Erfaringer med hund og stoffsofa?

pernille85

Glad i forumet
Himmelbarn
Jeg har i lang tid vært på utkikk etter en brun skinnsofa, hjørnesofa med sjeselong. Det ser nå ut til at det er umurlig å oppdrive en rimelig slik sofa som også er god å sitte i [:@] Har ett budsjett på maks 20 000 så da er det visst ikke så lett...

Har nå falt litt for en stoffsofa, men jeg er så usikker på hvordan det blir med stoffsofa og hund. Jeg har en dansk svensk gårdshund som røyter som fy når røyteperioden er igang, og også litt igranne utenfor den vanlige røytinga. Orker jeg da å ha stoffsofa? Vasking er ikke en favorittaktivitet og det å lære hunden til å ikke være i sofaen tror jeg blir en utfordring. Vi har idag en skinnsofa og der liker hun ikke å ligge om hun ikke ligger oppå ett pledd eller oppå oss så har ikke så problemer med røytinga hennes nå..

Denne sofaen jeg har lyst på. Noen som har slik? Fornøyde med den?

Vi hadde en stor stoffsofa i stua før, har også hund, han var ikke i sofaen, men jeg ble gal av hårene i sofaen! Det var tungt å støvsuge og skulle det være bra så måtte vi støvsuge sofaen flere ganger i uka (tok lenger tid å støvsuge sofaen enn resten av huset [8D]) Så nå har vi skinnsofa, og stoffsofaen i loftstua [:)]
Kan hende noen andre har bedre erfaringer da [:)]

Da vi hadde hund lå den i sofaen og alt. var lille babyen vår. men hun røytet ikke strt heller. jeg blir også helt gal av hår liggende over alt. det holdt vi søvsugde annenhverdag

Vi har en jack russell terrier som ligger i stoffsofaen vår[;)] Ja, det blir litt hår. Men støvsuger den hver dag[:)]

Men hunden vår har midd og støv allergi da, så neste sofa blir mest sannsynlig skinn siden han slipper å plages så mye da[:)] Men vi hadde glatt valgt stoff hvis det ikke var for det[;)]

Godt å høre litt ulike svar der ute. Ser for meg at det blir en del mere tid sammen med støvsugeren fremover, men siden den sofaen jeg har sett meg ut i stoff koster 12000 og en lik i skinn koster 36000 så tror jeg det må bli stoffsofa likevel. Mulig jeg må invistere i en liten håndholdt støvsuger så det blir litt mer lettvindt.

Gitte__ har du glatt, broket eller strihåret JRT? DSG`n min er glatthåret så blir jo fort en del hvite hår rundt omkring da[&:]

Vil gjerne få flere svar, og kanskje noen har gode tips til skinnsofa til en ok pris også?

har stoffsofa og 2 hunder[;)] ingen problem[:)] de får ikke være i sofaen, enkelt og greit! Så sliter ikke med hår i sofaen.. Rister putene hver kveld og støvsuger hver dag, kanskje det er det som hjelper.. ikke vet jeg [:)]

ORIGINAL: pernille85

Godt å høre litt ulike svar der ute. Ser for meg at det blir en del mere tid sammen med støvsugeren fremover, men siden den sofaen jeg har sett meg ut i stoff koster 12000 og en lik i skinn koster 36000 så tror jeg det må bli stoffsofa likevel. Mulig jeg må invistere i en liten håndholdt støvsuger så det blir litt mer lettvindt.

Gitte__ har du glatt, broket eller strihåret JRT? DSG`n min er glatthåret så blir jo fort en del hvite hår rundt omkring da[&:]

Vil gjerne få flere svar, og kanskje noen har gode tips til skinnsofa til en ok pris også?

Han er glatt, så håra kan sitte litt fast.. Men kjøpte en støvsuger som er god hvis du har dyr[8D]

Må uansett støvsuge hver dag siden han reagerer på støv[8D] Så å suse over sofaen tar ikke lange tida[;)]

Vi har en håndstøvsuger også, men den blir nesten aldri brukt[:-] Glemmer alltid å lade den, så da er det lettere med den vanlige...

Back
Topp