Erfaringer med moseskurv, leandervugge o.l.?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg er veldig usikker på hva som er mest praktisk og greiest de første månedene til babyen. Har hele tida tenkt at vi skal kjøpe en sprinkelseng til babyen, men lurer litt på om det kan være praktisk å enten ha leandervugge, moseskurv eller lignende. Noen som har erfaringer med noe av dette som de kan dele :-)
 
Vi brukte lekegrinda på dagen og sprinkelseng på natten sist. Jeg synes at gutten vår "drukna" litt i de, så i begynnelsen la jeg alltid noe rundt så han skulle føle seg trygg. Denne gangen har vi bestemt oss for å kjøpe vugge. Fant en jeg falt pladask for som kan gjøres om til benk når babyen ikke lenger kan bruke den. Da skal vi ha den i hagehytta som kommer opp til sommeren. Her er link til den :)

http://butikk.kidsroom.no/ds_product_info.php?products_id=624

Vet om noen som brukte bagdelen på vogna til å sove i første tiden, og satt den oppi senga om natta, da var det lett og flytte på babyen uten å våkne også.
 
Vi hadde Leandervugge til jenta vår. Men brukte den i stuen, og på soverommet hadde vi sprinkelseng. 
Likte den veldig godt, men brukte den ikke så lenge, da hun ikke likte den noe særlig. 
 
vi hadde vugge i stua til jenta vår, men var ikke lenge vi brukte den, så ho sov litt på sofaen, litt i grinda, og om natten sov hun i sprinkelseng på eget rom når hun var 1 uke, i begynnelsen hadde jeg baggen oppi senga..
 
vi har brukt leandervugge på dei to første, og jeg er kjempe fornøyd med den. Vi skal ikke bruke leandervugga på babyen pga hullet er tetta igjen, å vi planlegger å flytte.
Så jeg tenker litt på om vi bare skal legge mini i ei lekegrind når vi er i stua, eller å ta med bagen til vogna.
 
Vi har moseskurv og brukte denne til Sondre fram til 2,5 mnd alder. Da gikk vi over til sprinkelseng.

Veldig fornøyd med moseskurv! Synes sprinkelsengen ble altfor stor til babyen de første månedene. Hadde den stående i stuen på dagtid, og bar den inn på soverommet på kvelden. Kurven sto ved siden meg ved sengen vår om natten, slik at jeg enkelt kunne ta ham ut når han skulle ammes. (Hadde den også med på overnatting hos mine foreldre. Synes den var greiere og luftigere for ham å ligge i enn i vognen om natten...

Vi skal bruke kurven denne gangen også . Kjøpte den på Barnas Hus.
 
Kjekt å få høre litt erfaringer fra andre, takk :-) Tror babyer liker å sove litt "trangt" i begynnelsen, sprinkelseng virker i hvertfall veldig stort for en liten baby.
Er det foresten en mulighet å bruke en bærebag å la babyen sove i den om natta? Er litt engstelig for å la babyen sove i samme seng som meg i tilfelle jeg klarer å snu meg "oppå han". Tenkte kanskje det gikk ann å la babyen sove i en bærebag som stod i senga evt. sprinkelsenga.
Men syntes også at leandervugge eller moseskurv kan være et bra alternativ til sprinkelsenga for den første perioden :-)
 
Her skal jeg ha leandervuggen på stativ i stua og vuggen på soverommet vårt i starten :) sprinkelsengen blir kjøpt og satt opp på barnerommet når hun er ca 4-5mnd :) 
 
Back
Topp