Erfaringer med hysteroskopi?

BabyPrøver17

Blir kjent med forumet
Har nå hatt fire innsett uten hell. St. Olavs sier at de vil ta en hysteroskopi for å sjekke om alt er som det skal i livmoren, men de har ikke noen mistanke om at noe er galt.
Hva erfaring har andre hatt med hysteroskopi, og hvor lenge måtte dere vente før dere fikk time?
De skal undersøke om jeg kan ta den i Ålesund pga reisevei, men jeg har sagt jeg evt. ønsker å ta den ved St. Olavs om de har kortere ventetid enn Ålesunds sykehus.

Jeg tok det privat i fjor (hadde som deg hatt fire innsett uten hell). Det ble gjort samme dag som uthenting av egg etter overstimulering, så usikker på hva som gjorde mest utslag mtp ubehagelighetene i etterkant. Men syntes det var greit å få gjort det for å se hvordan det så ut inni der (for min del var de usikker på hvor en cyste lå). Håper du slipper å vente lenge!

Jeg tok det privat i fjor (hadde som deg hatt fire innsett uten hell). Det ble gjort samme dag som uthenting av egg etter overstimulering, så usikker på hva som gjorde mest utslag mtp ubehagelighetene i etterkant. Men syntes det var greit å få gjort det for å se hvordan det så ut inni der (for min del var de usikker på hvor en cyste lå). Håper du slipper å vente lenge!
Tusen takk for svar jeg fikk telefon fra Ålesund i dag og har fått time om fem uker, så må innom fastlege først og ta noen prøver. Så får jeg mer info i posten om ca en uke. Slipper heldigvis vente for lenge.
Men mtp ubehagelighetene du hadde, var du sykemeldt/borte fra jobb i tiden etter?

Tusen takk for svar jeg fikk telefon fra Ålesund i dag og har fått time om fem uker, så må innom fastlege først og ta noen prøver. Så får jeg mer info i posten om ca en uke. Slipper heldigvis vente for lenge.
Men mtp ubehagelighetene du hadde, var du sykemeldt/borte fra jobb i tiden etter?
Så bra det ikke tar lenger tid!

Jeg jobber ikke, men hadde nok vært borte fra jobb i noen uker etter. Men tror det hadde mer med overstimuleringen å gjøre (ble over 30 egg) samt to narkoser på en dag. Dvs, jeg gjorde egg-uthenting etter overstimulering i en narkose, og så var det hysteroskopi senere på dagen. Det var nok hele pakken som ble for mye for min del. Tror etter kun hysteroskopi at jeg hadde vært i god form relativt raskt etterpå.

Back
Topp