Erfaringer med karpaltunnelsyndrom?

selket

Blir kjent med forumet
Hei
Tror jeg har fått karpaltunnelsyndrom. Skal til JM i morgen på vanlig kontroll så har tenkt å nevne det. Jeg jobber som programmerer så er litt bekymret for at det kan fort bli verre enn det er nå pga hvor monotone de bevegelsene på tastaturet er. Har hjemmekontor så pulten og sånt er ikke optimalt heller, men det har ikke vært ett problem for meg tidligere.
Det er ikke gale nå, vanskelig å lage knyttneve etter jeg har våknet,men det kommer seg ganske fort. Pirking i hendene store deler av dagen og vondt i høyre håndledd så jeg fant fram håndleddstøtte jeg hadde fra før pga senebetennelser.
Noen som har noen erfaringer? Kan det fort bli mye verre? Har under 1 mnd igjen på jobben så håper jeg kan jobbe ut den tiden.
 
Hei
Tror jeg har fått karpaltunnelsyndrom. Skal til JM i morgen på vanlig kontroll så har tenkt å nevne det. Jeg jobber som programmerer så er litt bekymret for at det kan fort bli verre enn det er nå pga hvor monotone de bevegelsene på tastaturet er. Har hjemmekontor så pulten og sånt er ikke optimalt heller, men det har ikke vært ett problem for meg tidligere.
Det er ikke gale nå, vanskelig å lage knyttneve etter jeg har våknet,men det kommer seg ganske fort. Pirking i hendene store deler av dagen og vondt i høyre håndledd så jeg fant fram håndleddstøtte jeg hadde fra før pga senebetennelser.
Noen som har noen erfaringer? Kan det fort bli mye verre? Har under 1 mnd igjen på jobben så håper jeg kan jobbe ut den tiden.
Du kan ikke ha fått hevelser/ødem i hendene/fingrene i svangerskapet påvirker? Jeg merket i går kveld at fingrene mine var ganske hovne, faktisk nesten like hovne som føttene.