• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Erfaringer med kobberspiral?

*Cherry

Elsker forumet
Lurer på om det er noen her som har erfaringer med kobberspiral å dele?
Lurer spesielt på om noen har opplevd vektoppgang når de hadde kobberspiral?
Vurderer det,men vil gjerne høre litt erfaringer først:)

hvorfor skulle man gå opp i vekt av kobberspiralen? Den har ingen hormoner i seg som påvirker kroppen...

Jeg har hatt den i 4 år og er fornøyd.. tok den ut i sommer da vi startet prøvingen :)

Var kjempe fornøyd, da jeg ikke tåååler hormoner. Hadde den i 2 år, så ble jeg gravid utenfor livmor og det var helt jææævlig. Aldri mer :(

jeg er suuuper fornøy!! :)

vektoppgangen min er pga sjokkis ;)

var redd for kraftigere blødning og mens smerter, men det har jeg ikke fått
litt kraftig blødning de første dagene, men det hadde jeg før å, og ikke kraftig mens smerter

anbefaler den på det sterkeste emoticon

Jeg la på meg ganske mye med kobberspiral, dette bildet er tatt 14 uker før jeg fjernet spiralen - gikk ned 12 kg på 2 dager av å fjerne spiralen gitt...
Men det er jo selvfølgelig en mulighet at jeg faktisk har ett ekte spiralbarn.
(Og hadde spiral i 7 år før jeg fikk "komplikasjoner" med den. Bortsett fra denne ene vektøkningen var jeg kjempefornøyd! Ikke større blødninger,ingen hormoner som ødela humøret - alt i alt svært fornøyd!)

Helt super!!! Ikke en eneste uvanlig plage.. Har hatt den i litt over ett år..

MICAmor skrev:

Jeg la på meg ganske mye med kobberspiral, dette bildet er tatt 14 uker før jeg fjernet spiralen - gikk ned 12 kg på 2 dager av å fjerne spiralen gitt...
(Og hadde spiral i 7 år før jeg fikk "komplikasjoner" med den. Bortsett fra denne ene vektøkningen var jeg kjempefornøyd! Ikke større blødninger,ingen hormoner som ødela humøret - alt i alt svært fornøyd!)

seriøst?
kanskje det er spiralen som gjør det da?
hmm

jaja er uansett fornøyd :)

Vurderer også kobberspiral etter denne, ønsker ikke flere barn etter den og liker ikke hormoner, men kan man bli gravid med kobberspiral?? hvor sikker er den??

Barnslig skrev:
Vurderer også kobberspiral etter denne, ønsker ikke flere barn etter den og liker ikke hormoner, men kan man bli gravid med kobberspiral?? hvor sikker er den??

Man kan bli gravid med alle prevensjonsmidler....

Jeg har nok litt negativ erfaring med kobersspiral desverre..

Jeg kunne ikke ha noe annet på grunn av allergi, så skulle prøve, men jeg ble rett og slett sjuk. Var svimmel og fikk noen rare anfall - sansynligvis fordi jeg blødde mere enn normalt...

Det som var rart var at jeg hadde den ganske lenge - nesten to år - før jeg tok den ut, og da kjentes det ut som jeg ble frisk fra en lang influensa bare timer etter jeg fjernet den...

Men gravid ble jeg nå ikke da

27april11 skrev:

MICAmor skrev:

seriøst?
kanskje det er spiralen som gjør det da?
hmm

jaja er uansett fornøyd :)

Jeg satte inn kobberspiral da "komplikasjonen" var 6 mnt gammel,og har aldri hatt noen andre problemer med å ha den. Så tilsammen har jeg hatt kobberspiral i 11 år nå. Og "komplikasjonen" er jo verdens mest fantastiske sønn som vi ikke kunne tenke oss å være uten! Det er ikke vanlig å bli gravid med spiral,den er vel 98% sikker eller noe.

*Snuppo+1+1* skrev:

Barnslig skrev:

Ja, men hvor sikkert sier de den er??

*Snuppo+1+1* skrev:

Barnslig skrev:

Ja, men hvor sikkert sier de den er??

Jeg opplevde ingen vektoppgang. Men fikk litt kraftigere og lengre mensenblødninger.

Men til mitt store sjokk klarte jeg å MISTE spiralen etter 3 år, uten å merke det... Men det skjer i uhyre små tilfeller. Legene anbefaler vel at du ikke skal bruke tamponger under mensturasjon da spiralen kan hekte seg fast i den og du kan dra den ut. Tråden min har alltid vært litt for lang, så er nok det som har skjedd med meg. Og at jeg evt på en fest har dratt den med i samme slengen siden heg ikke har merket at jeg har mistet den.

Back
Topp