Erfaringer med estradot plaster/Progynova

Lucie

Glad i forumet
Junibollene 2023
Er det noen som har brukt begge deler? Reagerte sånn på progynova og lurer litt på om birvikningene er like ille på Estradot...

Jeg prøvde Estradot fordi Progynova var helt uutholdbar for meg. Estradot var en liten smule bedre, men ikke mye dessverre. For meg var de mentale/emosjonelle bivirkningene verst. Har aldri opplevd maken til irrasjonelle følelser og oppførsel fra meg selv, føltes som om noen hadde puttet en stor svartmalt osteklokke over meg og at jeg virret rundt inni der alene og desorientert.

Håper du får en større forbedring med Estradot enn jeg fikk! Forsøk er tøft nok om ikke medisinene i seg selv skal vippe en av pinnen også. Fikk prøve i naturlig syklus i siste runde, og det var en drøm i forhold. Husker jeg sa til samboer at «tankene svirrer like mye og frykten for å feile igjen er like stor, men jeg føler meg i hvertfall noenlunde rasjonell og som meg selv!». Taklet det negative resultatet mye bedre den gangen også, og tror fraværet av koko-medisiner bidro til det. :joyful:

Hehe... kokomedisin er et bra navn på de! Gikk bare på de i 3 dager, men går heller gladelig på synarela fremfor disse...
Jeg måtte avbryte frtseforøket og ta det i naurlig syklus første gang jeg forsøkte de. Vurderer nå ED etter x antall mislykkede forsøk og der må man bruke de desverre:(

Jeg har hatt begge deler hver for seg og samtidig. Jeg ble kjempe dårlig av Progynova så ringte å klagte. De tok derfor nedtrapping av Progynova og satte meg på Estradot istedenfor. Det var bivirkninger på Estradot også men hos meg ble de mildere enn Progynova så jeg følte meg mye bedre. Men så kom mitt problem. Estradot var ikke kraftig nok (slimhinnen ble ikke tykk nok). Så jeg fikk beklager men vi må sette deg på Progynova igjen. Så endte opp med å bruke begge deler igjen.
Etter 2 uker på Progynova var bivirkningene borte da. Kroppen hadde vent seg til dem.

Back
Topp