Erfaringer med ENJO - vask uten såpe?

BabyCala

Elsker forumet
Jeg har nylig vært på ENJO homeparty og ble litt fascinert. Bestilte ikke noe men har sagt ja til å ha et kurs hos meg om ikke så lenge. Da kan jeg undersøke litt mer underveis og lære litt mer før jeg bestemmer meg om jeg skal "gå på" dette eller ikke.

Vi er ikke så flinke med husvasken her hjemme synes jeg så jeg har et håp at med et sånt "system" så blir det kanskje litt mer ut av det. Men synes det var litt synd at det var så ulekkert design på de fleste produktene. [X(]

Er dette virkelig bedre enn vanlig mikrofiberkluter fra Meny med kaldt vann?
Jeg vil veldig gjerne høre både positive og negative erfaringer! [:)]

Jeg kjøpte dokosten for noen år tilbake. Jeg klarte ikke putte den i vaskemaskina, så det ble engangsbruk her...

min mor har brukt det mye og er førnøyd. Jeg er tilhenger av såpe så bruker vanlige vasketeknikker her hjemme..

Har en venninne som har en del mopper og kluter.
Hun synes de er helt greie - MED SÅPEVANN

Hun har også vært på ENJO-party og spurt en del kritiske spm om bakterier/bakterievekst, spesielt på bad og på kjøkken.
ENJO-dama ble sur, og kunne ikke svare for seg annet enn "dette er jo litt rare spørsmål..."

Når jeg dusjer bruker jeg såpe for å føle meg helt ren.
Samme når jeg vasker huset

ORIGINAL: BabyCala

Jeg har nylig vært på ENJO homeparty og ble litt fascinert. Bestilte ikke noe men har sagt ja til å ha et kurs hos meg om ikke så lenge. Da kan jeg undersøke litt mer underveis og lære litt mer før jeg bestemmer meg om jeg skal "gå på" dette eller ikke.

Vi er ikke så flinke med husvasken her hjemme synes jeg så jeg har et håp at med et sånt "system" så blir det kanskje litt mer ut av det. Men synes det var litt synd at det var så ulekkert design på de fleste produktene. [X(]

Er dette virkelig bedre enn vanlig mikrofiberkluter fra Meny med kaldt vann?
Jeg vil veldig gjerne høre både positive og negative erfaringer! [:)]

Var fryktelig mye negative holdninger her, særlig fra dere med andrehåndsinformasjon [8D]

Har vært på party og hatt to selv, og har nå endelig investert i en del av produktene etter å ha tenk og spurt og erfart litt av gangen. Om de er bedre enn mikrofiber fra feks Jordan vet jeg ikke. Det må isåfall være de tynne klutene. Men Jordan har ikke flere typer kluter med hvert sitt spesialområde, og heller ikke moppesystem som virkelig gjør grundigere rent, på en mindre slitsom måte, og uten å måtte skrubbe. Både jeg og mannen er fornøyd, for ikke å snakke om alle dem som har vært på party dr jeg har vært tilstede [:)] Jeg har tilgode å høre nagative erfaringer, og jeg har virkelig troen.

For eksempel de hvite klutene til bad, som tar det ekle rosa i dusjen nesten uten å skrubbe. Mange lykkelige husmødre som endelig har ren dusjer uten å skrubbe frem svetten [:)]

Jeg hater virkelig å vaske, og er fan av alt som kan gjøre vask lettere, noe jeg fant her [:)]

At designet på produktene ikke er topp moderne, er en filleting å henge seg opp i, for et produkt som virker. De har holdt på i over 20 år uten å endre sine hovedprinsipp, og fargekodene er der av en grunn. Feks er kropssproduktene pastellfarga, for å tydelig skille dem fra husvasken, som har litt hardere farger.

Fikk forøvrig en prøve på en ansiktsrensklut, noe jeg var skeptisk til. Men klut+kaldt vann=en fantastisk renset hud, glatt som den mykeste babyhud [:D] Er så imponert, for det hadde jeg ikke trodd om jeg ikke hadde prøvd selv [;)]

jeg var på et enjo party for et år siden eller noe sånn...jeg er ikke noe glad i å vaske og fikk høre at disse sakene var kjempegreie..veel, jeg kjøpte den gule startpakka..og huset har vel ikke blitt så mye renere av den grunn...

hehe, men fant ut at jeg ønsket mest at klutene skulle vaske huset selv [:D] at de var såå fantastiske [:D][8D] god på vindu og blanke flater var den da...og faktisk veldig god på kjøkkenet..fjerner mye skitt uten såpe der altså..

men alt i alt, så syns jeg at de fleste mikrofiberklutene er like gode jeg da..

og så liker jeg egentlig at det lukter såpe [8D] så kjennes det at det er vasket [:D] i tilfelle noen ikke skulle se det [8D]

Jeg ELSKER det faktisk.

Har ikke fått meg til å kjøpe det enda, men har vokst opp med det.

Så enn så lenge har jeg bare den sjokkrosa skrubben til ansiktet. :)

(Ellers er den skrubbekremen som fjerner kalk effektivt absolutt genial!)

enjo er genialt. sliter mindre enn andre kluter i fra butikken.. tror og om du bruker klutene riktig at de har garanti på de...
Men tips kan være at de selger nesten helt like vaskesprøyer på europris [8D] litt billigere...

uansett er det lettere enn med pøs og klut hvertfall...

når vi vaska ned det nyehuset her var det masse byggestøv.. vi hadde vært over samtlige vegger med støv mopper av alle slag (man tar det man har[8D]) 4 ganger..
jeg vaska badet alene med såpe, men da jeg kom opp dagen etterpå hadde ie i familien verdt her og demonstrert at i såpe legger det seg bare støv og diverse andre ting: Hun hadde skrevet i såpebelegget: ikke bruk såpe bruk enjo... Vi gikk over flisene to ganger, ei gang for å få vekk såpa og en gang for å vaske..

At dere har møtt konsulenter som ikke kan svare for seg og blitt sur, betyr bare at de ikke har satt seg inn ordentlig i hvordan du fungerer for jeg har fått fyldige svar på mine spm..

En ting som fikk meg til å tenke meg om var denne setningen:
"hvis du heller ut en flaske grønnsåpe i et område i skogen så lukter det rent, men betyr det da at det er rent?"
såpe er kjemikalier og ikke sunt å puste inn i grunn...

Jeg er vokst opp med Enjo, bikkja ble faktisk oppkalt etter Enjo og er den eneste levende vaskekluten i verden[:D][:D]

Før brukte mamma BARE Enjo-produkter, men nå de siste årene har hun gått over til litt annet også.

Har prøvd de produktne og de er ikke noe bedre enn det du får kjøpt i vanlige butikker.

Vasker bare med enjo, å er kjempefornøyd med det[:D]

synes det fungerer veldig bra jeg!
Vindusvasken er mye lettere..samt alt av glass og speil..
Trenger bare kaldt vann, vask over og tørk av:)

Det med bakterier.. de sier at når man vasker bare med vann, kan det bli bakterievekst om man ikke
tørker av med tørr klut etterpå.

Du vil kjenne etter noen vask, hvor mye glattere og renere gulvet føles! Såpen er vasket vekk:)

(..men jeg er en av de som innimellom bare MÅ ha grønnsåpelukt i huset..hehe)

Takker for svar. Synes det virker som at de som faktisk har brukt det stort sett er ganske fornøyde. [:)]
Det finnes ikke noen tester noe sted tro på hvor rent det blir med ENJO kontra såpevask? [:)]

Back
Topp