Erfaringer med hormonstav/p-stav?

Lykketrollgutta

Flørter med forumet
Jeg har p-ring idag, men ønsker å bytte til et annet prevensjon. Har prøvd å lete litt etter erfainger med hormonstav, men finner lite...

Noe her som har prøvd eller har hørt noe om den?

Er det P-stav du meiner ? :P Eg ha brukt d og vore kjempe fornøyd og ikkje hatt plager. Hadde min i 3 år veldig sytelaust :)

Ja, jeg fant plutselig bitte litt mer info når jeg søkte på p-stav :)

Men ja, det er den jeg mener!

Om det er p stav du mener,så har jeg hatt det to ganger...
første gang fungerte den helt supert, hadde meget lite bivirkninger av den og hadde ikke mensen på 3 år...
andre gang gikk det ikke like greit..Fikk migrene med nevrologiske utfall, ble skikkelig sint og grinete, depresjon osv...
Hadde ikke trodd jeg skulle reagere så forskjellig på samme produktet,men i følge legen så var det vel pga at kroppen og hormonbalansen har forandret seg mye på de årene..
Men man vet jo ikke hvordan man reagerer før man har prøvd det :) Lykke til:)

Jeg har den som varer i 5 år, og kan ikke si at jeg er spesielt imponert. Satte den inn i mai 2009, og først nå begynner ting å stabilisere seg. (ja, jeg har vært særdeles tålmodig...)
Er vel en grunn til at akkurat denne er tatt av markedet, for å si det slik.

Jeg blødde så og si konstant med den. Tror jeg gav opp etter 7-8mnd. Men tror ikke jeg tåler hormoner noe særlig, så har nok noe med det å gjøre.

Knall om det fungerer da, slipper jo å tenke på noe som helst og relativt kjapt og smertefritt å ta den ut igjen. 

Har hatt Hormonspiral, super fornøyd med den. Vant til 1 ukes kraftig mens, og fikk nå 2 dager lett blødning hvis jeg i det hele tatt fikk noen!
Og når jeg tok den ut, ble vi gravide med engang så ingen langtidsvirkende stoffer her!

P-stav derimot drev jeg å leste en del om engang og virker som mange sliter med hyppige blødninger der, svigerinna mi hadde det og blødde konstant i 1 år, så veldig effektiv prevansjonsmiddel da..

Hadde p-stav første gang fra sept 06 til sept 08 og hadde minimale blødninger, tok den da ut for å prøve å få barn (noe vi lykkest med allerede i nov, så er gode muligheter for å bli gravid raskt etter den er fjernet)
Satte inn igjen en ny p-stav nå i juni i år, og har hatt blødninger en gang i begynnelsen av juli, ellers har jeg ikke hatt blødninger siden. Eneste negative er at jeg sliter med å få av meg kilo så lenge jeg har den i, har vel gått opp 4-5kg etter at jeg satte den i og har stoppet opp der, men prøver å få de av igjen.

Søstera mi har sånn p-stav, og er ikke fornøyd. Hun har enormt mye spotblødninger (quote: "som i, tidvis mensen heile, heile tida!"). Og det stemmer fint med mitt inntrykk som er at hun "alltid har mensen". :)

jeg har hatt den to ganger. Først i to år der jeg var superfornøyd! Ingen blødninger eller andre problemer. Tok den ut da vi ville bli gravide, ble gravid på første forsøk. Satt den inn igjen ti uker etter fødsel. Har siden da blødd i hytt og pine, lagt på meg ti kg, depresjon, uren hud. Tre leger prøvde å ta den ut forrige tirsdag uten å klare det. Så nå venter jeg på time på kirurgisk for å få tatt den ut. Setter den ALDRI inn igjen!!

Eeehm, jeg skal sette inn min om 2 uker, så må si jeg er rimelig spent på hvordan den funker på meg!! Håper jeg slipper unna kiloene, får nå har jeg nettopp operert vekk det som er overflødig av både hud og fett.. Koster ikke på den summen igjen får å si det sånn! :p

Jeg har p-stav nå og er egentlig veldig fornøyd.. Sjelden av og til litt småblødninger, men ikke ofte.. Kan leve med det.. Og humøret mitt er alltid dårlig, så kan ikke sklylde på p-staven.. :-P

Jeg har p-stav nå og er egentlig veldig fornøyd.. Sjelden av og til litt småblødninger, men ikke ofte.. Kan leve med det.. Og humøret mitt er alltid dårlig, så kan ikke sklylde på p-staven.. :-P

Jeg skal ALDRI ha p-stav igjen. Ikke om jeg får en million kroner for det!! (eller, jo hvis jeg får en million kan jeg ha igjen)
Jeg la på meg masse, fikk skikkelig uren hud, blødde 3 uker, en uke av, osv i 2 år, så ble det litt mer regelmessig med blødninger bare 2 uker i slengen. jeg ble ordentlig gretten og uvil, og følte meg gravid hver mnd.
Det gikk over med en eneste gang jeg slutta

Jeg har hatt p-stav, og kommer ALDRI til å prøve det igjen. Blødde konstant i 8 mnd, uren hud og skikkelig gretten! Og i tillegg tok det oss 3 år å bli gravid etter jeg fikk den fjernet. 

Back
Topp