Erfaringer med Nr 2 og 3 tette?

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg har en gutt på 3 1/2 og en på 2 mnd. Vi hadde egentlig tenkt to barn, men vurderer Nr 3. Jeg vurderer å kjøre på og da 1 år mellom Nr 2 og 3? Noen som har erfaring med dette? Er jeg GAL?

Planen med Nr 2 var å gå hjemme i 2 år. 1 år ulønnet.. vet ikke om jeg klarer en 1 åring og en baby? Redd jeg isåfall tar meg vann over hodet;)

Har så lyst på tette barn som får glede av hverandre. Jeg ser at han på 3 1/2 burde hatt noen han kunne ha lekt med på sin alder.

Kom med postitivt og negative erfaringer :-)

Har 18 mnd mellom guttene mine, nr 3 kommer i desember og da er guttene 2.5 år og 11 dager fra å være 4 år om lillesøster kommer på termin. Skulle egentlig hatt en liten i april i år, så skulle vært ennå tettere mellom nr 2 og 3, men naturen ville det ikke slik så vi mistet i høst. Blir nok travelt med 3 små, her går guttene i bhg og det er jeg glad for selv om de ikke alltid vil inn med en gang. Ingen av guttene mine likte vogn eller bilkjøring som spebarn, så turer var dødfødt da de bare hylte og skulle henge på puppen. Hadde vært kos å hatt de hjemme men får jeg en til liten som bare skal henge på puppen og som ikke skal like vogn så blir det fort for kjedelig hjemme for guttene. Men en veg jo aldri hvilken baby en får, er jo flere som har vært hjemme med eldre søsken og klart seg bra:-).

Jeg har bare to tette selv, men har en i familien som har valgt å få 3 tette, der det er ett år mellom de yngste. Hun sier at hun ikke anbefaler det hehe. Veldig travelt og hun føler ofte ikke at hun har tid til babyen, fordi de to andre krever mye oppfølging i sin alder. Babyen ble ofte overlatt til seg selv fordi moren ikke rekker mer... Men dette er jo veldig individuelt også. Noen takler det jo bedre enn andre og er mer avslappet. Også er jo barn ulike. Hun jeg kjenner har to rolige barn, og en liten propell :p

Back
Topp