Erfaringer med karpaltunnelsyndrom?

selket

Blir kjent med forumet
Hei
Tror jeg har fått karpaltunnelsyndrom. Skal til JM i morgen på vanlig kontroll så har tenkt å nevne det. Jeg jobber som programmerer så er litt bekymret for at det kan fort bli verre enn det er nå pga hvor monotone de bevegelsene på tastaturet er. Har hjemmekontor så pulten og sånt er ikke optimalt heller, men det har ikke vært ett problem for meg tidligere.
Det er ikke gale nå, vanskelig å lage knyttneve etter jeg har våknet,men det kommer seg ganske fort. Pirking i hendene store deler av dagen og vondt i høyre håndledd så jeg fant fram håndleddstøtte jeg hadde fra før pga senebetennelser.
Noen som har noen erfaringer? Kan det fort bli mye verre? Har under 1 mnd igjen på jobben så håper jeg kan jobbe ut den tiden.
 
Hei
Tror jeg har fått karpaltunnelsyndrom. Skal til JM i morgen på vanlig kontroll så har tenkt å nevne det. Jeg jobber som programmerer så er litt bekymret for at det kan fort bli verre enn det er nå pga hvor monotone de bevegelsene på tastaturet er. Har hjemmekontor så pulten og sånt er ikke optimalt heller, men det har ikke vært ett problem for meg tidligere.
Det er ikke gale nå, vanskelig å lage knyttneve etter jeg har våknet,men det kommer seg ganske fort. Pirking i hendene store deler av dagen og vondt i høyre håndledd så jeg fant fram håndleddstøtte jeg hadde fra før pga senebetennelser.
Noen som har noen erfaringer? Kan det fort bli mye verre? Har under 1 mnd igjen på jobben så håper jeg kan jobbe ut den tiden.
Du kan ikke ha fått hevelser/ødem i hendene/fingrene i svangerskapet påvirker? Jeg merket i går kveld at fingrene mine var ganske hovne, faktisk nesten like hovne som føttene.
 
Høres ut som karpaltunnelsyndrom. Jeg har det fra før (uten å være gravid). Fikk det i fjor sommer etter flytting. Våkner med numne fingre. Anbefaler deg å sove med skinne fordi man ofte sover med bøyde hender, det hjalp for meg. I tillegg til avlastning (å ikke bruke armene så mye). Det kommer og går for min del, og merker at det har kommet tilbake nå i graviditeten. Ikke så alvorlig nå, så har ikke behov for skinne, men våkner om morgenen med numne fingre. Kan hende du bør ta kontakt med fastlegen og be om sykmelding med tanke på jobben du har, for å unngå at det blir verre!
 
Hei
Tror jeg har fått karpaltunnelsyndrom. Skal til JM i morgen på vanlig kontroll så har tenkt å nevne det. Jeg jobber som programmerer så er litt bekymret for at det kan fort bli verre enn det er nå pga hvor monotone de bevegelsene på tastaturet er. Har hjemmekontor så pulten og sånt er ikke optimalt heller, men det har ikke vært ett problem for meg tidligere.
Det er ikke gale nå, vanskelig å lage knyttneve etter jeg har våknet,men det kommer seg ganske fort. Pirking i hendene store deler av dagen og vondt i høyre håndledd så jeg fant fram håndleddstøtte jeg hadde fra før pga senebetennelser.
Noen som har noen erfaringer? Kan det fort bli mye verre? Har under 1 mnd igjen på jobben så håper jeg kan jobbe ut den tiden.

Sniker fra juni, det høres sånn ut da ja, jeg hadde det sist men har ikke merket noe til det i dette svangerskapet. Klarte nesten ikke kjøre bil de siste ukene sist, sov så dårlig også, vil anbefale å avlaste/passe på/ bruke skinne så mye som mulig. Eneste trøsten er at det forsvant etter fødsel
 
Takk for svar :)
Snakket med legen nå og det var vanskelig å svare på hvor mye risiko det er for at det blir mye verre så hun ønsker å sykemelde meg 50% de siste ukene. Tror jeg går for det, skummelt hvis det blir så gale at man ikke kan kjøre eller stole på hendene.
 
Sniker fra juni, det høres sånn ut da ja, jeg hadde det sist men har ikke merket noe til det i dette svangerskapet. Klarte nesten ikke kjøre bil de siste ukene sist, sov så dårlig også, vil anbefale å avlaste/passe på/ bruke skinne så mye som mulig. Eneste trøsten er at det forsvant etter fødsel

Forsvant det rett etter fødsel eller tok det noen uker/mnd?
 
Nå har jeg fått karpaltunnelsyndrom igjen også... helt pyton og mye verre enn det har vært før jeg var gravid. Håper det forsvinner raskt etter fødsel.
Bruker skinne om natten, men hjelper ikke like mye. Nummen i armer og hender. Blir gradvis bedre ut over dagen, men så kommer det tilbake om natten. Hvordan går det med deg, har det blitt verre/bedre?
 
Nå har jeg fått karpaltunnelsyndrom igjen også... helt pyton og mye verre enn det har vært før jeg var gravid. Håper det forsvinner raskt etter fødsel.
Bruker skinne om natten, men hjelper ikke like mye. Nummen i armer og hender. Blir gradvis bedre ut over dagen, men så kommer det tilbake om natten. Hvordan går det med deg, har det blitt verre/bedre?
Huff kjipt å høre du fikk det verre nå :( hvor lenge har du igjen til termin?

Det går greit, går fort over om morgen, men merker jeg mister flere ting i løpet av dagen så har ikke helt det samme grepet som før. Så er det ene håndleddet sår og ømt på ettermiddagene så må av og til bruke skinne da også og ikke kun på natten.
 
Huff kjipt å høre du fikk det verre nå :( hvor lenge har du igjen til termin?

Det går greit, går fort over om morgen, men merker jeg mister flere ting i løpet av dagen så har ikke helt det samme grepet som før. Så er det ene håndleddet sår og ømt på ettermiddagene så må av og til bruke skinne da også og ikke kun på natten.
Så kjipt! Jeg er 35+3 nå, så nærmer seg heldigvis termin. Håper det går fort over når babyen er ute! Masse god bedring til deg❤️
 
Sniker fra september. Hadde karpaltunellsyndrom med forrige, og det gikk over det minuttet ungen var ute :) plagene holdt seg ganske jevnt gjennom hele siste trimester - noen dager bedre, noen ganger verre.

Er kjempeubehagelig!!
 
Back
Topp