Erfaringer med "stripping"?

Tripp trapp tresko

Blir kjent med forumet
Er 39+4 nå og er blitt forespeilet at jordmor kan strippe meg på timen i morgen om jeg ønsker? Har født to ganger tidligere, men har ikke erfaring med dette. Av forskjellige grunner bør jeg ikke gå noe særlig overtid, så det er et tiltak i så henseende. Fødte av eng selv dagen før termin med førstemann og ble indusert en uke før med andremann.. Er bare litt redd den strippingen evt bare bidrar til vondter, som nødvendigvis ikke fører til noen tidligere fødsel..?

Jeg ble strippet på overtidskontroll med nummer 1 og nå med nummer 2. Med nummer 1 var jeg ikke moden fra før, merket lite til det og fødte en hel uke seinere. Nå med nummer 2 var jeg moden da jeg ble strippet, og jenta vår ble født under et døgn etter. Litt vondere kynnere/maserier som etterhvert gikk over til rier.

Så for meg virket det definitivt best å bli strippet når jeg allerede var moden, men fikk jo ingen unødvendige vondter med første heller :-)

Jeg ble strippet når jeg var inne til sjekk på føden, hadde da fått med modningsrier noen timer. Hadde god effekt av det og det dro på litt. Ble strippet to ganger til i løpet av de neste 12 timene (var på sjekk hos min jm) og det gjorde susen!

Back
Topp