Erfaringer med fjerning av polypper i nesa???

Guttogjente0911

Forelsket i forumet
Er det noen som har barn som har fått fjerna polypp i nesa? Merka dere noen forandringer etterpå? Hvordan var barna deres før fjerning? Tenker på sykdom, snorking, søvn, aktivitet osv? Endret dette seg etter operasjon?

Min datter på 5 1/2 år har fjernet polypper 2 gangen.

Hun sleit med snorking, avr MYE snørrete og litt tungpustet, i tilegg hadde hun undertrykk i ørene.

Første gangen fjernet dem mandlene pluss masse store polypper. Så gikk det et halvt års tid så hadde polyppene vokst ut igjen (noe som kan være ganske vanlig) Så da ble dem fjernet atter engang.

Hun ble mye bedre, snorker ikke lengere, og puster friere, da polyppene stengte for litt av lufttilførselen.

Hun er forresten også MYE mindre syk..før var hun ofte syk med feber..det har tatt seg drastisk ned :)

jenta mi har fjernet, ca 1 år siden nå, hun var mye syk før, sleit med søvnen, veldig urolig om nettene og snorket.veldig tung i pusten, øreværk.. Hun har vært mer eller mindre syk siden ho ble født nesten.. Etter operasjonen ble hun et nytt menneske, sover godt om natten, skjeldent syk og når hun blir syk, så kommer hun seg fort, før var det antibiotika annenhver mnd..

Jeg fjernet som 18-19årng tenker jeg.

Værste for meg var at jeg var alene på volvat og reaerte på narkosen, så endte med å spy+drite på natta, pluss at jeg våknet med 8-10cm lange tamponger i nesa som jeg ubevist prøvde å presse ut i søvne, noe som resulterte i smerte :P
Ellers så var det igrunn værste å dra ut de tampongene måtte dra inn samtidig som legen dro de ut...
Legen brukte forøvrig kokain for å fjerne mine, kan skjære de vekk også vet jeg.
Jeg klarer fortatt ikke 100% å barebruke nesa å puste med, men er nok litt med vane også ( 6-8år siden opperasjon) Bruker jeg nesespray i perioder merker jeg jeg er helt fri/utett i nesa

Men vet ikke åssen det er med småbarn!

Takk til dere som har svart, håper flere har noen erfaringer. Her har vi også sliti med mye sykdom, og veldig langvarig når han blir syk. Ellers er jo nettene veldig urolige her. Ikke så mye snorking, men han kan fremdeles våkne mange ganger i løpet av natta. Tror jeg kan telle på en hånd de nettene han har sovi hele natta. Noen som sa slitsomt.....?

Datteren min fjernet både mandler og polypper i sept ifjor. Da var hun 5 år.
Jeg merker kjempe bedring:)
Hun har astma, snorket skikkelig, brakk seg lett med mat og sov veldig urolig

Datteren min fjernet både mandler og polypper i august (før hun fylte 2 år) og vi har fått en ny unge. Vi har hatt to runder med forkjølelse og en kombi med influensa (nå i påsken) ellers har hun vært frisk som en fisk.

Hun ble utredet for astma, allergier osv og vi fikk efederin til henne når vi var så desperate (det var det eneste som hjalp). Men etter en kamp i det offentlige helsevesenet, bestilte vi en time på Volvat til ØNH og etter 5 min (med at jeg bare fortalte om sykdomshistorien hennes) så sente hun henvisning til operasjon.

Selve operasjonen gikk greit og vi sov en natt på sykehuset (pga mandlene og blødningsfare), men ingen komplikasjoner og de grodde fint. Når barnet bare fjerner polypper så tror jeg det er ut og inn av sykehuset samme dag (det var i alle fall det når jeg selv gjorde det).

Lykke til!! :-)

Back
Topp