Erfaringer med tøybind?

Mammelammen

Glad i forumet
Lurer på hvordan det er å bruke tøybind. Noen erfaringer? Finner sperrelag i både pul, fleece og ull. Føler selv at kanskje pul er best, men dere som bruker/har prøvd, hva mener dere?

Jeg har ikke prøvd, men de jeg kjenner som har prøvd det sverger til det.. Det skal visst være fantastisk mye bedre enn de vanlige... Selv er jeg skeptisk...;)

Jeg synes de er tykke og klumpete og lekker når jeg blør som mest. Men bruker det fint om jeg bare er hjemme. Og bruker truseinnleggene. For jeg blir sår og irritert der nede av papirbind når det begynner å gå noen dager - og tøybinnene er jo som trusestoff.

Jeg har alltid strevd med de bindene man kjøper, så dette likte jeg :) googla det litt og virka som noen var alt i ett bind, er de like sikre som engangsbind?

Ser de har på lillegullbleier.no og på bleieboden.no
Tenker at de ferdigsydde med f.eks pul er tynne og sikre. Kommer vel an på hvor ofte man skifter og hvor mye man blør. Har lest at flere en fornøyde med menskoppen også. Men var akkurat nå interessert i bindene.

Ja, jeg har ikke brukt annet siden.... en gang i 2007. (dog har jeg ikke hatt sååååå mye mens siden det heller, jeg rakk bruke dem en mens, så var jeg blitt gravid, brukte dem til renselsen, var uten mens i halvannet år, brukte dem i 8 mnd (ikke i strekk selvsagt, sikkert 7 mens-perioder) og så ble jeg gravid, brukte dem til renselsen og var uten mens i nesten to år før jeg fant dem frem igjen nå i november.) Truseinnlegg i tøy bruker jeg også

Jeg går aldri tilbake til plast og papir som blir klamt og klør. Det er bare sååååå mye mer behagelig.

Ja, ikke er jeg nevneverdig plaget med at det lekker heller, nei. Jeg har brukt de store nattbindene den første tiden av renselsen (de aller første par dagene går det i "bleier" da, men sånn fra den tiden man kommer hjem) og bytter så ofte som det er behov.

Sydde selv jeg ;)
Med pul utenpå. Fornøyd med de,men tenkte å kjøpe noen senere. Jeg rakk også bare å bruke dem 1 mens før jeg ble gravid. Tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til engangs nei. Jeg tåler det egentlig ikke så jeg pleier å bruke tampong. Men med spiral så blir det så lite uansett så like greit med tøybind da.
Har også lyst til å prøve menskopp,men får se hva jeg gjør.

Jeg har alltid strevd med de bindene man kjøper, så dette likte jeg :) googla det litt og virka som noen var alt i ett bind, er de like sikre som engangsbind?

Jeg syntes faktisk de føles tryggere. Får liksom følelsen av at det renner over med de vanlige engangs. Pluss at huden min blir helt ødlagt.

Jeg også sliter med at jeg begynner å klø av vanlige bind. Spesielt når det blir mindre blødning. Bruker tamponger også, men der også med mindre blødninger, blir ubehagelig. Har funnet ut at Tena (inkontinensbind) er bedre. Men tenker tøybind er best. Men får aldri bestilt, for har jo planer om at det skal sitte en spire innen neste måned. He he.

Da har jeg testet tøybind. Hadde ikke store blødningen denne perioden. Så å blø over var ikke realistisk. Faktisk kunne jeg nok brukt ett bind per døgn, hadde det ikke vært for hygiene. Kjøpte Imse Vimse på e-bay. Veldig fornøyd med de. Kjøpte også Charlie Banana fra lillegullbleier.no. Fulgte med flott liten bag til bindene. Men var ikke 100% med de. Litt korte og glatte. Uansett blir det tøybind fremover. Deilig og myke. Ikke mer pes. Vasker dem i vaskenett med annet 60/90 vask, tar ut nettet, og tar ekstra skylling med skyllemiddel på resten. Sparer håndkle og sengetøy vasken til den uka i måneden. ;-)

Back
Topp