Erfaringer med quinny freestyle

OneOnOne

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Føler jeg aldri kommer til bunns i det her vognstyret :/ vi hadde bestemt oss for tfk, men er kommet over en billig quinny, med alt av utstyr vi behøver. Hjelpe meg.. tror dette barnet kommer til å være vognløs lenge:p
Sent from my GT-I9300 using BV Forum

har ikke hatt den selv, men har flere venner som har hatt den og har ikke hørt noe positivt om den.. velter veldig lett f.eks...

Jeg hadde den vogna en periode. Eneste plusset med den, var at den var helt grei å trille med. THATS IT

Tipper veldig lett, utrolig lite sittedel. Veldig smal, så fikk ikke plass til jenta på 1 år dengang + dunpose med seler som holder hu på plass.

Bøyla over vogna er for lav, så klemte beina når hun hadde dunpose . Fikk skrudd av bøyla, men da like langt igjen siden jeg ikke fikk festet hun med selene i vogna, pga de var for korte. Ikke noe lun vogn heller.

Jeg kjøpte så TFK. HÆRLIG vogn, og god plass til små og store barn + dunpose og mye mer.

Quinny freestyle har nå godt ut av produksjon også, og det pga den tipper lett osv ..

Jeg hadde 4xl,men det er flere år.siden de slutta å produsere den. Det var en god.vogn.

Baggen.som følger med er liten. Du bruker ikke den lenge...:confused:
Ei venninne.hadde den vogna og brukte baggen i max 4 mnd...

Hadde aldri problemer med tipping. Aldri problemer med plassen, selene eller dunpose oppi. Og mi var da 2 år og godt i hold.

Solgte mi nylig da siden hu begynner å bli for stor for vogn generelt.

Jeg likte vogna og var veldig fornøyd. Likedan med søstera mi.
Men vil tro vi er unntaket da ;)

Jeg anbefaler aldri quinny til noen....

Vogna er super å trille, men det er stort sett det positive eg kan seie om den.

* frykteleg lite lun, det blåser inn over alt og det fins ikkje fotpose/stormtrekk
* må ein dekke til vogna må ein bruke regntrekket som er stivt og sprekker viss det er kaldt
* som sovevogn (i alle fall til "store" barn) er den veldig ustabil og veltar lett
* handlekorga under vogna er ein vits!
* bøylen over lårene er alt for lav, det er knapt plass til pose

Til førstemann (som aldri sov i vogn) var den veldig grei. Vi gjekk mykje tur, både på asfalt og skogsstiar med og utan snø. Herleg vogn å trille, og den får pluss for handbremsen. Til lille derimot, var den ubrukeleg. Ho sov "alltid" og eg måtte bygge opp med saueskinn opp langs kalesjen i tillegg til pose og teppe for å gjere det litt lunt. Då ho var nesten to år orka eg ikkje meir og kjøpte ei gamal, godt brukt simo-vogn. Beste kjøpet eg har gjort nokon sinne!

Har hatt den til minstemann som nå er 3 år.
Han har brukt den som sovevogn frem til nå og gutten har hatt god nok plass hele tiden
Jeg har aldri opplevd velt og synes den er god å trille.
Til den prisen mener jeg det er en god vogn, jeg kommer til å bruke den til nestemann også.

Flere med erfaringer? Jeg har tenkt å kjøpe denne vognen av en venninne..

Back
Topp