Erfaringer med nettbrett til små barn?

afrodite96

Betatt av forumet
Er det noen som har erfaring med nettbrett til små barn? For eksempel Kurio eller Lexibook Tablet Junior? Eller finnes det noen andre bedre alternativer ? Har søkt litt rundt og finner veldig blandede tilbakemeldinger på disse. Synes det høres veldig kjekt ut med foreldrestyringe på Kurio for eksempel, hvor du kan styre hvor lenge de kan sitte og hva de har tilgang til. Og at de har deksel for å beskytte det litt ekstra.
Jeg har en 3 åring som er veldig ivrig på for eksempel å bla og kikke på bilder på touchtelefonen min, så tenkte at dette kanskje hadde vært en kjekk sak for henne

Vi har kurio, og jeg anbefaler det ikke til noen!

Jeg tenker at man må klare og begrense bruken til barna sine selv uten slik foreldrestyring, og hadde kjøpt ett vanlig nettbrett. Du får kjøpt ganske god beskyttelse til disse også. Så får man bare følge med på barnet, og lære det hva det får gå inn på og ikke etc.

Vår treåring får ikke eget nettbrett, hun kan innimellom få spille eller se netflix på vårt nettbrett. Men det er ikke ofte.

Eldste har Kurio, og han ble desverre fort lei...:)
Men han var 4 år da han fikk det...mulig det fenger mer for en 3 åring:)

Min erfaring er at det er bedre å kjøpe et vanlig nettbrett i stedet for disse barnenettbretta. Nå får du jo f. eks 7" Samsung Galaxy tab 3 til under tusen kroner, så jeg ville heller kjøpt det i stedet for Kurio.

Så at nettavisen hadde artikkel om "hva kjøpe til minsten til jul" og anbefalte "ipad, leker og klær"...ble bare oppgitt. Joda, leker og klær er ganske opplagt, trenger ingen nyhetsartikkel for å skjønne det. Men Ipad? Eller tablet, for den saks skyld. Niese og nevø bruker det mye, eller..foreldrene bruker det en del som distraksjon, men de har ikke egen. Det kommer ikke våre barn til å få heller, før de trenger det....om de trenger det. Hva skedde med å dele?

Min erfaring er at det er bedre å kjøpe et vanlig nettbrett i stedet for disse barnenettbretta. Nå får du jo f. eks 7" Samsung Galaxy tab 3 til under tusen kroner, så jeg ville heller kjøpt det i stedet for Kurio.

Finnes det tilsvarende program for å begrense bruk og sider dem kan gå på da? Jentungen min har en tendens til å åpne tastlåsen på telefonen min og taste vilt på alt mulig rart innimellom :confused1

Finnes det tilsvarende program for å begrense bruk og sider dem kan gå på da? Jentungen min har en tendens til å åpne tastlåsen på telefonen min og taste vilt på alt mulig rart innimellom :confused1

Har ikke satt meg så mye inn i muligheten for å begrense. Har selv en Samsung tab som ungene på 7 og 4 låner en del. Er jo ikke så langt unna når de får låne den, så følger jo med på hva de gjør. Minstemann liker å se filmer på youtube og spille litt enkle spill. Eldstemann spiller stort sett Minecraft når han låner den. Har med viten og vilje aldri lagt inn noe kredittkortnummer via nettbrettet, så de har ikke mulighet til å laste ned ting som koster penger.

Min femåring bruker min ipad (som jeg bare bruker til å surfe litt med) og den er strålende, svimlende mange gratis-spill å laste ned, og ingen produkter er vel så lettforståelige som Apple sine.
Han får ikke gjort så mye galt, men så er han heller ikke på nett enda heller. Det som er kjedelig er alle gangene han spør om å få spille og får "nei" til svar. Kunne jeg gjøre ting "om igjen" hadde vi ikke hatt nettbrett i det hele tatt. Bedre å spille kort- og brettspill, eller hobbyting sammen. Noe 5-åringen stort sett er enig i:-)

Hvis det blir aktuelt, så tror jeg nok vi kommer til å gå for Samsung Galaxy Tab 3 7.0. Dette ligger jo på samme pris/under prisen på disse Kuriobrettene og lignende. Og siden disse har så blandede tilbakemeldinger , og vi har gode erfaringer med ett 10" nettbrett fra samme sted, så blir det nok i tilfelle det.
Prøvde ut en slik foreldrekontrollapp på telefonen i dag, og synes det fungerte ganske greit. Dessuten fant jeg jo masse forskjellige spil og apper som passet for 3-åringen min.
Søkte også rundt på e-bay etter noen kule deksler til dette nettbrettet. Fant at det var flere "barnevennlige" til Samsung Galaxy tab 2 7.0. Ser at det er litt forskjell på størrelsen på disse. Er det noen som har kjøpt noe slikt til nettbrettene sine og vet om slike silikondeksel går overens mellom tab 2 og tab 3?

Back
Topp