Erfaringer med igangsatte fødsler?

V&E's stolte mamma

Flørter med forumet
Heisann!!

Noen spørsmål fra en som ikke har gjort dette her før
Var til kontroll i dag, og pga svangerskapsforgiftning og stort barn, fikk jeg time til igangsetting til torsdag dersom ingenting har skjedd innen da..
Noen som kan fortelle om sine erfaringer med igangsatte fødsler?? Både positive og negative? Og gangen i dette? Hvor lang tid tok fødselen?

Vet fra tidligere kontroller at jeg har ca. 3 cm åpning, myk mormunn (?) og samboer mente at de hadde sagt det var en del skjedekant igjen.. Er dette forståelig for dere, og noen som kan forklare hva dette betyr??

Hoff.. Kjenner jeg gruer meg, men skal samtidig bli deilig å bli ferdig med det...

Håper på mange svar, på forhånd takk!!

Ble satt i gang 36+6 pga svangerskapsforgiftning.
Var ikke moden, ikke åpning eller noenting.

Fikk 2modningspiller gjennom dagen på mandag fra klokka 09.00.
Kjente ingenting på kvelden og sendte samboern hjem rundt klokka 21.
21.45 gikk vannet mens jeg gikk i gangen på sykehuset.
01.26 ble Amalie født[:)]

Men prøv å ha sex du siden du er moden og alt, hehe
Kanskje det får fart på sakene!

Jeg ble igangsatt i uke 37 pga. svangerskapsforgifning. Fikk to modningspiller 4. mars, og en 5. mars :) Var ikke moden i det heletatt, så fikk vite at det kom til å bli smertefult for meg. Men det var vist motsatt :)
Fødselen tok 4 timer :)

jeg ble satt igang med nr1 pga sf, var ikke moden eller noe..
Fekk tabletter torsdagen, fekk rier etter en stund, men så stoppet det. ny pille dagen etterpå, ingenting. hu ble tatt med ks lørdagen.

Ble satt igang med modningstabletter og deretter drypp i uke 37 pga vannavgang uten rier. Syntes det var tødt. Veldig mye maserier uten noe som helst funksjon. Var ikke forberedt på at all den smerten skulle føre til 0 resultater... Men, når ting først begynte å skje, regner jeg med det var som en normal fødsel. Tror at de som får være hjemme i sitt eget hjem og "slappe av" under deler av åpningsriene har en bedre fødselsopplevelse enn mange som blir igangsatt. Tror også at opplevelsen av igangsettelse ahr utrolig mye med modenhet i livmormunnen å gjøre.

Jeg blei igangsatt begge ganger..
Førstegang hadde jeg nesten 5 cm åpning, så da tok de bare vannet.. Riene kom med en gang, men de begynte svakt og bygde seg opp, så det gikk ganske normalt for seg.. Hele fødselen varte i 8 timer.. Brukte laaang tid på pressedelen, for ungen snudde seg ikke med nesen ned.. Men en kjempefin fødsel!

Andre gang blei jeg på nåde satt i gang for jenta lå i seteleie.. Men de gav meg drypp siden jeg hadde 4 cm åpning alt, uten effekt.. Men så da dryppet var på fullt (og ikke hadde hatt NOE effekt) tok de endelig vannet, og da kom riene som kasta på meg! Og da tok det ca en halvtime fra 4 cm til full åpning..

Jeg har jo ikke noe annet å sammenligne med da siden jeg blei satt i gang begge gangene, men har utelukkende positive opplevelser av mine fødsler, og skulle helt fint gjort det igjen i kveld.. [:)]

Lykke til!!!

Back
Topp