Erfaringer med kvalme gjennom hele svangerskapet?

Coolann

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsboerne 20 18
Trenger litt håp. Har vært kvalm siden det som kan vise seg å være uke 3. Og nå når det nærmer seg uke 35 øyner jeg lite håp om at det gir seg før fødsel. Men finnes det håp om at det gir seg etter?? Tenker det er jo sikkert hormonrelatert. Og det er jo flust av hormoner etter, og derfor ligger det jo en liten frykt for at det ikke vil gi seg. Forstår jo ikke hvorfor dette svangerskapet skal være så mye mer kvalmende enn de to andre heller [emoji46]

Ånei! Jeg var kvalm de første 15-20 ukene og føler utrolig med deg. Grusomt å gå rundt sånn.

Alle historier jeg har hørt tilsier at det gir seg rett etter fødsel, men har ingen egen erfaring dessverre.

Krysser fingrene for deg!

Jeg spøy til den dagen nr 1 kom, samme med nr 2, og det ser ut til å bli likt denne gangen også... [emoji40]

Men altså, fra dagen fødselen gikk igang, så spøy jeg ikke mer med verken nr 1 eller 2! Så her i gården ser det ut til å gi seg i sekundet bebis finner ut at de ikke vil være i magen lengre

Høres ikke noe særlig ut! Masse god bedring, jeg håper det roer seg snart :)

Uff, får vondt av deg for at kvalmen fortsatt ikke har sluppet tak. :arghh: Jeg trodde også aldri den skulle gi slipp, og fortsatt er jeg tidvis kvalm og kaster opp i ny og ne, men ikke på langt så nær så ofte og mye som det brukte å være heldigvis! Har hørt dog at den kan komme tilbake for fullt igjen mot slutten, så det ser jeg absolutt IKKE frem til... :shifty:

Moren til mannen var visst kvalm og kastet opp i 9 måneder hun, kastet opp selv på føden, men straks barna var ute (to svangerskap), så forsvant kvalmen på et blunk. Håper det samme skjer hos deg også - hang in there! :flower

Ved hypermesis kan kvalmen sitte i noen uker etter fødsel også... ikke så vanlig, men mulig. Hilsen en som fortsatt spyr :grumpy:

Ved hypermesis kan kvalmen sitte i noen uker etter fødsel også... ikke så vanlig, men mulig. Hilsen en som fortsatt spyr :grumpy:

Uff, føler sånn med deg og får så vondt på dine vegne. Håper virkelig du slipper driten snart det lar seg gjøre, pågått altfor lenge! :Heartred

Godt at det ser ut til å være håp.

Jeg kaster fortsatt opp en del, men er i hovedsak pga halsbrann. Kan våkne opp midt i søvnen av at magesyren kommer i munnen. Antar at det eneste man kan gjøre er å telle nedover til baby kommer!

Jeg kaster fortsatt opp en del, men er i hovedsak pga halsbrann. Kan våkne opp midt i søvnen av at magesyren kommer i munnen. Antar at det eneste man kan gjøre er å telle nedover til baby kommer!
Halsbrann vil jeg tro varer i alle fall til babyen slutter å presse på magesekken. Har heldig vis ikke det selv. Men det må være grusomt.

Back
Topp