Bruker49su
Andre møte med forumet
Heihei
Lurer på om noen har lyst til å dele sine erfaringer med pergotime? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? Hadde dere enkel, dobbel eller trippel kur? Noen bivirkninger? Tok dere noe annet i tillegg? Grunnen til at dere fikk utskrevet resept? 
Litt om meg/oss: Sluttet på p-pillen for nesten 6 år siden, men pga. at samboeren fikk kalde føtter ble det satt på vent. Så jeg smurte meg med tålmodighet og da han endelig følte seg klar for det, begynte vi og prøve - men spiren skulle la seg vente på - og etter 2,5 års prøving har det fortsatt ikke skjedd noe
Så har vært mange prøveperioder med skuffelser og nedturer, mister jo helt motet av dette
Men har nå fått resept på pergotime som jeg skal prøve neste periode, skal ta 1 tablett om dagen i 5 dager fra 5te syklusdag. Så skal jeg og ta blodprøve på dag 21 i syklusen for å se om jeg har hatt eggløsning. Så blir det en pausemåned deretter 2 prøveperioder med dobbel pergotime hvis det ennå ikke har skjedd noe. Etter det må vi se på annen behandling da gynekologen har sagt at det er liten sannsynlighet å bli gravid etter 3 mislykkede forsøk med pergotime. Men mener jeg har lest om personer som har brukt det mye lenger enn det? Så krysser fingrene og håper det skjer noe snart, da blir jeg så ubeskrivelig glad
Føler jeg har ventet lenge nok nå og kjenner jeg har fått tilbake et snev av håp nå, siden jeg skal prøve pergotime (hvis det funker) - kanskje det er et lys i enden av tunnelen for oss også
*håpehåpe* Kan vel nevne at grunnen til jeg skal prøve pergotime er for å få på plass regelmessige eggløsninger! Men har regelmessig menstruasjon med en syklus på 27-29 dager.
Ser dette ble et langt innlegg, men håper jeg får mange svar og blir veldig takknemlig for alle som gidder å dele sine erfaringer med meg!

Litt om meg/oss: Sluttet på p-pillen for nesten 6 år siden, men pga. at samboeren fikk kalde føtter ble det satt på vent. Så jeg smurte meg med tålmodighet og da han endelig følte seg klar for det, begynte vi og prøve - men spiren skulle la seg vente på - og etter 2,5 års prøving har det fortsatt ikke skjedd noe

Ser dette ble et langt innlegg, men håper jeg får mange svar og blir veldig takknemlig for alle som gidder å dele sine erfaringer med meg!