Erfaringer med kobberspiral?

Frøgen*

Glad i forumet
På fredag skal jeg få satt inn kobberspiral og gruer meg litt for jeg har fått høre at det ikke alltid går knirkefritt....
Jeg har alltid vært plaget av sterke menssmerter og er redd jeg vil få veldig vondt i dagene etter den er satt inn.

Noen som vil fortelle litt om åssen de gjør det og hva jeg kan forvente?

Jeg satt jo der i stolen da og legen gjorde litt sjekking som de alltid gjør, og det er jo aldri noe kjekt [&:] Og så skulle hun sette inn spiralen og sa at dette var den delen som de fleste synes var ubehagelig. "ubehagelig som i vondt?" spurte jeg, "he he, ja" svarte hun.

Men det var altså ikke vondt, bare ubehagelig. Som om noen rota oppi der bare litt for hardhendt. Det stakk litt, men i forhold til hva jeg forventet meg så var det absolutt ikke ille! [:)]

Det var først etterpå at jeg fikk en reaksjon... Jeg skulle ut og betale i luka og på veien begynte det å kime i ørene mine og da jeg sto i luka begynte synet å forsvinne og jeg fikk legge meg ned litt. Det var en sånn nesten-besvimelse bare men likevel ekkelt.

De to første syklusene etterpå så blødde jeg i bøttevis [&:] Men det gjorde ikke mer vondt enn vanlig. Og de siste syklusene så har alt vært normalt både i mengde og smerte. Neste uke skal jeg ta den ut igjen, he he! [:D]

Tweak: takk for svar! Skal du ta den ut igjen??[8D]

Er det prøving på gang eller[:D][:D][:D]

Har hormonspiral selv og selve innsettelsen er vel ganske lik, så her gikkd et helt fint, kjente litt mensmurringer når hun holdt på, men så gikk det over, og etterpå har alt vært toppers!
Men har en søster som har hatt kobberspiral i en god stund, men hun har tatt den ut nå for hun hadde alltid monstermens og det var jo KJIPT :(

Ellers så kjenner vi ingenting når vi holder på mer, vet ikke om kobberspiralen har de samme trådene som hormonen har, men noen ganger kan de være litt lange så da må man inn igjen så de kan klippe de ned litt.

ORIGINAL: Frøgen*

Tweak: takk for svar! Skal du ta den ut igjen??[8D]

Er det prøving på gang eller[:D][:D][:D]

Vi er enige om at prøving kan ta sin tid så vi bare tar ut spiralen nå og lar det stå sin prøve! [;)]

Og vi kjenner i allefall ingenting til spiralen! (ikke at jeg har spurt heller, tror ikke han vet at han KAN kjenne den om den ligger feil en gang, vil ikke at han skal komme på tanken [8D])

ORIGINAL: Citerza

Jeg har hormonspiral.. Kjente ikke stort når han satte den inn heller ikke etterpå.. litt murringer bare..

Sambo sier han kjenner "noe" oppi der av og til.. Greit han er stor, men han kan jo umulig poke meg sååå langt opp da.. [8D] Er vel helst den tråden han kjenner tipper jeg...

Åh, du er nå god[:D]

Er bare redd for at det gjør så inni helvetes vondt jeg[:(]

ORIGINAL: Citerza

Jeg har hormonspiral.. Kjente ikke stort når han satte den inn heller ikke etterpå.. litt murringer bare..

Sambo sier han kjenner "noe" oppi der av og til.. Greit han er stor, men han kan jo umulig poke meg sååå langt opp da.. [8D] Er vel helst den tråden han kjenner tipper jeg...

hehe, ville nok dradd frem en anatomibok og vist mannen hvordan det ser ut der inne med livmor og skjede... kjenner han noe er det kun trådene og de kan du få kjapt klippet kortere hos legen.[:D][:D][:D]

Back
Topp