Erfaringer med kobberspiral?

Isabells

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
Hei:)

Jeg satte inn kobberspiral for halvannen uke siden. Har fått ett barn, og hadde ingen store plager etter innsetting. Fikk beskjed om at jeg kom til å ha litt menssmerter og blødning etter innsetting, noe som stemte. Men nå halvannen uke etter har jeg fremdeles murringer, kjennes nesten ut som det er mer fra eggstokker enn livmor og det blør fremdeles litt. Ikke hele tiden og ikke mer enn at det kommer blod på papiret når jeg tørker meg. Er det noen andre som har erfaring med kobberspiral og vet om dette er normalt? Kommer tidvis også noe jeg vil kalle litt brunaktig slim, minner litt om hvordan det er når slimproppen går. Startet på p-piller (cerazette) seks uker etter fødsel før jeg byttet til yasmin da jeg bare blødde på cerazette, så aner ikke om jeg har fått tilbake eggløsning og mens etter fødselen som var for litt over ett år siden.

Ble et langt innlegg, men håper noen har erfaringer? Føler ikke jeg er plaget nok til å måtte gå til lege, men lurer jo også litt på om det er normalt? Ble utført UL for å sjekke om spiralen satt som den skulle, noe den gjorde.

Hadde kobberspiral før da jeg reagerer veldig på hormoner. Hadde kun fryktelig vondt samme dag, men ellers bare positive erfaringer. Null menssmerter og blødde samme mengde som før.

Jeg ville ha tatt en tlf til lege/gyn og sjekke. Akkurat på dette området vil du heller ringe lege en gang for mye. Men ville ikke ha bekymret meg - du har jo fått et fremmedlegeme i kroppen så naturlig at man reagerer forskjellig. Men er det ikke over til etter helgen ville jeg ha tatt en sjekk.

Jeg hadde min kobberspiral i 2,5år ca og tok den ut for litt siden, men kan ikke huske at det var sånn. Tror jeg bare blødde litt et par dager også var det greit. Og det samme nå når jeg tok den ut. Mensen ble litt lenger for min del ved at jeg spottet et par dager før mens, noe jeg aldri gjorde før, men bortsett fra det så var jeg veldig fornøyd med kobberspiral. Jeg reagerte veldig på hormoner etter fødsel da jeg prøvde minipilla (som liksom skulle være lite), så jeg kommer uten tvil til å velge kobberpsiral igjen neste gang jeg trenger prevansjon.

Ring gyn og hør! Hvis du ikke har gjort det,eller det har gitt seg, ser nå at innlegget er fra fredag.

Back
Topp