Erfaringer med forkjølelse forsterket av graviditet?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Har akkurat hatt en fæl forkjølelse som varte i over tre uker. Forferdelig hoste, bihuler og lunger fulle av slim, slimoppkast, nesten ikke søvn pga hosten. Ikke lungebetennelse, lav crp, ingen feber, testet negativt for atypisk lungebetennelse og kikhoste.
Etter noen dager med bedring forrige uke har jeg plukket opp et nytt virus og holder igjen på å hoste opp lungene mine. :dead: Er veldig slitsomt, så hvis noen har tips til hvordan man roer ned symptomene eller blir raskere frisk er jeg veldig takknemlig.

Har ikke turt å ta slimløsende pga gravid. Hostedempende virker ikke lurt siden det er ting i systemet som må ut. Bruker nesespray og neseskyllehorn med saltvann. Det har ikke fungert å heve hodeenden i senga.

Virker som om slimhinnene er litt overivrige og bare produserer i vei. :depressed:

Kjedelig nok; drikk masse vann og hvil mye.
Er vel det eneste med dokumentert effekt ><
Vann kan også virke til en grad slimløsende! :)

Hvis du først har vært syk, og så får «ny» forkjølelse, eller oppblussing i symptomer ville jeg hatt litt lavere terskel for å oppsøke lege på nytt. Dette skjedde med meg på nyåret og hadde plutselig crp på 150 og måtte legges inn på sykehuset og få intravenøs antibiotika.

Har forøvrig ikke noen tips om å få forkjølelser til å gå over raskere. Jeg er på min 11. infeksjonssykdom i graviditeten så langt. Hver forkjølelse har vart i minst to uker. De fleste lenger… Tror rett og slett jeg (vi) må vente på at det går over.

Back
Topp