Erfaringer med vannhode?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Har vært på kontroll med lillegutt idag.

Kontrollen begynte helt fint, vi veide, sjekket lengden og målte hodet.
Så gikk vi inn på kontoret til helsesøstera. La lillegutt på gulvet og helesøstera setter seg ned og preiker med han.
Plutselig står det en lege i døra, og helsesøstera drar frem et målebånd og måler hodet hans igjenn. Jeg skjønner ingenting, og helesøstera kommenterer at ho ville bare dobbelsjekke.

Jeg spørr hva som skjer og får forklart at hodet til lillegutt har vokst ganske masse siden sist kontroll. Han har krysset to streker på vekst skjemaet.

Vanligvis ville de hatt en ny kontroll om ca 2 uker, men med tanke på starten lillegutt hadde når han kom til verden, så ville de henvise til sykehuset med engang.

Nå er jeg litt stressa og redd, håper vi får time fort!

Noen som har historier og dele?

Akkurat det samme skjedde med oss.. Og jeg tenkte med en gang på vannhode og hjernesvulst og alt mulig..! Vi blei henvist til ultralyd av hode, bare for å sjekke, og alt var helt normalt på kontroll.. :-)
Hode vokste bare fort..! Legen var ikke redd for noe heller, siden utviklingen var helt i tråd med det den skulle være for hans alder.. :-)
Lykke til! Alt er nok helt i orden skal du se.. :-)

Almyrida81 skrev:
Akkurat det samme skjedde med oss.. Og jeg tenkte med en gang på vannhode og hjernesvulst og alt mulig..! Vi blei henvist til ultralyd av hode, bare for å sjekke, og alt var helt normalt på kontroll.. :-)
Hode vokste bare fort..! Legen var ikke redd for noe heller, siden utviklingen var helt i tråd med det den skulle være for hans alder.. :-)

Takk :)

Håper det, stakkers lillemannen har måttet tåle nok!

Godt og høre det gikk fint med guten din :)

Almyrida81 skrev:

Takk :)

Håper det, stakkers lillemannen har måttet tåle nok!

Godt og høre det gikk fint med guten din :)

har ingen erfaring selv,men husker søstra mi gikk gjennom no alla dette med jenta si.hs og elgen mente hodet hadde vokst for mye ifh til resten av kroppen liksom(el no sånt) så ho måtte inn til 1-2 ekstra sjekk på sykehuset osv.
var heldigvis ingeting da,jenta hadde bare litt stort hode,noe som er helt fint og perfekt nå ifh til kroppen hennes da(ho er 3år nå)

Akkurat det omvendte skjedde med oss. Vi fikk beskjed om at hodet vokste veldig lite, og gikk også ned to persentiler. Hvor gammel er han? Jeg fikk vite at de fleste normaliserte seg innen de var 3-4 mnd, og før det gjorde de ingenting så lenge det ikke var andre faktorer som tilsa at noe var galt. Jeg leste en del om det da, og leste vel at av de få prosentene som ble sendt til kontroll, hadde 85-90% ingen anormaliteter. Vet en på desember 09 opplevde noe av det samme med sin eldste, men vet ikke helt hva. Var ikke vannhode i alle fall. Må det ikke da også være ryggmargsbrokk? Det er jo ryggmargen som lekker til hodet?

Samma skjedde me yngste te Therese. Hu blei henvist te røntgen å greier, å da viste seg og då at hans håve berre vaks fortemoticon

I 99% av sånne tilfelle så e da kun for å vera på den sikra sio at di sende te røntgen. Bedre me ein gong for masse enn ein gong for lite!

Di reagerte på Agnes sitt håve og på ein kontroll, men på neste kontroll va da heilt normalt igjen, så du skal sjå da e ingenting å bekymra seg for!emoticon

Back
Topp