Erfaringer med stripping og midningsakupunktur

Egb

Flørter med forumet
Jeg er i gang med uke 37 og ble idag strippet og fikk satt modningsakupunktur. Noen som har erfaring med dette i forhold til fødsel? Ble det noe fortgang? :-)

Jeg ble strippet sist, og det satte fart i sakene i løpet av timer! Lykke til 

Hohoi! :-) Var du langt på vei da?

Heldiggrisen! De ville ikke strippe meg før jeg var i uke 39. Ble strippet bare 1 gang, dagen før termin. Vannet gikk 8 timer etter og sønnen min kom på termindatoen...

Jeg ble strippet etter termin med førstemann, men det hjalp ikke. Men hvorfor ble du strippet allerede i uke 37? Det er jo meningen at babyen skal bli der til den er "ferdig"..

Tanken kanskje ikke egentlig at strippingen skal sette i gang fødsel, men at det skal hjelpe til å modne mormunnen? Ikke vet jeg, bare en tanke:) Syns hun er heldig jeg. Kanskje hun har en sjangse til å faktisk være moden i uke 40 og slippe å gå over...

Stripping kan starte en fødsel, og selvom babyen ikke bli prematur i uke 37 er det jo fortsatt anbefalt at den holder seg der inne til den er klar.

Jeg strippes ikke for at den skal komme NÅ, men for å.prøve å forhindre overtid. grunnen til dette er pga. min egen helse! Det er selvfølgelig sjekket at baby er klar!

Jeg vet at stripping KAN sette igang en fødsel, den gjorde det på meg, men jeg trodde ikke det var det som i utgangspunktet var meninga. Trodde det var noe de gjorde for å hjelpe på modningen. :)

En venninne av meg ble strippet og gikk fremdeles med barnet i magen nesten to uker etter. Vet om noen som ble strippet flere ganger og, uten at noe som helst skjedde. Begge gikk nesten en uke på overtid ;p

Back
Topp