Erfaringer med progesteron?

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei, har fått progesteron pga litt korte lutealfaser etter fødsel og deretter 2 aborter. De har vært på 8-9 dager og det er så kjedelig å miste en sjanse med et fint og befruktet egg, som kanskje kan gå tapt fordi kroppen kvitter seg meg slimhinnen før det har rukket å feste seg ordentlig. Så nå prøver vi progesteron, 200 mg vaginalt hver kveld fra 2 dpo.

Noen andre her inne som har erfaringer?
- Burde man ta den før man går og legger seg for at det ikke renner ut igjen? Eller går det fint å ta den tidligere også bare ligge nedpå litt?
- Maskerer den graviditets-symptomene ved en eventuell graviditet?
- Hvis man ikke er gravid kommer mensen allikevel eller blir den utsatt av progesteron? Når bør man slutte å ta den isåfall?
- Andre ting som er relevante?

Muligens litt teite spørsmål men dette er helt nytt for meg :angelic::confused013☺️

Nå har jeg bare tatt progesteron ved positiv test. Jeg har alltid tatt det før jeg legger meg, slik at det ikke renner ut. Greit å gjøre innkjøp av truseinnlegg, for det vil komme litt på morgen/formiddagen :happy:
Om den maskerer graviditetssymptomer er individuelt, hos meg har den ikke gitt noen symptomer.

Og absolutt ikke teite spørsmål:joyful:

Hei, har fått progesteron pga litt korte lutealfaser etter fødsel og deretter 2 aborter. De har vært på 8-9 dager og det er så kjedelig å miste en sjanse med et fint og befruktet egg, som kanskje kan gå tapt fordi kroppen kvitter seg meg slimhinnen før det har rukket å feste seg ordentlig. Så nå prøver vi progesteron, 200 mg vaginalt hver kveld fra 2 dpo.

Noen andre her inne som har erfaringer?
- Burde man ta den før man går og legger seg for at det ikke renner ut igjen? Eller går det fint å ta den tidligere også bare ligge nedpå litt?
- Maskerer den graviditets-symptomene ved en eventuell graviditet?
- Hvis man ikke er gravid kommer mensen allikevel eller blir den utsatt av progesteron? Når bør man slutte å ta den isåfall?
- Andre ting som er relevante?

Muligens litt teite spørsmål men dette er helt nytt for meg :angelic::confused013☺️
Når man skal ta den kommer vel egentlig an på hvilken type du tar. Jeg har tidligere brukt Crinone (gel), og da fikk jeg beskjed om å være i aktivitet i 15 min etter den var satt. Nå bruker jeg Cyclogest, og da skal jeg ligge i 10 min etter den er satt. Jeg ligger gjerne litt lenger også.
Med Crinone har jeg vært gravid begge gangene. Første gangen fikk jeg en del murringer og ømme pupper, andre gangen ingen symptomer i det hele tatt.
Nå med Cyclogest har jeg ingen symptomer, annet enn litt stikking i livmor innimellom, men tror ikke jeg er gravid denne gangen. Tok test på morgenurin i dag (11dpo), og ingen antydning til strek.

Takk for gode svar!! ❤️ Jeg tar en type som heter progeffik, kan tas vaginalt eller oralt... Gynekologen sa bare at jeg skulle ta den på kvelden, men ikke noe mer. Så da ble jeg usikker da :hilarious: sett at noen må tas til samme klokkeslett hver dag osv. Godt å høre at den muligens ikke maskerer symptomer fordi jeg er 3dpo nå og har symptomer som minner mistenkelig om de jeg har hatt i tidligere graviditeter (alltid fått veldig tidlige symptomer, el kan ha vært tidligere enn jeg tror også, så litt usikker på dpoen), men har lissom ikke tørt å tenke på de seriøst i det hele tatt for har tenkt at det bare er det tilsatte progesteronet som har gitt symptomene... :confused013

Har god erfaring med progesteron. Brukte cyklogest 400 mg morgen og kveld ved første innsett (IVF) som ble til barn 1 og er nå på cyklogest igjen etter nytt innsett (søskenforsøk). Er gravid 4+6 nå.

