Erfaringer med p-stav?

Senna

Gift med forumet
Vurderer p-stav som prevensjon, da p-piller ikke er greia for meg (sjekk signaturen[8D])

Så jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med den? Positive, negative? [:)]

Jeg hadde min i to år og var kjempefornøyd iallfall [:)] Kjenner flere som har også, og de er bare fornøyde! :)

Grunnen til at jeg tok den ut var fordi jeg trodde jeg fikk hodepine av den. Men, hodepinen forsvant ikke etter jeg tok den ut heller, og noen få mnd senere var jeg gravid... ops... [8D] Så p-piller er ikke noe for meg heller [8D] Skal nok sette inn ny p-stav igjen etter fødselen [:)]

hadde det i 2 år før jeg tok ut da vi ville ha små.

mistet mensen 1 av årene det andre var den regelmessig, men mindre blødninger en før.
merket ingenting til hormonforandringer i kroppen.
var ikke sjans for at den hadde vandret noen plass på meg, den var nærmest grodd fast under huden på armen min så slet litt med å få den ut igjen, men tok ikke så lang tid. har et lite arr på 1cm hvor han kuttet for å få den ut men det er vanlig tror jeg.

dersom du ikke kan kjenne staven under huden etter at den er satt inn så er den satt for dypt og da kan du resikere at den vandrer fikk jeg beskjed om av legen min, han er veldig nøye når det kommer til slike ting.

kan vel også nevne at jeg har veldig lett for å bli gravid når jeg ikke går på prevensjon (gikk bare 1,5mnd fra jeg tok ut til første satt, og enda kortere fra jeg sluttet på pillen før andre satt), og i løpet av de 2 årene jeg hadde p-staven så var jeg nettopp blitt sammen med mannen min så var jo en del sengeaktivitet i den perioden, men ble altså ikke gravid.

så har bare positive erfaringer med den jeg, og skal sette inn igjen på 6 ukers kontrollen når jeg har født i april.

ORIGINAL: Kidada
Så hvis du ikke vil ha fler, så hadde jeg ikke stolt på den et halvt sekund... Kjenner ei som nettopp har blitt gravid mens ho hadde p-stav...

Men finnes det noen prevensjon som ingen har blitt gravide på? [8D] Kjenner folk som har blitt gravide etter sterilisering også, og flere som har blitt gravid med spiral... Ingenting er sikkert! [:)]

ORIGINAL: siljeheleen

ORIGINAL: Kidada
Så hvis du ikke vil ha fler, så hadde jeg ikke stolt på den et halvt sekund... Kjenner ei som nettopp har blitt gravid mens ho hadde p-stav...

Men finnes det noen prevensjon som ingen har blitt gravide på? [8D] Kjenner folk som har blitt gravide etter sterilisering også, og flere som har blitt gravid med spiral... Ingenting er sikkert! [:)]

Det er jeg fullstendig klar over, men så lenge firma ender med å betale erstatning, så kaller jeg det på et vis å innrømme at de har en svakhet/feil...

Men kan jo være det blir bedre etter endringene nå.. Og det er jo ulik prosent sikkerhet på de forskjellige tingene.. kan neppe tro denne er den sikreste for øyeblikket.. men ikke vet jeg..

Sier bare at JEG hadde ikke stolt på den...

Har hatt den i snart 18 mnd, er kjempe fornøyd....

Hilsen en som har blirr gravid på oillen og hormonspiral

Jeg hadde det, og hadde ikke mensen eller noen form for bivirkninger de første 6 mnd...men så plutselig kom mensen, veldig masse, og etter 6 uker med kraftig konstant mensen, så orket jeg ikke mer, og tok den ut.....

Hmm.. Mye forskjellige erfaringer her.
Det beste er kanskje bare å prøve den. Er vel bare til å ta den ut hvis det viser seg å ikke være noe for meg.

Back
Topp