Erfaringer med stripping og tøying av livmorhals?

A-40289629

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 38+3, og har akkurat vært på kontroll hos jordmor. Siden jeg er tredjegangsfødende og har hatt mye kynnere og murring de siste ukene anbefalte hun stripping. Vi gjennomførte undersøkelsen og det gikk helt fint. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Jeg har 2-3 cm åpning.
Noen som har erfaring med stripping? Hvor lang tid gikk det til dere fikk rier? Jeg synes kynnere og murring har blitt kraftigere, men ingen rier foreløpig. Men så har det kun gått en time siden undersøkelsen. Venter spent!

Ble strippet, men jeg var relativt umoden med 0,5 cm åpning da. Morgenen etter var jeg 1 cm. Ble strippet igjen i går, fikk menssmerter med en gang og deretter rier natt til i dag. I morges var jeg 3-4 cm. Hun strippet igjen mens hun først undersøkte. Har regelmessige, vonde rier nå.

Er 41+5 i dag da, men var ikke særlig moden ved første stripping. Så ikke kjempe lang tid her! :)

Med forrige ble jeg strippet 38+5, var 1 cm og myk. Fikk kraftige kynnere på kvelden, men det gikk over. Kvelden etter startet riene, og han var ute 39+0 :)

Var hos jordmor på mandag og ble tøyd litt når hun skulle sjekke modning. Hadde 1-2 cm åpning. Rier startet sakte men sikkert fra ca. 23.00 samme kveld og baby ble født 06.14 tirsdag. Hadde dagene i forveien blødning og slimpropp som tegn på at noe kunne skje snart.

Spennende å lese erfaringene deres! Nå har det gått 8 timer siden jeg ble strippet, men jeg har fortsatt ikke rier. Krysser fingrene for at jeg får en rolig natt og at det heller settes i gang for fullt i morgen Hadde vært deilig å gå i fødsel litt uthvilt. De to forrige har begynt på kvelden og vart hele natten og halve dagen Men lille tutta er selvsagt velkommen når det måtte være

Forrige fødsel ble jeg strippet på trivselskontroll som da var 41+3. For meg fikk jeg umiddelbart kynnere og løs mage. Skulle igangsettes kl 13.00 den dagen, men det hadde skjedd såpass mye av strippingen at de gjorde det igjen i stedet for ballong. Kl 17.00 samme dag ble jeg strippet enda en gang og da startet riene med et pang og kom hvert minutt etter det. Baby ble født 02.39 den natten

Back
Topp