Erfaringer med sydentur?

Ellinorsmamma

Forelsket i forumet
Hei :) Vi lurer på å reise til syden i høst, når snuppa er ca 4-5 mnd. Noen som har tenkt det samme, eller har erfaringer fra tidligere som ha lyst å dele? Vi klarer liksom ikke helt å bestemme oss for om det er en god idè eller ikke [;)] Tips til sted tas imot med stor takk [:D]

PS.: Om noen har andre gode reisetips i inn-og utland som er egnet er det flott [:)]

Vi reiser til syden neste tirsdag[:)] Satser på at det skal gå kjempebra, men det blir helt klart en tur på barnas premisser.  [:)] Bestill tur og kos dere[;)]

Det gikk helt supert med oss!!
Bare en tar ting som det kommer og ikke planlegger for mye en må gjøre går det so regel bra :o)
Vi var i Spania, og der lå det på ca 30 grader hele tiden, så snuppa hadde det nok litt i varmeste laget...

ORIGINAL: Becca84

Vi reiser til syden neste tirsdag[:)] Satser på at det skal gå kjempebra, men det blir helt klart en tur på barnas premisser.  [:)] Bestill tur og kos dere[;)]

Vi har veldig lyst på en ferietur, så jeg tror nok det blir til at vi drar [;)] Spent på hvordan hun takler varmen da..Hvor skal dere?

Så bra at dere koste dere da [:)] Håper på å finne et sted der det ikke er fullt så varmt som 30 grader da, det er litt i meste laget både for mor og barn her i gården [;)]

Lyst å fortelle litt om hvordan dagene var?

Vi skal til Mallorca, Alcudia[:)] Skal bli godt å komme seg litt bort etter denne sommeren[:D]

Dagene gikk kjempefint, hun var litt trøttere enn vanlig (kanskje fordi at det var så varmt) Så hun sov en del.
Ellers satt hun mye i bilsete sitt og lekte og snakket.
Vi badet henne en dag i bassenget, men det ble nok litt for kaldt, men vi fikk låne et lite bassenge av noen engelske der, som hun storkoste seg i.
De gangene vi var med ut å spiste (jeg levde mest av take away[:D]) Skrudde betjeningen alltid på air conditionen evt senket tempen på den[:)]

Hun fikk også litt ekstra vann, for det trengtest nok, noen ganger nektet hun å ta puppen, men kastet seg på flaska i stede for[:D]

Og husk vi reiste når hun var 2,5 mnd, du kjenner nok barnet ditt betraktelig bedre nå, enn det jeg gjorde..

Jeg var på stranden en dag mens pappan passet Amanda, og der var det mange som hadde med seg små babyer, men der var det enda varmere, så det gjorde ikke vi.
Men det hadde vært mulig. Vi hadde med uv telt i tilfelle, men det ligger igjen ubrukt..

ORIGINAL: Becca84

Vi skal til Mallorca, Alcudia[:)] Skal bli godt å komme seg litt bort etter denne sommeren[:D]

Ja, føler en trenger en sommerferie attpå denne "sommeren" her hjemme [;)] Føler jeg har til gode litt finvær!

ORIGINAL: anette..

Dagene gikk kjempefint, hun var litt trøttere enn vanlig (kanskje fordi at det var så varmt) Så hun sov en del.
Ellers satt hun mye i bilsete sitt og lekte og snakket.
Vi badet henne en dag i bassenget, men det ble nok litt for kaldt, men vi fikk låne et lite bassenge av noen engelske der, som hun storkoste seg i.
De gangene vi var med ut å spiste (jeg levde mest av take away[:D]) Skrudde betjeningen alltid på air conditionen evt senket tempen på den[:)]

Hun fikk også litt ekstra vann, for det trengtest nok, noen ganger nektet hun å ta puppen, men kastet seg på flaska i stede for[:D]

Og husk vi reiste når hun var 2,5 mnd, du kjenner nok barnet ditt betraktelig bedre nå, enn det jeg gjorde..

Jeg var på stranden en dag mens pappan passet Amanda, og der var det mange som hadde med seg små babyer, men der var det enda varmere, så det gjorde ikke vi.
Men det hadde vært mulig. Vi hadde med uv telt i tilfelle, men det ligger igjen ubrukt..

Takk for svar [:)] Og du har rett, hun er jo en del eldre når vi reiser. Så lenge en sørger for at hun får nok hvile i skyggen, og tilstrekkelig med væske kan det bli en fin tur [;)]

vi reiser til syden i november. da er han 6-7 mnd...regner med et går bra[:)]
kos deg du[:)]

Jeg tror dere virkelig vil få en fin tur! Vi angret ikke på at vi reiste, og Amanda storkoste seg, hun fikk jo ligge uten klær det meste av tiden[:D]

Jeg var også på Kreta med Melvin da han var 2,5 mnd :) gikk kjempe fint,koste seg i vogna eller på solsenga i skyggen. Lå for det meste i bleie,også på kveldstid..vi var ikke på stranden md han siden han var så liten,holdt oss ved hotellbassenget. Gav vann innimellom,men han ville helst ha pupp. Var også nøye med å vaske han md flaskevann i anskitet og hendene,brukte ikke springvann. Men vi badet han i det på rommet,og vasket etterpå ansiktet og hendene med flaskevann. Han trengte et bad på kveldstid ettersom han var så svett[:)] vær forsiktig med aircondition[:)] dere reiser jo når hun er 4-5 mnd,og da kan du ta henne med på stranden,bare bruke uv beskyttet tøy[:)] hun kan trygt få dyppe seg i saltvann,så mange barn på den alderen på Kreta som badet[:)] så nyt ferien og kos dere , går så fint så [:)]

Vi hadde ingen problemer under flyturen, vi fikk til og med skryt av medpasasjerer siden hun var så stille :o)

Vi var på Tenerife når Maja bare var 8 uker gammel. Det gikk over all forventning. Selvsagt på barnas premisser. Vi fløy i nesten 6 timer hver vei, og Maja sov godt både dit og hjem. Jeg anbefaler å ha med dyne på flyet! Jeg brukte også bæresjal etter at vognen var levert inn. Sjalet kunne jeg da bruke på flyet som støtte under armen eller under hodet til Maja. Det var også godt å ha med bæresjal (går jo med bæresele også!) når vi skulle ta buss til hotellet, og taxi når vi tok det. De har jo ikke bilstoler til de små der nede, og vi valgte å ikke ta med bilstolen.

Ellers på dagen låg hun alltid og sov i vognen under tak i skyggen. Kjøpte UV-beskyttelse til vognen istedet for paraply. Nå i ettertid hadde jeg nok heller valgt et paraply, siden det ble veldig varmt for Maja inne i vognen når UV-trekket måtte på. Vi var ute og spiste ved 20-21 tiden om kvelden og da sov hun som regel i vognen. La oss oftest ved 23-24 tiden og var ute ved bassenget ved 10-tiden.

Kos dere på tur! Det blir godt [:)]

Back
Topp