Erfaringer med modningsakupunktur mot slutten av svangerskapet?

juli_mamma

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg har takket ja til modningsakupunktur fra uke 37. Noen som har prøvd det tidligere? Ble dere modne? :D
 
Følger denne.
Har selv ingen erfaringer, men har også søkt om å få starte med modningsakupunktur i uke 37 og håper på gode resultater av det.
 
Sniker fra mai, hadde god effekt av det fødsel nr 2. Nå siste svangerskap(fødte for 2 uker siden) var ikke effekten like god :)
 
Jeg tok modningsakupunktur i første graviditet. Fødte 39+3 og hadde en fin fødsel, liten blødnig, livmoren trakk seg fint sammen og jeg var i topp form etter fødsel!
Vet jo ikke om alt hadde vært like fint sist uten akupunktur, men jeg jeg tørr ikke ta sjansen på å la det være :p Begynte for noen dager siden da jeg var 35+6.
Jeg tok også bringebærkapsler sist og denne gangen :)
 
Følger denne! :) har også sagt ja til dette. Ikke avgjort når jeg starter, men senest uke 37.
 
Tok det med førstemann. Jordmor mente det var med god effekt under fødsel:happy: tok to eller tre ganger sist. Begynte noen dager før termin. Var på kontroll dagen før termin, og var da moden.
Tenkte og ta det denne gangen også, i håp om like god effekt (som jordmor sa). Skader ikke og prøve tenker jeg;)
 
Var på kontroll hos jordmor og hun satte nålene litt overalt på kroppen. Det bar så avslappende å ligge der bare. Skal tilbake neste uke igjen. Håper at det gir modning og at livmora klarer å jobbe godt under fødsel :) har noen andre vært på akupunktur? Kjente dere noe forandring i ettertid?
 
Var på kontroll hos jordmor og hun satte nålene litt overalt på kroppen. Det bar så avslappende å ligge der bare. Skal tilbake neste uke igjen. Håper at det gir modning og at livmora klarer å jobbe godt under fødsel :) har noen andre vært på akupunktur? Kjente dere noe forandring i ettertid?
Dette kan du kanskje spørrje jordmor Katrine om ho har nokon erfaringar med? :) Ho har nettmøte her på forumet torsdag 20.juni kl. 20-22, men du kan poste spørsmålet ditt allereie no. Trykk her for å kome til nettmøterommet
 
Sniker fra august: hvor får man modningsakupunktur? Er det en jordmor som gjør det eller en akupunktør privat? Jeg kunne kanskje tenke meg å prøve det når termin nærmer seg.
 
Jeg har veldig lyst til å prøve! Men det er skrekkelig dyrt :eek:
 
Jeg har fått i alle tre svangerskap, fra uke 37 til 42.
 
OK, takk for svar. Da ser det ut som det er litt ulik praksis rundt om kring. Jeg får spørre neste gang jeg er hos jordmor. Om ikke hun kan så får jeg spørre en akupunktør, men da koster det fort litt.
 
Jeg skal få det på sykehuset. Skal ha første time om 9 dager. Vet ikke om, og i så fall hvor mye, jeg må betale for det. Blir spennende å se.
 
Jeg prøvde i uke 37 og selv om jeg var spent å prøve, etter 8 min ble veldig uvel og sleit med å puste. Måte trykke på nødknappen og jordmoren fjernet nålene med en gang. Jordmoren skjønte ikke hva skjedde men hun sa det hender av og til. Prøver å fortsette med bringebærblad kapsler i hvertfall.
 
Jeg prøvde i uke 37 og selv om jeg var spent å prøve, etter 8 min ble veldig uvel og sleit med å puste. Måte trykke på nødknappen og jordmoren fjernet nålene med en gang. Jordmoren skjønte ikke hva skjedde men hun sa det hender av og til. Prøver å fortsette med bringebærblad kapsler i hvertfall.
Hvor selger de bringebærbladkapsler?
 
Jeg har veldig lyst til å prøve! Men det er skrekkelig dyrt :eek:

Jeg får det på sykehuset og da betaler jeg bare 75kr per behandling, men er vel kanskje betydelig dyrere om man må ta det privat.
 
Jeg får det på sykehuset og da betaler jeg bare 75kr per behandling, men er vel kanskje betydelig dyrere om man må ta det privat.
Jeg spurte på sykehuset sist jeg var der, men legen sa jeg måtte snakke med jordmor på helsestasjonen. Men jordmor på helsestasjonen sa at ingen kommunale gjorde det, så der kunne ingen hjelpe. Litt usikker på om legen skjønte hva jeg mente :(
 
Jeg spurte på sykehuset sist jeg var der, men legen sa jeg måtte snakke med jordmor på helsestasjonen. Men jordmor på helsestasjonen sa at ingen kommunale gjorde det, så der kunne ingen hjelpe. Litt usikker på om legen skjønte hva jeg mente :(

Så kjedelig :(
Dumt at det er så store forskjeller fra sted til sted. Min søster fødte på Ullevål, de hadde ikke tilbud om akupunktur, så hun måtte ta det privat.
Er jo en kompetanse som burde kunne finnes ved alle fødeavdelinger syns jeg.
 
Back
Topp