Hei! Er det noen her som har opplevd SA etter uke 10, etter å ha sett hjerteslag og fin utvikling like før? Kan dere i så fall dele litt om hvordan det startet og utartet seg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke jeg, men bestevenninnen min hadde en SA i uke 12. Alt hadde vært helt fint i uke 10 på privat ultralyd. Hun begynte bare å blø en dag sa hun og alt kom ut av seg selv.Hei! Er det noen her som har opplevd SA etter uke 10, etter å ha sett hjerteslag og fin utvikling like før? Kan dere i så fall dele litt om hvordan det startet og utartet seg?
Ikke jeg, men bestevenninnen min hadde en SA i uke 12. Alt hadde vært helt fint i uke 10 på privat ultralyd. Hun begynte bare å blø en dag sa hun og alt kom ut av seg selv.
Mistenker du at du opplever det nå?
Huff, det ikke er noe kjekt, og skjønner at du blir bekymret!Uff så vanskelig takk for svar
Jeg begynte å blø fredag, var på privat ultralyd lørdag. Hun mente det var et uskyldig hematon, og alt stod veldig bra til med fosteret. I går tok blødningene seg enda mer opp, og nå er det som en full menstruasjon. I tillegg har jeg økende mensensmerter nå Hun var veldig på at alt så såpass bra ut at hun ikke var noe som helst bekymret, og at hun følte seg veldig sikker på at dette ville gå bra, men jeg blir veldig bekymret nå likevel. Trodde ikke det var vanlig med smerter ved hematon..
Jeg venter egentlig på time til TUL nå, så ble enig med samboer om å forsøke å mase på Ahus først! Men hvis ikke så blir det nok ny privat, for jeg er veldig dårlig på å «stå i» usikkerheten :/ Men samtidig er det jo bare 2 dager siden vi var sist også, så må kanskje bare lære meg det…Huff, det ikke er noe kjekt, og skjønner at du blir bekymret!
Har du anledning til å dra på privat UL igjen? Tror jeg heller ville gjort det og få bekreftet igjen at alt var bra enn å gå rundt og bekymret meg. Håper det bare er uskyldig
Skjønner hva du mener, usikkerheten er egentlig det verste syntes jeg. Håper Ahus kan prioritere degJeg venter egentlig på time til TUL nå, så ble enig med samboer om å forsøke å mase på Ahus først! Men hvis ikke så blir det nok ny privat, for jeg er veldig dårlig på å «stå i» usikkerheten :/ Men samtidig er det jo bare 2 dager siden vi var sist også, så må kanskje bare lære meg det…
Uff, skjønner godt at du har det vanskelig nå! Kunne du ha ringt fastlege eller legevakt for å høre om du kunne kommet inn? Hvis det er et hematom vil man jo fort se om det har blitt mindre med de blødningene som du har hatt. Søkte mye på nett da jeg selv opplevde blødninger og fant mange som har solskinnshistorier til tross for store blødninger!Hei! Er det noen her som har opplevd SA etter uke 10, etter å ha sett hjerteslag og fin utvikling like før? Kan dere i så fall dele litt om hvordan det startet og utartet seg?
Ring legevakt å si det som det er, at du har økende blødninger og økende smerter, er galskap av de å ikke ta deg inn for å se ståa på ultralyd. Dersom du er over 10 uker bør de kunne se noe med ultralydapparat som legekontoret har ( det har vertfall legekontoret her) , så da bør de vertfall kunne se et blinkende hjerte.Jeg venter egentlig på time til TUL nå, så ble enig med samboer om å forsøke å mase på Ahus først! Men hvis ikke så blir det nok ny privat, for jeg er veldig dårlig på å «stå i» usikkerheten :/ Men samtidig er det jo bare 2 dager siden vi var sist også, så må kanskje bare lære meg det…
Hvordan går det med deg i dag?Hei! Er det noen her som har opplevd SA etter uke 10, etter å ha sett hjerteslag og fin utvikling like før? Kan dere i så fall dele litt om hvordan det startet og utartet seg?
