Erfaringer med naturbond?

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Ser den er på lager hos ammehjelpen nå, og den fremstår jo som enkel og genial. Men virker den så godt som alle sier? Vil den kunne stimulere? Jeg får ikke stort ut med elektrisk pumpe lenger ( endret seg etter brystbetennelse), og jeg lekker aldri.
 
Ser den er på lager hos ammehjelpen nå, og den fremstår jo som enkel og genial. Men virker den så godt som alle sier? Vil den kunne stimulere? Jeg får ikke stort ut med elektrisk pumpe lenger ( endret seg etter brystbetennelse), og jeg lekker aldri.
Jeg synes den er helt fantastisk! Til nr. 1 hadde jeg en enkel, manuell pumpe som jeg ikke fikk ut mer enn 20 ml med. Når jeg ble gravid med nr. 2 så var jeg veldig klar på at jeg ville ha en dobbel elektrisk pumpe denne gangen. Jeg hadde hørt mye bra om naturebond så jeg kjøpte den. Den fungerer så bra for meg at jeg kjøpte aldri den elektriske pumpa. Ulempen med den er jo at den fungerer desidert best om jeg har den på den ene siden mens jeg ammer på den andre, for min del så kommer ikke utdrivelsesrefleksen så lett i gang utenom amming. Jeg fyller den som regel opp hver gang jeg bruker den så det blir veldig enkelt å pumpe så mannen min kan gi flaske :happy:
 
Jeg har en enkel medela swing pumpe, bruker NatureBond på motsatt bryst når jeg pumper og får ut like mye med den. Bruker også NatureBond på motsatt bryst om jeg ammer med spreng for å samle melken som lekker fra motsatt bryst (delammer og vil ikke sløse med min melk, hehe) Men som skrevet over så funker den ikke så veldig godt for meg kun ved bruk av NatureBond, trenger stimulering/utdrivning fra motsatt bryst :)
 
Jeg elsker den!

Første mnd måtte jeg pumpe pga sugesvak baby. Da brukte jeg elektrisk pumpe på en pupp og nature bond på den andre. Kom ofte mest melk med naturebond.

Tror og at skvisepumpa hjalp meg med å få melk fortere. Dette var mitt andre dysmature baby med stramt tungebånd. Fikk nok melk mye fortere denne gangen. Type ingen mme fra dag 2 (ved dysmaturt barn er matbehovet større og du kan ikke vente på at melkeproduksjonen kommer igang).

Om morgenen nå så har jeg ofte melkespreng så da bruker jeg naturebond på den puppen jeg ikke ammer fra. Som regel rundt 100ml, men har flere ganger opplevd nesten 300ml (har riktig nok MYE melk).

Har hatt harde klumper i brystet og skvisepumpa hjalp meg med det og. Etter varmdusj med massasje/håndmelking satte jeg den på så maserte og håndmelket jeg nedover brystet.
 
Det høres jo helt fantastisk ut! Jeg har aldri spreng, og jeg lekker heller ikke, men baby er jo fornøyd. Så melk må jeg ha. Håper bare den er mer effektiv enn medela sin elektriske, den var fin i starten, men etter brystbetennelse er det Max 20 Ml... Blir ikke mye lager av slikt!
 
Det høres jo helt fantastisk ut! Jeg har aldri spreng, og jeg lekker heller ikke, men baby er jo fornøyd. Så melk må jeg ha. Håper bare den er mer effektiv enn medela sin elektriske, den var fin i starten, men etter brystbetennelse er det Max 20 Ml... Blir ikke mye lager av slikt!
Sånn hadde jeg det også med nr 1, men da prøvde jeg ikke pumpa fra nature bond så jeg vet ikke om jeg ville fått ut mer med den. Håper den fungerer for deg hvis du ender opp med å kjøpe den :happy:
 
Sniker

Bestilte meg den for et par dager siden, spent på hvordan den blir å bruke når lille kommer om et par mnd :) Har både Avent manuell og Medela swing elektrisk fra før, så her skal det pumpes :hilarious:
 
Verdt et kjøp altså. Uansett om det er siste barn eller ikke
 
Har nå fått den, og er spent på hvordan den virker. Om jeg bruker den på natta, kan den stå med melk på nattbordet til morgenen eller blir den dårlig da?
 
Ser ikke ut til å være en kjempesuksess, 15 Ml i løpet av natta:bag:
Har du prøvd å bruke den samtidig som du ammer og klemme den ordentlig sammen før du setter den på? I kommentarene på ammebutikken så har ei linka til en video som viser hvordan du setter den på. Jeg fikk ut mye mer etter å ha fulgt den.
 
Har du prøvd å bruke den samtidig som du ammer og klemme den ordentlig sammen før du setter den på? I kommentarene på ammebutikken så har ei linka til en video som viser hvordan du setter den på. Jeg fikk ut mye mer etter å ha fulgt den.
Ja, jeg brukte den mens jeg amma på motsatt side, men det var smertefullt å bruke for mye vakuum... skal lete etter video jeg:happy093.
 
Har nå fått den, og er spent på hvordan den virker. Om jeg bruker den på natta, kan den stå med melk på nattbordet til morgenen eller blir den dårlig da?
Ser du har fått svar på manglende megde, så svarer her om det tar seg opp.

Morsmelk kan stå i romtemp opp til 6timer før bruk.
Om det settes i kjøleskapet med en gang er det 3 døgn, rett i frys 6mnd.
 
Takk for tips om video, jeg ble ganske mye bedre venn med den når jeg lærte å brette ned trakten før jeg satte den på:wacky:Får fremdeles ikke ut de store mengdene, men noe mer enn istarten. Tenker at alle dråper teller;)
 
Back
Topp