Erfaringer med kvalmestillende???

Vicimama

Flørter med forumet
Jeg har nå fått sykemld fra jobb pga kvalme! Er konstant kvalm og takler ingen lukter og nesten ikke noe mat. Fikk da resept på postafen (?) og håper denne hjelper! Noen som har erfaring med denne og synes den virker bra??

Jeg har! Den er kjempe bra. kan bli litt sløv, men ikke så alt for gale =)Prostafen er det samme som de selger i matbutikker mor reisesyke. Små, lette å svelge og milde =)

God bedring!

Postafen funker fint det, men du kan bli litt trøtt ja. Ikke alle som blir det, men du sover hvertfall godt om natta da ;)

Postafen virker kjempe godt.
Tror mange blir veldig trøtte av de, det blir ihvertfall jeg.
Er vell en grunn til det er vardeltrekant på pakken. Vær forsiktig med bilkjøring når du tar de første gangene sånn att du vet hvordan du reagerer.
Jeg kan ikke ta de når jeg skal kjøre.

jeg har kjøpt noe armbånd som presser på et punkt i hånden og synes det funket helt greit :) 

Martine Elida skrev:
jeg har kjøpt noe armbånd som presser på et punkt i hånden og synes det funket helt greit :) 

Seaband heter de. =)
Kjøpes på apoteket. ca 250kr.

Jeg brukte sånne armbånd samt fikk Phenergan hos fastlegen.. Ble dautrøtt av dem, og sov 15-17 (!) i døgnet! Stakkars sambo den perioden :P 

Selv har jeg fått afipran.. Syns ikke de fungerer sånn veldig bra, men litt hjelper de  nok... Noen som vet forskjellen på disse og postafen?

Jeg brukte postafen en god del i forrige svangerskap, denne gangen er jeg *bank i bordet* ikke kvalm eller spyr - utrolig nok!! Det hjalp meg masse for å klare å komme meg på beina etter et par uker til sengs der alt kom opp, så da klarte jeg å fungere som mamma, selv om jobben ble for slitsom å klare i tillegg. Ble veldig trøtt av de, men kunne ikke vært de foruten den gangen :) Så om jeg skulle fått like plager igjen hadde jeg ikke nølt med å bruke postafen :)

Takk for svar :-) håper det funker, er veeldig lei og sliten av denne kvalmen! 

Back
Topp