Erfaringer med pergotime! :)

Bruker49su

Andre møte med forumet
Heihei :-) Lurer på om noen har lyst til å dele sine erfaringer med pergotime? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? Hadde dere enkel, dobbel eller trippel kur? Noen bivirkninger? Tok dere noe annet i tillegg? Grunnen til at dere fikk utskrevet resept? :)

Litt om meg/oss: Sluttet på p-pillen for nesten 6 år siden, men pga. at samboeren fikk kalde føtter ble det satt på vent. Så jeg smurte meg med tålmodighet og da han endelig følte seg klar for det, begynte vi og prøve - men spiren skulle la seg vente på - og etter 2,5 års prøving har det fortsatt ikke skjedd noe :( Så har vært mange prøveperioder med skuffelser og nedturer, mister jo helt motet av dette :confused: Men har nå fått resept på pergotime som jeg skal prøve neste periode, skal ta 1 tablett om dagen i 5 dager fra 5te syklusdag. Så skal jeg og ta blodprøve på dag 21 i syklusen for å se om jeg har hatt eggløsning. Så blir det en pausemåned deretter 2 prøveperioder med dobbel pergotime hvis det ennå ikke har skjedd noe. Etter det må vi se på annen behandling da gynekologen har sagt at det er liten sannsynlighet å bli gravid etter 3 mislykkede forsøk med pergotime. Men mener jeg har lest om personer som har brukt det mye lenger enn det? Så krysser fingrene og håper det skjer noe snart, da blir jeg så ubeskrivelig glad :D Føler jeg har ventet lenge nok nå og kjenner jeg har fått tilbake et snev av håp nå, siden jeg skal prøve pergotime (hvis det funker) - kanskje det er et lys i enden av tunnelen for oss også ;) *håpehåpe* Kan vel nevne at grunnen til jeg skal prøve pergotime er for å få på plass regelmessige eggløsninger! Men har regelmessig menstruasjon med en syklus på 27-29 dager.

Ser dette ble et langt innlegg, men håper jeg får mange svar og blir veldig takknemlig for alle som gidder å dele sine erfaringer med meg! ;)

Hei hei! Jeg har brukt pergotime 1 gang. Fikk prøve det pga lange og uregelmessige sykluser. Jeg tok dobbel dose. Jeg ble gravid den mnd, men i uke 8 viste det seg at det ikke var noe foster der( bo). Så holdt på en mnd tid for å fullføre aborten. Dette er nå 10 uker siden og jeg venter fortsatt på at mensen skal komme tilbake, men det drøyer visst. Blitt anbefalt å prøve pergo når mensen kommer igang igjen, men er litt skeptisk. Håper din erfaring blir bedre enn min! :-) lykke til!! :-)

Skulle egentlig begynne på pergo lørdag som var, tok en hcg test for å være på den sikre siden og vips var man gravis. Masse lykke til:)

Takk for svar :) Huff, så synd at det endte slik :( Forstår godt at man blir skeptisk til å prøve det igjen.
Takk for det, du/dere får også ha lykke til på veien videre ;)

jeg har brukt pergo, dobbelkur i 6mnd...men ble ikke gravid... fikk el...
men vi trenger hjelp til å bli gravide med prøverør.. pga jeg har endometriose

Jeg gikk på fire, dobbel pergo kurer. med pausemåned mellom hver kur! ble gravid på den siste kuren, men endte dessverre i en exu ( noe som ikke var pergoen sin feil)
Fikk pergo uten at jeg "feilte" noe, hadde store fine egg som gyn sa. men når jeg var der nå i mars, har jeg visst fått pco, hadde alt for mange egg i eggstokkene :/
Nå har jeg begynt på femar, som skal gjøre samme nytte som pergo, bare den ikke sliter like mye på livmorslimhinna.

Ønsker deg masse lykke til :) vennina mi ble gravid på første forsøk med pergo ;)

fikk gutten min i november 2010 etter 2 kurer med enkel pergotime. Nå har jeg tatt 5 enkle kurer og enda ikke blitt gravid med nr 2. Jeg gikk/går også på syklus dag 5-9 med tabletter, men har vert til ultralyd på dag 12-14 for å sjekke om det ligger klar egg, evt hvor mange. Nå sist var jeg på dag 19, og det låg ett stort og fint egg klart til å slippes. Så de neste dagene vil vise om vi fikk det til eller ikke :D
Jeg forstår det er ulik praksis på hva legene uttaler, han jeg går til sa at jeg kunne bruke opp reseptene mine (altså 4 ganger til), for var man ikke gravid på 8-9 ganger med pergotime så var sjangsen liten. Jeg har ikke hatt pausemnd mellom to kurer. Verken nå eller i 2010.
Lykke til!! Håper spiren sitter fort for både deg og meg :D

