Erfaringer stelleveske: voksi, kaos?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Mangler fortsatt stelleveske og har sett litt på voksi en stund. Ser det finnes så mange forskjellige når jeg søker på de, og at prisene varierer utrolig fra veske til veske. Konmer ikke helt frem hva forskjellen er heller. Noen som har gode erfaringer med voksi stelleveske? Er det positivt at hele vesken rulles ut til stellematte, eller blir det da for liten plass?

Har også sett litt på kaos stellevesken/sekken. Synes den er utrolig fin (og dyr..). Fordelen er jo at den kan brukes som sekk etterpå også! Noen flere som har denne? :)

Jeg sikla også lenge på Kaos-sekken, synes den er skikkelig fin - og liker at det er en sekk, mye mer praktisk å ha slippe å ha noe på ene skuldra - armen når man må gå med baby på armen og. Har endt opp med at jeg bare skal bruke Fjallraven-sekken min, og har en større, helt enkel veske som kan brukes ved behov for mer plass ellers. Har en liten stelleveske-sak (SkipHop Pronto) med det aller viktigste som brukes for seg selv ved helt korte turer, eller legges oppi veske eller sekk ved behov.

Jeg sikla også lenge på Kaos-sekken, synes den er skikkelig fin - og liker at det er en sekk, mye mer praktisk å ha slippe å ha noe på ene skuldra - armen når man må gå med baby på armen og. Har endt opp med at jeg bare skal bruke Fjallraven-sekken min, og har en større, helt enkel veske som kan brukes ved behov for mer plass ellers. Har en liten stelleveske-sak (SkipHop Pronto) med det aller viktigste som brukes for seg selv ved helt korte turer, eller legges oppi veske eller sekk ved behov.
Har også tenkt på å kjøpe meg en fjellraven sekk og bruke den. Er det plass til stellematte etc i den? Det er jo greit med noe som kan brukes ellers også :)

Har også tenkt på å kjøpe meg en fjellraven sekk og bruke den. Er det plass til stellematte etc i den? Det er jo greit med noe som kan brukes ellers også :)

De finnes jo i flere forskjellige størrelser, jeg har Original. For en dagstur med farting nå som det blir vinter og behov for en del ekstra klær o.l. tror jeg min modell blir litt knapp, men den vil funke fint til de fleste turene. Største av modellen Kånken er vel Maxi med 18+9 liter tror jeg.

Jeg har et polstret, blått stelleunderlag med sånn lett vaskbar overflate, som fulgte med i en av babypakkene sist (et apotek tror jeg), som tar liten plass rullet sammen. Får fint plass til det i Fjallraven-sekken. Men vel så ofte bruker jeg bare Libero sine engangs; klipper de i to (de er store) og har i stelleveska. Kjekt å legge oppå på stellerom offentlige steder, og så har man jo ofte tilgang på greit underlag uansett (vogn, bord, sofa, bilsete, gulv med noe tøy oppå), disse underlagene tar omtrent ingen plass, kan lett kastes om det skulle komme noe på dem, er billige og beskytter underlaget. Kjøpte en pakke sist og den varte hele stelleperioden med storebror. Brukte det litt polstra stelleunderlaget mest helt i starten.

Vi har fått en lignende stelleveske i gave. Har ikke prøvd den ennå, men virker helt genial, til kun stelleformål. Er plass til våtservietter, sinksalve, klesskift ++ Mange steder finner man ikke stellerom, eller stellebordet er helt hardt. Men tenker jeg må ha en veske i tillegg, til mine egne ting, som mobil, nøkler, lommebok, solbriller, drikkeflaske osv. Kanskje det holder med en slik koppholder i tillegg da? Jeg synes det blir for tungt å trille vogn med skulderveske. Det går jo eventuelt an å ha den under vognen også.

Back
Topp