å presset [emoji13]

Jeg hadde det slik for noen uker siden.. ekstremt ubehagelig [emoji17]
Jeg trodde kanskje det var baby som tok stor plass, så jeg ikke-folkevalgte brukt lungene skikkelig [emoji28] og plutselig en dag lettet det her, og det kjennes ut som om baby har funnet bekkenet mitt og lagt seg riktig [emoji4] Lå som en «ball» sist jeg var på kontroll, så tenkte det sikkert var derfor hun lå så langt opp i lungene mine å presset [emoji13]

Det kan helt klart være så enkelt, og tanken har slått meg. Kjenner jo masse liv inni der [emoji178] nå har bebis her ligget i seteleie en god stund, så jeg kjenner flest spart inn og bak [emoji4] ringte føden i går og de ville jeg skulle komme inn til en sjekk nå i formiddag for aller sikkerhets skyld [emoji4]

Det kan helt klart være så enkelt, og tanken har slått meg. Kjenner jo masse liv inni der [emoji178] nå har bebis her ligget i seteleie en god stund, så jeg kjenner flest spart inn og bak [emoji4] ringte føden i går og de ville jeg skulle komme inn til en sjekk nå i formiddag for aller sikkerhets skyld [emoji4]

Hvordan gikk det på sjekk? [emoji4]

Hvordan gikk det på sjekk? [emoji4]

Det gikk bra [emoji4] alt bra med bebis [emoji170] jeg hadde fått en kraftig urinveisinfeksjon og det er visst denne som gir så veldig ubehag. Rart hvordan alle andre symptomer på UVI for meg blir helt borte når jeg er gravid[emoji15]. Noen dager med antibiotika så er alt bra igjen, heldigvis [emoji4]

Tusen takk som spør [emoji4]

Det gikk bra [emoji4] alt bra med bebis [emoji170] jeg hadde fått en kraftig urinveisinfeksjon og det er visst denne som gir så veldig ubehag. Rart hvordan alle andre symptomer på UVI for meg blir helt borte når jeg er gravid[emoji15]. Noen dager med antibiotika så er alt bra igjen, heldigvis [emoji4]

Tusen takk som spør [emoji4]

Å, men så bra du tok kontakt med dem, IG de fant det ut [emoji4] Tror det er ofte vi føler oss unødig til bry [emoji28] Satser på alt er på topp igjen snart[emoji173]️

Back
Topp