Uff, det høres helt forferdelig ut! Du er sterk Det høres ut som veldig mye kraftigere smerter enn de jeg har opplevd, da jeg foreløpig har klart å fungere nogenlunde normalt. Er vel mer som mensensmerter egentlig.Jeg hadde i uke 11, visste ikke at jeg var gravid . Hadde baby på 10 mnd da . Hadde hatt litt spottinger og blødning uka før , trodde mensen tulla . Var på shopping med svigermor og oldemor og følte meg veldig dårlig , fikk kommentarer på at jeg så veldig blek ut . Føltes som jeg hadde feber og var uggen . Litt etter fikk jeg kjempe smerter i rompa av alle ting jeg kjente at jeg holdt på å besvime , satte meg på en pall med vaskepulver og kaldsvetta , fikk tunnelsyn og hørsel skrumpa inn. Hadde så smerter at jeg håpet jeg svima av så noen kunne redde meg , husker jeg . Så kjente jeg det rant som man får mensen . Så forta meg på do og da åpna slusene seg hele doskåla ble nærmest svart og rød av blod . Kaldsvetta . Satt der uten mobil . Tenkte hva søren er det SA , men det kan det ikke være , hadde jo mensen forrige uke…så dabbet det av , kaldsvetta fortsatt , men smerten slapp .
Det sluttet å blø så jeg tok litt papir og gjorde meg ferdig og stabba meg ut . Var uggen i formen . Kom hjem og var i bedre form , kan ikke huske at jeg blødde noe mer heller . Dagen etter skulle jeg ta celleprøve, så nevnte for henne om hendelsen min . Så hun klemte på meg og sa: jeg kjenner en kul her …jeg tenkte jo kreft og at jeg skulle dø . Så tok hun innvendig ul og der var et bankende hjerte 11+ .
Jeg hadde da mista en tvilling . Det gikk fint med han .
Fikk et tredje barn etter det og venter nå nr 4 . Men i fjor hadde jeg to MA , den første oppdaget på ul samme dag eller at det stoppet dagen før . Så hadde jeg ikke tatt privat ul , kunne det endt i SA senere . Den nr to ble oppdaget i uke 12 og hadde stoppet i uke 8+2 . Så vet ikke om det hadde blitt en SA av den .
Blør fortsatt litt, men ikke noe mer smerter i dag Vi har fått time til ultralyd på fredag, så skal forsøke å holde ut til denHvordan går det med deg i dag?
Lykke til, manifesterer en sprellende bamsemums (eller hvor store de er nå xD) på ultralyd på fredagBlør fortsatt litt, men ikke noe mer smerter i dag Vi har fått time til ultralyd på fredag, så skal forsøke å holde ut til den
Tusen takk!Lykke til, manifesterer en sprellende bamsemums (eller hvor store de er nå xD) på ultralyd på fredag
Mye lykke til
Takk Svigerinna mi opplevde SA , men litt før uke 10 . Vi var sammen den helgen og hun begynte bare å blø litt friskt blod uten smerte . Så var det rødt ved tørk og noe mens murring de neste dagene . Så mange opplever det veldig ulikt . De to MA jeg hadde , så hadde jeg ingen smerter . Trengte ikke ta de smertestillende annet enn stikkpilla , men hadde ikke noe vondt før det heller . Blødde bare masse den dagen.Uff, det høres helt forferdelig ut! Du er sterk Det høres ut som veldig mye kraftigere smerter enn de jeg har opplevd, da jeg foreløpig har klart å fungere nogenlunde normalt. Er vel mer som mensensmerter egentlig.
Takk for at du deler historien din
Gått gjennom 3 SA, og 1 MA. Henholdsvis uke 6, 7, 8 og 14.Hei! Er det noen her som har opplevd SA etter uke 10, etter å ha sett hjerteslag og fin utvikling like før? Kan dere i så fall dele litt om hvordan det startet og utartet seg?
Uff det høres helt forferdelig ut, veldig lei for å høre at du måtte igjennom noe sånt Kan jeg spørre når ca du hadde siste ultralyd før blødningen begynte?Gått gjennom 3 SA, og 1 MA. Henholdsvis uke 6, 7, 8 og 14.
Ved SA i uke 14, hadde jeg tidligere vært på 3 ultralyder. Alt så fint ut, fosteret utviklet seg fint. Hadde 10 fingre, 10 tær og alt annet anatomisk så fint ut. Begynte plutselig å spotte litt over en ukes tid, før jeg fikk kraftige rier og massiv blødning. Tok ca. 24 timer før jeg fødte i toalettet. Veldig traumatisk.
Hadde ultralyd uke 6+1, 10+6 og 13+2Uff det høres helt forferdelig ut, veldig lei for å høre at du måtte igjennom noe sånt Kan jeg spørre når ca du hadde siste ultralyd før blødningen begynte?
Uff så vanskelig, det var jo virkelig rett før ja Takk for at du deler!Hadde ultralyd uke 6+1, 10+6 og 13+2
Lykke til i morgenUff så vanskelig, det var jo virkelig rett før ja Takk for at du deler!