• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Erfaringer med Quinny?

2014_Baby

Forelsket i forumet
Er det noen som har Quinny freestyle 3xl vogn, som har erfaringer de vil dele med meg??
Både med dreami bag - og sportsdelen[:)]
- Stødig?
- Lett og trille?
- Hva med trilling i snø/slaps?
- Hva med tilhørende mygg/regn trekk?
- andre ting...

Hvor lenge brukte dere dreamibagen, før dere måtte bytte til sportsdelen?

Håper noen vil dele erfaringer med meg[:D]

hadde sportsdelen en vinter, og det er beste vogna vi har hatt på vinteren. Kom frem overalt, selv med mye snø og slaps

Ellers er den veldig lett og trille, men sportsdelen må være sånn at barnet sitter og ser på "deg", ellers tipper den veldig lett.

ORIGINAL: Cruelle de vil

Jeg har erfaring med 4XL (som er tatt av markedet nå), men ei venninne av meg hadde 3xl.

Bagen er veldig liten, måtte bytte ganske kjapt. Myggnetting sitter fast i kalesja på bagen. Hvis ikke jeg husker feil.

Vogna har store og brede hjul, veldig god å trille med, "god" i snø også. Ikke godt å trille i snø uansett[:-]

Hvor stabile de er aner jeg ikke, for mange synes de tipper lett....

Hva er "kjapt" ? [8D]

ORIGINAL: *lottalus*

hadde sportsdelen en vinter, og det er beste vogna vi har hatt på vinteren. Kom frem overalt, selv med mye snø og slaps

Ellers er den veldig lett og trille, men sportsdelen må være sånn at barnet sitter og ser på "deg", ellers tipper den veldig lett.

Takk for svar[:D]

ORIGINAL: *nr3imagen*

den velter lett...

med dreami og sportsdel (begge veier?) eller bare en av de?[8|]

ORIGINAL: *nr3imagen*

den velter lett...

om sportsdelen er fra ja.... men om man har den imot seg så er det ikke et problem...

Når bag delen er på, er den veldig lett å trille... Minus: Bagen er liten, så møte bytte når Tuva var 3-4mnder...

Ble sefølgelig tyngre når jeg satt på sportsdelen, men hellt ok..
det der at den velter lett, har jeg og de andre jeg kjenner som har den opplevd det når sportsdelen er IFRA oss, men når den er imot oss så har vi ikke hatt det problemet..

Egentlig ei hellt grei vogn, god å ha på vår og sommer, men på vinterføre er den noe DRITT synest jeg da... så jeg kjøpt annen vogn når vi ventet sofia...

Syns den er heilt grei. Vi brukte bagen fram til jenta var 7-8 mnd, så syns ikkje det er spesielt tidleg å bytte. Hadde ikkje problem med at vogna velta, men veit andre klager på det. Sportsvogna var litt kort i sittedelen, men vi brukte den vel fram til jenta var rundt 2. 

ORIGINAL: Zera

Når bag delen er på, er den veldig lett å trille... Minus: Bagen er liten, så møte bytte når Tuva var 3-4mnder...

det der at den velter lett, har jeg og de andre jeg kjenner som har den opplevd det når sportsdelen er IFRA oss, men når den er imot oss så har vi ikke hatt det problemet..

Egentlig ei hellt grei vogn, god å ha på vår og sommer, men på vinterføre er den noe DRITT synest jeg da... så jeg kjøpt annen vogn når vi ventet sofia...

Takk for svar[:)] Får jo på vår/sommeren selv, å vet at bagdelen kanskje er mindre enn noen andre modeller, men tenkte kanskje at det gikk an et halvt års tid, siden det ikke skulle være noe tjukk sovepose oppi:)

så må du være utrolig forsiktig med hjulene, ikke noe vekt mot de når du har den i bilen eller lignende, for da blir de helt bøyd. Har den selv, er IKKE fornøyd, kalesjen bråker noe veldig på sittedelen, baggen synes jeg er veldig lite lun, og den er liten, måtte bytte veldig raskt. Den har også tippet for meg når den står med sittedel vendt fra en, og bremsene blir utrolig fort slakke

ORIGINAL: Mamma011

ORIGINAL: Zera

Takk for svar[:)] Får jo på vår/sommeren selv, å vet at bagdelen kanskje er mindre enn noen andre modeller, men tenkte kanskje at det gikk an et halvt års tid, siden det ikke skulle være noe tjukk sovepose oppi:)

ja,den er egentlig hellt yperlig til den tiden på året (tuva er føddt i april)... [:)] Jeg kunne kansje brukt bagdelen litt til, men jeg synest den såg litt for trang ut.. hehe
Men jeg tok abre mykbag oppi sportsdelen da[:)]

Takk for svar Zera. Tenkte selv å bare bruke dreamibagen så lenge som mulig, å deretter prøve sportsdelen om vinteren. Hvis jeg ikke er fornøyd, kjøper jeg bare ny vogn[:D] (fikk jo nesten quinnyen til gitt vekk pris)

ORIGINAL: Mamma011

Takk for svar Zera. Tenkte selv å bare bruke dreamibagen så lenge som mulig, å deretter prøve sportsdelen om vinteren. Hvis jeg ikke er fornøyd, kjøper jeg bare ny vogn[:D] (fikk jo nesten quinnyen til gitt vekk pris)

ja,er jo ikke være en det... Kjøpte ny vogn til Tuva over nyttår i fjor, så nå bruker hu qunniyen å sov i i bhg...

personlig mener jeg at 3 hjuling (iallefall qunny) er geniale på vår/sommer delen og knall god å trille, men hadde ALDRI kjøpt den om jeg ventet små på høst/vinter delen av året[:)] derfor jeg kjøpte emmaljunga når jeg ventet Sofia[:)]

Men sportsdelen så tippet den lett, var for liten allerede da hun var 1,5 år og elendig på snø + dårlig plass under vogna...
Kommer aldri til å kjøpe den vogna igjen for å si det sånn...

Back
Topp