Erfaringer med Labb hundefòr?

gutt09jente11

Forumet er livet
Vi skal få valp snart, og vi tenker litt på fòr til hunden, noen som har erfaringer med Labb? Har lest at det har kommet godt ut i tester, men vil høre noen erfaringer? 
Har tenkt på dette fòret, da det er det de selger innen rekkevidde her.

nå er hunden vår veldig sensitiv,og sliter med allergi,han tålte ikke labb noe særlig,men Apetitt som de også selger på felleskjøpet tålte han tålig godt.men nå er han på spesial for da,men er ikke helt bra på det heller :(

Jeg tenker heller at jeg ville ha hørt med oppdretter om hva valpen er vandt med å få.. lønner seg ofte å følge på med det foret som oppdretter har gitt..

Mener å ha prøvd Labb på forrige hund.. men fortsatte ikke.. og da sikkert fordi jeg ikke var helt fornøyd;)

ingen av mine hunder har noen gang tålt labb. eksem, flass, mister pelsen, matt pels, oppkast, dårlig matlyst, avføring mange ganger om dagen og da veldig bløt. så kjøper kun royal canin enten ifra dyrlege eller dyrebutikk og gir mine hunder.

Har dårlig erfaring med Labb. Hunden vår tålte det ikke, dårlig i magen, mista masse pels og mistet glansen i pelsen.

Ville mye heller gått for et fòr fra Royal  Canin, Eukanuba eller Hill's. Og gjerne kombinert med våtfòr fra Vom&Hundemat. :)

the_miss84 skrev:
Har dårlig erfaring med Labb. Hunden vår tålte det ikke, dårlig i magen, mista masse pels og mistet glansen i pelsen.

Ville mye heller gått for et fòr fra Royal  Canin, Eukanuba eller Hill's. Og gjerne kombinert med våtfòr fra Vom&Hundemat. :)

Samme med hunden min.

Kommer aldri til å anbefale Labb til noen.

Valpen er vant med "starter" fòret fra Royal Canin, og skal få med fòr for en uke fremover, slik at vi kan blande det med et fòr vi kommer til å bruke.

Har erfaringer med RC og Hills, da jeg bruker det til ilderene. :) Hmm.. Kanskje jeg heller skal gå for en en de typene?

Ja, gjør det;)

Hadde ikke gått for Labb når du ser hva de andre har erfart.. husker ikke hva slags erfaring jeg hadde.. for det er mange år siden.. men jeg kan ikke ha brukt det lenge.. og sikkert en grunn til det;)

Hadde gått for Royal Canin jeg.. siden oppdretter gir det;)

lykke til!

Hundene våre startet med Eukanuba, så gikk de over til Labb gjennom en lang overgang for å unngå magetrøbbel. Vi er fornøyde med Labb (aktiv, lam&ris) så lenge vi tilsetter med vom, kylling, kjøtt, fisk eller annet. Det er ikke bra å gi hunden kun tørrfôr. Pass på at kjøtt ikke inneholder salt/krydder :) Lykke til med kjøp av hund! :)

Brukte labb en periode på min hund, han likte det godt, men begynte å røyte noe så enormt av det...

Har prøvd labb flere ganger med år i mellom. Hver gang sorterte hunden min vekk kulene fra labb og nektet.

Jeg har brukt Pro Plan, men nå bruker jeg Royal Canin siden jeg har oppdretter rabbatt på det foret...

Jeg ville heller prøvd apetittfôret til felleskjøpet enn labb, men det velger du jo selv. Og noen hunder fungerer greit/bra på labb, mens andre blir dårlige i magen og pelsen. Våre hunder går på eukanuba, alle har hvert sitt slag da de er i forskjellige stadier i livet ;)

Men èn ting som man må huske på når man prøver et nytt fôr er at det ikke nytter å prøve i bare et par uker før man gir opp. Jeg synes at man må prøve i minst 2mnd før man kan se en effekt.
Og da bør du se på glansen/mattheten i pelsen, konsistens på bæsjen, hvor mange ganger hunden bæsjer hver dag, om hunden virker aktiv eller slapp, om hunden røyter eller har flass i huden. Bør også følge med på ørene om det blusser opp med ørevoks eller om den kan virke allergisk.

Våre hunder fungerer heldigvis bra på eukanuba. De har veldig glansfull pels, er i full aktivitet og har fine bajser ;)

Edit: Labbfôret er forøvrig ikke testet direkte på hunder, men på mink. Og de testene som er kjørt av f.eks Tv2 hjelper deg er kun basert på innholdsfortegnelse. At f.eks innholdet stemmer overens med det fôret faktisk inneholder, og balansen mellom diverse vitaminer, mineraler og kjøtt/korn.

Dramadama skrev:
Jeg ville heller prøvd apetittfôret til felleskjøpet enn labb, men det velger du jo selv. Og noen hunder fungerer greit/bra på labb, mens andre blir dårlige i magen og pelsen. Våre hunder går på eukanuba, alle har hvert sitt slag da de er i forskjellige stadier i livet ;)

Men èn ting som man må huske på når man prøver et nytt fôr er at det ikke nytter å prøve i bare et par uker før man gir opp. Jeg synes at man må prøve i minst 2mnd før man kan se en effekt.
Og da bør du se på glansen/mattheten i pelsen, konsistens på bæsjen, hvor mange ganger hunden bæsjer hver dag, om hunden virker aktiv eller slapp, om hunden røyter eller har flass i huden. Bør også følge med på ørene om det blusser opp med ørevoks eller om den kan virke allergisk.

Våre hunder fungerer heldigvis bra på eukanuba. De har veldig glansfull pels, er i full aktivitet og har fine bajser ;)

ja det er en ting men når hunden/hundene blir så dårlig at dem ikke fungerer på foret i det hele tatt så gir man ikke hunden det i 2 mnd.  en slapp border collie med elendig pels er ikke et mye pent syn (det var etter veldig forsiktig tilvenning). så greit nok å prøve foret enn stund før man gir seg men ikke hver gang det funker.

Back
Topp