Erfaringer med syklus uten eggløsning/provera?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hei!
Fikk konstatert "tykk slimhinne,men ingen eggløsning, verken i nærmeste fremtid eller som har vært" hos gynekolog, på CD41.

Fikk utskrevet provera (10 dager) for å restarte syklusen.
Men, begynte spotte samme dag. Tok seg litt opp, men begynte så å spotte igjen.
Spørsmål!
Hvordan har en eventuell menstruasjon etter EL-løs syklus vært? Er det håp om at det kan begynne blø ut av seg selv, eller må jeg bare belage meg på å ta proveraen? Hvor lang tid etter slutt på provera har da evt mens kommet for dere?

Jeg var litt usikker på om det er lurt å vente litt til og forhåpentligvis blø selv, eller om kroppen bare tuller og jeg må bruke proveraen likevel. Any thoughts?

Jeg har tatt provera en gang nå i vår. Da fordi jeg hadde lange, uregelmessige sykluser som varierte i lengde hver gang og som gjorde det vanskelig å finne el. Tok provera i 5 dager før blødningen kom, så fullførte ikke de 10 dagene. Etter provera har syklusen vært både kortere og regelmessig. Jeg går på letrozol i tillegg for at jeg skal få eggløsning da, men har alltid fått blødning 14 dager etter el etter jeg tok provera.
Håper det hjalp deg litt :)

Jeg har tatt provera en gang nå i vår. Da fordi jeg hadde lange, uregelmessige sykluser som varierte i lengde hver gang og som gjorde det vanskelig å finne el. Tok provera i 5 dager før blødningen kom, så fullførte ikke de 10 dagene. Etter provera har syklusen vært både kortere og regelmessig. Jeg går på letrozol i tillegg for at jeg skal få eggløsning da, men har alltid fått blødning 14 dager etter el etter jeg tok provera.
Håper det hjalp deg litt :)
Ah, jeg hadde i bunn syklus fra før av, før denne syklusen plutselig "hang seg opp", og ingenting skjedde. Så proveraen skulle være en sånn "restarte maskinen".
Men så begynte jeg å blø litt før jeg startet, så hadde et håp om at jeg skulle få mensen selv, og slippe ta provera, siden jeg skal gå på de i 10 dager; og ser at TR gjerne kommer 3-7 dager etter det igjen ifg felleskatalogen.
Å vente 2 uker på ny syklus er jo uutholdelig. :P Men vet jo ikke om blødningen kommer til å ta seg opp, eller om jeg nå blir å spotte i en evighet. ><

Ah, skjønner! Lov å håpe den blødningen du har faktisk er tr og at kroppen ordner opp selv. Ellers har provera funket bra for å restarte for meg, jeg fikk beskjed om å stoppe å ta de hvis blødningen kom ila de 10 dagene. Så om du velger å ta de kan det jo være at du ikke trenger å ta de alle 10 dagene.

Håper du finner ut av det, kjedelig å vente når man helst skulle hatt ny syklus i går :nailbiting:

Jeg ble gravid etter en eviglang syklus :) fikk el på cd noen og 50

Jeg ble gravid etter en eviglang syklus :) fikk el på cd noen og 50

Var ingen tegn til eggløsning nå i alle fall, men slimhinnen var hvit og på 9mm, så han trodde først at EL hadde vært (.. inntil han så eggstokkene som definitivt ikke hadde sluppet egg). Også spotting/lett blødning nå.

Altså, jeg vil jo ha eggløsning. Men så er det litt hva som vil lønne seg her :p er jo ikke lett å si, altså; men hadde jo begynt på proveraen om ikke jeg hadde begynt å småblø først. Men så dabbet det av igjen.. og nå er jeg bare litt forvirret over hva som kan være lurest. :P

Var ingen tegn til eggløsning nå i alle fall, men slimhinnen var hvit og på 9mm, så han trodde først at EL hadde vært (.. inntil han så eggstokkene som definitivt ikke hadde sluppet egg). Også spotting/lett blødning nå.

Altså, jeg vil jo ha eggløsning. Men så er det litt hva som vil lønne seg her :p er jo ikke lett å si, altså; men hadde jo begynt på proveraen om ikke jeg hadde begynt å småblø først. Men så dabbet det av igjen.. og nå er jeg bare litt forvirret over hva som kan være lurest. :p
Start du. Så er du sikker på at du får nullstilling av systemet

Start du. Så er du sikker på at du får nullstilling av systemet

Tror jeg bare får gjøre det. Skal se om jeg har blødd mer til i kveld, hvis ikke, så får jeg bare starte ><

Back
Topp