Erfaringer med småbarn i syden?

milla83

Forelsket i forumet
Hei.

nesteår skal vi til gran canaria med svigers og svigerinne og typen hennes, sara er da 1,5år... hun har gått selv siden hun var 10mnd og løper snart overalt...
er litt skeptisk til trafikk i syden osv, veiene er som oftest ujevne og sjåførene er helt koko, sara liker å gå og ikke sitte særlig i vognen, tenkte kanskje kjøpe sånn gåseler?
evt hva annet er lurt å ta med til småbarn utenom solblokker da for huden, men gode tips noen?

tar imot alle tips=)

ORIGINAL: Oskarsmamma

Vi har vært på cruise i Karibien og på Kreta. Det er fantastisk å reise med barn, og ohvertfall når hun er så gammel som din komemr til å være! Solbriller kan være lurt, og en badeleke som hun kan sitte i i vannet kan dere jo kjøpe der nede! Kanskje ha med noe mat hjemmefra tilfelle hun ikke tåler maten der? (feks et par middagsglass og en pakke grøt). Oskar var så liten på Kreta at det eneste han spiste av vår mat var brødskalker, og det gikk fint. Spiser hun mye brødmat ville jeg tatt m litt pålegg for det bruker de ikke mye av i "syden" (feks kaviar, leverpostdeig-dette fåes jo i engangsporsjoner...ost, syltetøy og saltpølse har de jo over alt).

Ellers er det jo masse herlig frukt, flaskevann, godt kjøtt/fisk og alt annet som de kan spise[:D]

Mitt heteste tips er å ta med kjeks og rosiner til flyreisen. Kjøp noen nye leker og pakk de inn-da har hun noe å pusle med!

Tusen takk oskarmamma=)
masse gode tips som jeg ikke har tenkt på, hørt at det er lurt dette med pålegg, grøt osv, middagsglass er hun ikke fan av da, så håper de har en del retter der nede siden det er så mye skandinavere som reiser dit....middagsglass til en på 1,5år er jo ingen smak i og hun spiser jo alt vi spiser utenom taco, elsker å gnage på kylling, koteletter osv, men personlig har jeg alltid vært skeptisk til mat i syden, så jeg er selv forsiktig med retter som er nye, bestiller som oftest ting jeg har spist før, men vi kan jo ta idoform, er det noe barn kan ta om de får mageproblemer i syden? om du vet noe?

tusen takk=)

Hei[:)]

Har vært mye på Kreta med ungene, har tatt med grøt og middagsglass(vis de spiser det..), leverposteiv evt annet pålegg du vet hun liker :)
Kjøpt vann på flaske til stor og små, ikke gi for kaldt vann til små barn....mer lunkent er lurt :)

Lurt å bade ungene med jevne mellomrom så de ikke blir for varm og at de får i seg drikke og mat :) (kjøpte ofte rundstker som er gode å spise som de er :) ) Gjerne noen salte kjeks :)

Fikk beskjed på apoteket at man ikke skulle ha solblokk på ungene lengre, men smøre den jevn og trutt og ha dem i skyggen :)

På flyreise anbefaler jeg noe du vet hun liker og evt bærbar dvdspiller vis hun liker det :) Gjerne bestill sete på flyet i forkant med god beinplass så hun kan leke på gulvet når hun blir lei å sitte fanget...(sett henne på et teppe på gulvet..)

Må kose dere masse :)

Back
Topp