Sniker litt. Jeg gikk på en dobbel pergokur i okt 12, ingen resultat, men ble gravid neste syklus uten pergo. Jeg tror jeg endelig ble gravid pga en operasjon like før og at pergoen kickstarta syklusen min igjen. :)

Sniker litt. Jeg gikk på en dobbel pergokur i okt 12, ingen resultat, men ble gravid neste syklus uten pergo. Jeg tror jeg endelig ble gravid pga en operasjon like før og at pergoen kickstarta syklusen min igjen. :)
kan jeg spørre hvilken type operasjon...? tenkte om dte hadde noe med livmora å gjøre serru

Jeg fikk dobbel pergokur av gyn for å gi et ekstra dytt på eggløsningen. Fikk påvist eggløsning av meg selv på blodprøver og alt var i orden. Ingen resultat på første pergokur, men i pausen måneden etterpå ble jeg gravid :) Ønsker dere lykke til :)

kan jeg spørre hvilken type operasjon...? tenkte om dte hadde noe med livmora å gjøre serru

Hei jeg så ikke denne tråden igjem før nå jeg. Det var en kikkehullsoperasjon for å fjerne en stor cyste og endometriose. :-) så det var forsåvidt ikke noe med livmora direkte å gjøre, men er overbevist om at det var grunnen til at jeg endelig ble gravid. Ble satt på synarela et par md for så på pergo og, neste måned var jeg gravid ;-)

Hei jeg så ikke denne tråden igjem før nå jeg. Det var en kikkehullsoperasjon for å fjerne en stor cyste og endometriose. :-) så det var forsåvidt ikke noe med livmora direkte å gjøre, men er overbevist om at det var grunnen til at jeg endelig ble gravid. Ble satt på synarela et par md for så på pergo og, neste måned var jeg gravid ;-)
Oki :) takk for svaret :) jeg skal inn under narkose for å sjekke om jeg har polypper :) så håper jeg har det og fjerner dem, slik at håpet for å bli gravid er større :) så bra at det hjalp for deg :) godt at det ordnet seg :)

Hei!

J lurte på oppstart m pergo..?
J har syklus på 35 dager og en mann som er borte lengre tid av gangen. D passer derfor dårlig om el blir ut fra en 28 syklus grunnet pergo. J lurer derfor på om j kan ta pergo ut fra min 4-5 dag som da egentlig er dag 11 el no..?
J gjorde d sist nå og fikk el som vanlig, men fikk og da Tr som vanlig på dag 35.
Så... er d uproblematisk å gjøre som j gjorde sist tror dere? Spiller d liten rolle så lenge j får el, eller kan d være derfor j ikke ble gravid?

Alternativene mine er å utsette (dvs beholde 35 dagerssyklus) og beg pergo dag 11
Ta pergo som forskrevet og "misse" muligheten og satse på neste syklus.
Eller droppe pergo denne mnd og kjøre på neste periode..?

Ikke lett!
Takker for innspill!!

Pergo skal tas fra dag 3, 4 eller 5. Alt etter hva legen foreskriver til akkurat deg.
Fra dag 11 er alt for sent

Ønsker oss en liten skatt ❤️

Hei, vil gjerne spre litt håp :) vi prøvde i ca. ett år, fikk litt hjelp pga. påvist manglende eggløsning og ble fantastisk nok gravid på første runde med pergotime enkel dose + ovitrelle. Det er absolutt verdt å prøve. Ingen bivirkninger. Sitter her nå 35+5. Snart kommer snuppa til verden! :D Ønsker dere alle hell og lykke videre. Håper det kan hjelpe oss neste gang også, dersom det ikke går naturlig.

Hei. Jeg sniker litt her inne, da jeg er så usikker selv.. Jeg går på pergo for første gang nå, men har også fått foreskrevet provera som skal taes fra dag 14. Men så leser jeg på nett at dette ikke er noen god kombo?? Noen som kan hjelpe meg??

Hei. Jeg sniker litt her inne, da jeg er så usikker selv.. Jeg går på pergo for første gang nå, men har også fått foreskrevet provera som skal taes fra dag 14. Men så leser jeg på nett at dette ikke er noen god kombo?? Noen som kan hjelpe meg??
Hvorfor har du fått Provera? Det skal ikke brukes ved mistanke om graviditet. Altså bør det ikke brukes etter Pergotime. Provera først for å få blødning, og så Pergotime er vel det vanlige. Det imiterer de normale hormonsvingningene.

Hvis du er usikker, er det beste å snakke med legen og få behandlingen forklart.

Jeg har også en pergobaby :)
Eller, han er vel mer en pergosmårolling nå. Han ble til på min fjerde doble kur. Ble gravid på min andre kur også, men det holdt ikke.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp