Hei, har fått progesteron pga litt korte lutealfaser etter fødsel og deretter 2 aborter. De har vært på 8-9 dager og det er så kjedelig å miste en sjanse med et fint og befruktet egg, som kanskje kan gå tapt fordi kroppen kvitter seg meg slimhinnen før det har rukket å feste seg ordentlig. Så nå prøver vi progesteron, 200 mg vaginalt hver kveld fra 2 dpo.
Noen andre her inne som har erfaringer?
- Burde man ta den før man går og legger seg for at det ikke renner ut igjen? Eller går det fint å ta den tidligere også bare ligge nedpå litt?
- Maskerer den graviditets-symptomene ved en eventuell graviditet?
- Hvis man ikke er gravid kommer mensen allikevel eller blir den utsatt av progesteron? Når bør man slutte å ta den isåfall?
- Andre ting som er relevante?
Muligens litt teite spørsmål men dette er helt nytt for meg

Noen andre her inne som har erfaringer?
- Burde man ta den før man går og legger seg for at det ikke renner ut igjen? Eller går det fint å ta den tidligere også bare ligge nedpå litt?
- Maskerer den graviditets-symptomene ved en eventuell graviditet?
- Hvis man ikke er gravid kommer mensen allikevel eller blir den utsatt av progesteron? Når bør man slutte å ta den isåfall?
- Andre ting som er relevante?
Muligens litt teite spørsmål men dette er helt nytt for meg

sett at noen må tas til samme klokkeslett hver dag osv. Godt å høre at den muligens ikke maskerer symptomer fordi jeg er 3dpo nå og har symptomer som minner mistenkelig om de jeg har hatt i tidligere graviditeter (alltid fått veldig tidlige symptomer, el kan ha vært tidligere enn jeg tror også, så litt usikker på dpoen), men har lissom ikke tørt å tenke på de seriøst i det hele tatt for har tenkt at det bare er det tilsatte progesteronet som har gitt symptomene...