Erfaringer med Stokke Tripp Trapp baby sete?

Kattedamen83

Flørter med forumet
Jeg har kjøpt et Stokke Tripp Trapp baby sete på Finn.no, fikk med ekstra trekk og bøyle til leke/uro til en supergod pris. Var veldig fornøyd helt til jeg oppdaget at det finnes to versjoner, en gammel og en ny, og jeg har kjøpt den gamle... Den nye kan man justere fra sittende til liggende stilling, og jeg trodde det bare var den som fantes. Nå er jeg bekymret for at jeg har kjøpt et babysete jeg ikke kan bruke, da jeg synes det er så bratt og kanskje ikke bra eller behagelig for babyen å sitte i?! :sad010

Vi har brukt det gamle til begge mine (var kun det som ble solgt da). Det har fungert veldig fint for oss og begge har trivdes med å sitte i det mens vi har spist og evt lagd mat. Kan ikke huske det er noe særlig brattere enn en bilstol…

*sniker* jeg har brukt det gamle sete til begge mine to eldste. Anbefaler nok ikke å bruke det lenge om gangen, men for å ha et sted å sette baby under middagen osv i korte perioder går helt fint. Gikk iallefall fint med mine to, og de koste seg i det setet. Brukte det til de kunne sitte selv i tripptrappstolen.

Sniker her også, har «gammelt» newborn set jeg også, brukt til begge mine (lillebror bruker enda) og er veldig fornøyd :) har ikke opplevd det som bratt/ubehagelig selv når de var helt ferske. Gir god støtte og de sitter fint gjennom hele bruksperioden

Vet ikke når det nye kom men vi kjøpte på butikk i 2020 og det kan ikke justeres. Har hverken savnet det eller føler at jeg trenger det til nestemann.

Jeg har kjøpt et Stokke Tripp Trapp baby sete på Finn.no, fikk med ekstra trekk og bøyle til leke/uro til en supergod pris. Var veldig fornøyd helt til jeg oppdaget at det finnes to versjoner, en gammel og en ny, og jeg har kjøpt den gamle... Den nye kan man justere fra sittende til liggende stilling, og jeg trodde det bare var den som fantes. Nå er jeg bekymret for at jeg har kjøpt et babysete jeg ikke kan bruke, da jeg synes det er så bratt og kanskje ikke bra eller behagelig for babyen å sitte i?! :sad010

Det var kun den gamle som fantes da jeg fikk baby, og jeg opplevde ikke det som et stort problem :) største brukte den litt, om noe så var problemet at den var for tilbakoverlent da han ble litt større og mer nysgjerrig. Den yngste skreik bare de første 4-5 mnd hvis ikke hun var i fanget til noen, så det hadde vært det samme for henne om setet hadde ulike innstillinger eller ei :hilarious:
Tenker det du har kjøpt skal fungere fint jeg. Bruksområdet er korte perioder, er ikke det babyen tar seg en 2-timerslur uansett tenker jeg :)

Tusen takk for mange fine svar! Godt poeng at det ikke er ment som et sted den lille skal oppholde seg over lang tid, bare for å kunne være med mens vi spiser. Da puster jeg lettet ut og krysser fingrene for at knøttet vil bruke setet ;)

Vi har det gamle setet fra våre andre 2, tror neppe vi blir å bruke penger på å bytte til det nye.. var fornøyd med det gamle :)

Back
Topp