Erfaringer når det gjelder reaksjoner på insekt bitt

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Jeg har ei jente på 8 år som reagerer på insekter. Tror det er fuglelopper, siden det kommer av kattene:/
Hun får små kvite humper, som så blir til sår med skorper etterhvert, å disse kløør. hun blir lei seg, og gråter når disse periodene står på. Var ille i april/mai, men vert ganske ok juni, juli, tatt deg litt opp nå, men ikke så ille som på våren. Meen nå er det jo mye flått på gang. Å hun får samme reaksjon på dem. Hun får klump, og det klør, og såret går tilbake til klump, som klør innimellom, men kan vare i mange mange mnd. Hun fikk ett bitt sensommer i fjor, den forsvant ikke før senvinteren.
Noen med erfaringer med dette? Fins det sprøyter eller noe som kan gjøre att hun slipper reaksjonene, ect insektene ikke vil bite henne?
Skal ta en tur til legen. Men tenker att dersom noen har tips til hva jeg kan be om som medisin/hjelp, så hadde det vert greit å vite før timen.
Hun får ingen ring rundt, bare intens kløe og litt hoven.

Kanskje allergisk? Jeg er forferdelig allergisk mot mygg og får kjempe store kuler på størrelse med tennisballer som klør i flere uker. Får ingenting for det. Men fikk beskjed på apoteket sist jeg var der at de hadde noen kremer å enbefalle. Men jeg bruker a- derma cytelium. Er på en måte hvitvask på spray som ikke ødelegger klær. Den får det til å slutte og klø en stund. Men kan jo hende barn får mer hjelp enn voksne og kan jo være at jeg ikke fikk hjelp den gangen pga udugelig lege. Men jeg bruker spray og tar zyrtec eller kestine.

Høres ikke noe godt ut :( Dytter for deg i håp om at noen andre har flere tips/råd!

Back
Topp