Erfaringer med Nutramigen?

Jazina

Glad i forumet
Noen som har erfaringer med Nutramigen?

Vesla har vært hos legen i dag og det kan se ut som hun reagerer på melkeproteiner så derfor skal vi prøve Nutramigen for å se om det går bedre.

Hun har nå fått første flaska og skriker og skriker.
Skulle jo liksom bli bedre med den og ikke verre.... vet den smaker annerledes og ikke alle barn liker den. Nå gir vi henne småfolk for å se om hun roer seg, men så langt drikker hun, skriker, drikker, skriker, etc.
Er så fælt å se henne sånn.

Noen som har brukt Nutramigen før og har noen gode tips?

Vi har brukt Nutramigen på både storesøster og lillesøster.

Storesøster måtte over på en annen mme, som var enda bedre for de med kumelkprotein-intoleranse. Nutramigenen hjalp ikke henne. Hun fikk Neo-Cate.

Lillesøster er på Nutramigen og har vært det nå i 1,5 mnd ca.
Hun tok den veldig enkelt, og brydde seg ikke om smaken (det smaker skikkelig pyton...blææh). Men vi fikk med fra apoteket en brosjyre om hvordan introdusere Nutramigen. I begynnelsen er det lurt å blande det sammen med den mme hun er vant til. Mer og mer Nutramigen, og til slutt bare N. På den måten blir babyen vant til smaken.

Man bør gå på Nutramigen (og da bare det) i ca 2 uker, før man kan si om det hjelper elelr ikke.. Melkeporteinene fra den andre mme sitter igjen i kroppen en stund.

Lykke til! Bare spør mer hvis det er mer du lurer på. :)
.

Hm, kanskje jeg kan prøve å blande med småfolk ja. Postet samme på juli siden jeg hører litt til både juni og juli og der fikk jeg foreslått å prøve å ha sukker i. Så da har jeg 2 alternativer å prøve ut. Er så spent på om det hjelper med N for det er så fælt å se når hun har så vondt i magen og er så urolig.

Er godt å høre at andre har god erfaring etter forsøket i sted som bare endte med masse gråt og desperat pappa (han som gav).

Vi begynte med Nutramigen for 2 uker siden (kutta ut nan tvert) men har i en t-skje med sukker i flaska. Theo spiste litt mindre første uka, og han måtte være skikkelig sulten for at han skulle spise den, men nå går det greit. De venner seg til den ekle smaken, må bare ikke gi opp [:)]
Vi skal begynne å avvenne sukkeret nå, håper det går greit. Skal ikke være enkelt med de små!
Her har forresten Nutramigen fungert kjempebra, slutta og gulpe og begynt og bæsje [:D] Lite gråt og mye søvn!
Håper dere får det til [:)]

Nå har hun bare fått Nutramigen i 1 døgn. Bortsett fra det første måltidet så har jeg puttet 1 ts sukker i hver flaske og det har fungert veldig godt.
Før har vi slitt med at hun ikke fikk ut bæsj og når det kom så var det DE svære bombene ca hver annen dag. I dag har hun hatt 2 bæsjebleier.
Vært litt urolig nå i kveld, men resten av dagen har gått veldig bra.

Hun spiser også mindre mengder enn før, men det endrer seg forhåpentligvis etter hvert slik dere erfarte. [:)]
Må si jeg forstår godt at de ikke liker det for smaker forderdelig!! Men fungerer det så er det nok verdt det for å slippe å ha vondt i magen.

For tidlig å si enda om det fungerer eller ikke, men lov å håpe. [:)]

Back
Topp