Erfaringer med Phenergan og pyridoksin mot kvalme?

Ønskespiren95

Elsker forumet
Novemberfnuggene 2023
Jeg har fått disse to på resept mot kvalmen og brukt de et par dager nå. Phenergan er jo et antihistamin og pyridoksin er sånn jeg har skjønt det et tilskudd/vitamin. I følge fastlege skulle disse to virke godt sammen, i følge diverse veiledere av fødselsleger osv.

Foreløpig vil jeg si de har virket kanskje 50%. Kvalmen er mindre intens og er der ikke konstant hele dagen, og jeg brekker meg ikke spontant lenger. Men jeg blir SÅ trøtt, bare døser og sover og orker absolutt ingenting hele dagen, så begynner nesten å lure på om det er bedre å være kvalm :grumpy: fastlegen sa jeg kunne «bli litt sløv», det er jo en vanlig bivirkning av antihistaminer, men dette var mye verre enn forventet. Orker knapt gå på kjøkkenet for å finne et glass vann..

Andre med erfaringer? Roer denne trøttheten seg noensinne?

Sniker. Ikke erfaring med de, men med Xonvea, som er en blanding av antihistaminer og vitamin B6. Jeg ble veldig trøtt i starten, men det gikk over etter hvert (etter rundt 1-2 uker tror jeg).

Sniker. Erfaring med postafen (antihistamin) som jeg ble veldig trøtt av, men som fungerte godt. Tok det på kvelden, sånn at jeg klarte å spise kveldsmat, sove og spise frokost, men også var våken nok til å kjøre til jobb og hjem igjen. Ble litt mindre trøtt etterhvert, men det var nok fordi jeg sov bedre. Det er skikkelig tøft når kvalmen er på det verste, håper du finner en god løsning! :Heartred

Gikk på phenergan (postafen) + pyridoksin (B6) uten noe særlig effekt. Forebygget noe av oppkastet men ikke nok da jeg kastet opp det meste. Ble også veldig utslått/trøtt. Går nå på afipran som hadde mye bedre effekt den første uke men mindre effekt nå. Er i uke 11 så mulig kvalmen har nådd sin peak og at kvalmestillende ikke har så god effekt akkurat nå.
Over til ditt spm ang trøtthet, det skal gi seg etterhvert som man blir vant til phenergan. I mitt tilfelle skyldtes kanskje trøttheten en blanding av medisin og næringstap i flere uker.

Tusen takk for svar alle sammen! Høres ut som trøttheten er å forvente, så får bare håpe det roer seg etterhvert :Heartpink

Back
Topp