Erfaringer med medela swing maxi

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Har kjøpt med dobbel pumpe fra medela for forrige gang fikk jeg låne en enkelt pumpe og syns det var slitsomt. Jeg mangler bare pumpe bh nå. Vil få til amming og skal ta med egen pumpe på sykehuset tenker. Slipper jeg å stresse med å låne sykehuset sitt. Har dere noen tips og triks ? Hvor fort bør jeg begynne å pumpe og hvor ofte i starten? Er noen fornøyd med medela pumpen? Fikk den til en super pris.

Kan jeg spørre om hvorfor du velger å pumpe når du skriver at du vil få til ammingen? Hvis babyen ikke er sugesvak er det mye mer effekt å legge babyen til brystet ofte enn å pumpe

På sykehuset får du ha din egen pumpe på rommet sannsynligvis og slipper å stresse med å ha rene trakter og flaske selv, så jeg ville definitivt ha valgt sykehuset sin. Eller så må du ha flere sett emd trakter og flasker ferdigkokt med deg til fødsel da :)

Legg bby til brystet når det viser tegn til å ville die. Får dere til at babyen tar tak, vil du kanskje ikke trenge å pumpe i det hele tatt.
Får ikke baby tak etter flere forsøk, så be om ammeskjold. Da skal du i starten i tillegg pumpe 1-2 ganger per 24t.

Her finner du kanskje alt du lurer på om pumping :)

https://ammehjelpen.no/pumping/

Jeg har kjøpt ammeskjold også. Jeg har kjøpt pumpe for å øke produksjon og jeg skal tilbake til jobb ganske fort så. Jeg vil legge barnet til brystet så ofte så mulig. Sist fikk vi ikje til amming. Vi havnet på nyfødtintensiv. Er medlem på ammehjelpen sin gruppe på Facebook.

Jeg har kjøpt ammeskjold også. Jeg har kjøpt pumpe for å øke produksjon og jeg skal tilbake til jobb ganske fort så. Jeg vil legge barnet til brystet så ofte så mulig. Sist fikk vi ikje til amming. Vi havnet på nyfødtintensiv. Er medlem på ammehjelpen sin gruppe på Facebook.

da skjønner jeg. Har også vært pumpemamma til to med hver sitt opphold på nyfødtintensiv. Jeg ville nok brukt sykehus pumpe fremfor egen pumpe på sykehuset. Den er mye mer effektiv ift utdriving og økning sv melkeproduksjonen + at du ikke trenger å styre med vask og sterilisering av utstyret :)

Nå har ikke jeg noe erfaring med brystpumper fra før, men er veldig fornøyd med denne, verdt penga sine og superenkel å rengjøre

Back
Topp