erfaringer med melkestopp-tabletter?

Windy

Forumet er livet
Jeg måtte desverre avslutte pumping og amme-forsøkene av lille snuppa mi.. :( :(

Fikk på søndag noen tabletter som jeg tror heter Destinox.. (e.l.)

Lurer på om noen har erfaring med disse og hvilke reaksjoner fikk dere?? Hva er normalt??

Brystene ble sinnsyk harde igår, og det bare øker på med sprenging og verk. Og de er fulle av store klumper, og sten-harde og tunge.. Gjør vondt å ligge på ryggen..

Er dette vanlig og hvor lenge er de sånn? Det er så leit, fordi nå er det jo som om de er fulle av melk og jeg ville jo så gjerne amme.. Synes dette er skikkelig trist.. :(

Fikk tablettene på sykehuset, av jordmor..

de sa det var valig at det ble litt hardt. Og de sa også at jeg ikke skulle pumpe/håndmelke fordi det stimulerte til mer porduksjon..

Jeg tar ingen sjanser jeg heller.. Har hatt brystbetennelse 3 ganger før.. så vet hvor vondt det er..
Jeg bare følgte det de sa jeg...

Har håndmelket litt nå, men det er jo myyyyye igjen og jeg aner ikke om jeg klarer å håndmelke ut alt før jeg evt får en brystbetennelse.. har jo vært vondt allerede i flere dager fordi jeg har hørt på jordmødrenens råd..

Jeg fikk en melkestopp tablett like etter junior var født. Husker ikke hva det het.. Men her kom det aldri noe melk, og hadde heller aldri brystspreng.

De sa at denne tabletten eegntlig skule gis innen 1 døgn etter fødsel, men at det gikk greit å få den senere og.. Jeg fikk den 2,5 døgn etetr fødsel..

Jeg fikk parlodel for å fjerne melka, og de funka som bare det. Veldig mye bivirkninger, spesielt kvalme og svimmelhet. Slet veeeldig med melkesprent de første dagene, men tømte akkurat det verste trykket og bandt et skjerf STRAMT rundt, så stoppa produksjonen etter noen dager og puppene tømte seg helt.

Grusomt med spreng!!! [&:]

Ser barnet ditt er 4 dager gammelt, GRATTIS! [:D]

Men det jeg skulle si, du har "åpen retur" til barsel inntil 14 dager med alt av spm osv. Så bare ring de du.

Trenger ikke tabletter til det da....
bare å slutte å amme..... og pumpe litt innimellom om man får spreng. Gikk fra fullamming til ikke amming i det hele tatt på et par uker i våres. Men når de blir harde må du massere og tømme de og fjerne kulene, og litt etter litt vil melka bli borte.... uten bivirkninger. Medisiner er siste utvei for meg. Men har tatt de før.. etter første fødsel for å hindre melka å komme i det hele tatt.

Snakket med barsel nå, og de sier igjen, at jeg ikke skal melke noe ut. Skal kun knyte noe veldig stramt rundt puppene, og ha det på hele tiden. Hadde det ikke blitt bedre innen i morgen, så skulle jeg ta kontakt med barsel-poloklinikken..

Har hatt på skjerf en stund nå, og da jeg tok det av for å skifte t.shorte, så begynte det å sprenge mer.. Så kanskje det hjelper..

Etter en veldig varm dusj istad så dryppet det masse melk ut når jeg håndmelket og massert brystene.. Stoppet med engang jeg tok på den stramme bh-en.. :/

ANER ikke jeg altså.. HÅPER og HÅPER at det er bedre imorgen!!!

Labambie: Tusen takk. :)

ORIGINAL: TonjeJenta

Trenger ikke tabletter til det da....
bare å slutte å amme..... og pumpe litt innimellom om man får spreng. Gikk fra fullamming til ikke amming i det hele tatt på et par uker i våres. Men når de blir harde må du massere og tømme de og fjerne kulene, og litt etter litt vil melka bli borte.... uten bivirkninger. Medisiner er siste utvei for meg. Men har tatt de før.. etter første fødsel for å hindre melka å komme i det hele tatt.
samme her. jeg skjønner ikke hvorfor de bare gir tabletter og ikke noe veiledning. melka blir fort borte hvis man bare pumper litt - det regulerer seg etter hvor mye barnet spiser. spiser barnet lite så blir melka mindre og til slutt borte.

Back
Topp