Fikk beskjed om å starte da jeg fikk positiv el-test og fortsette til testdato (to uker etter).

Det kan utsette mens, så man bør slutte når man er over IKM hvis man vet man ikke er gravid. Jeg har ikke fått noen symptomer av progestronet, har egentlig ikke hatt tidlige symptomer.

Lurt å ta på kveld og å kjøpe truseinnlegg, som jeg ser blir nevnt over her.

Lykke til!

Jeg tar cycoglest denne syklusen, første gang.
Jeg tar den om morgenen, angrer på at jeg ikke tok den på kvelden. Jeg har veldig hetebyer av den.

Har god erfaring med progesteron. Brukte cyklogest 400 mg morgen og kveld ved første innsett (IVF) som ble til barn 1 og er nå på cyklogest igjen etter nytt innsett (søskenforsøk). Er gravid 4+6 nå.

Fikk beskjed om å starte da jeg fikk positiv el-test og fortsette til testdato (to uker etter).

Det kan utsette mens, så man bør slutte når man er over IKM hvis man vet man ikke er gravid. Jeg har ikke fått noen symptomer av progestronet, har egentlig ikke hatt tidlige symptomer.

Lurt å ta på kveld og å kjøpe truseinnlegg, som jeg ser blir nevnt over her.

Lykke til!
Tusen takk!! Og gratulerer så mye med graviditeten! ❣️ mange gode tips her. ☺️ Forhåpentligvis har jeg en spire inni her nå og at progesteronet hjelper den å klamre seg fast. Mistet i MA i juni, 10+2 mest sannsynlig pga at egget ikke hadde klart å implantere seg skikkelig, hadde løsnet en del av morkaken i uke 6... Lykke til med graviditeten, kanskje vi kommer sammen i mai-gruppa da ♥️

Jeg tar cycoglest denne syklusen, første gang.
Jeg tar den om morgenen, angrer på at jeg ikke tok den på kvelden. Jeg har veldig hetebyer av den.
Da blir det første opplevelsen med dette for oss begge to ☺️ Oj, uffda, kan du endre den til kvelden? Jeg har ikke merket så mye symptomer av den enda tror jeg

Tusen takk!! Og gratulerer så mye med graviditeten! ❣️ mange gode tips her. ☺️ Forhåpentligvis har jeg en spire inni her nå og at progesteronet hjelper den å klamre seg fast. Mistet i MA i juni, 10+2 mest sannsynlig pga at egget ikke hadde klart å implantere seg skikkelig, hadde løsnet en del av morkaken i uke 6... Lykke til med graviditeten, kanskje vi kommer sammen i mai-gruppa da ♥️
Krysser fingrene for at vi sees i termingruppen :Heartred

Da blir det første opplevelsen med dette for oss begge to ☺️ Oj, uffda, kan du endre den til kvelden? Jeg har ikke merket så mye symptomer av den enda tror jeg
Aner ikke :p har tenkt på det, hvertfall hvis det skulle klaffe denne syklusen, for gidder ikke å ha klokken til å ringe en time før i så mye lengre tid :laughing002

Aner ikke :p har tenkt på det, hvertfall hvis det skulle klaffe denne syklusen, for gidder ikke å ha klokken til å ringe en time før i så mye lengre tid :laughing002
Den ser jeg! Håper det klaffer for oss begge!! ❤️

Noen som vet når man slutter med cycoglest i syklusen? Fikk bare beskjed å slutte ved negativ test. Slutter man på ikm eller før?

Noen som vet når man slutter med cycoglest i syklusen? Fikk bare beskjed å slutte ved negativ test. Slutter man på ikm eller før?
Ikm tenker jeg, hvis testen e -
Red; altså ikke ikm men mens. Den kommer jo når det er -

Back
Topp