Erfaringer med Drammen sykehus?

Gunda

Flørter med forumet
Jeg skal opprinnelig føde på
Bærum sykehus, men pga høysesong kan man risikere å bli sendt til Drammen for å føde ( det stemmer det, sant?)

Jeg har hørt så mye dårlig om Drammen, er det noen som har andre erfaringer?
Mine hormonelle bekymringer tårner seg opp... Huff!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fødte sønnen min på Drammen sykehus i 2010. Veldig fornøyd med alt egentlig, eneste er at det virkelig kunne trengt noen malingsstrøk, hehe ;) Fikk god oppfølging både på føden og barsel.

Ikke tenkt på det, de er flinke der. Må legge til at jeg har søkt meg til Bærum denne gangen, men det er ene og alene pga de har lystgass der, ender jeg på Drammen, er det helt greit det også! :)
 
Jeg skal opprinnelig føde på
Bærum sykehus, men pga høysesong kan man risikere å bli sendt til Drammen for å føde ( det stemmer det, sant?)

Jeg har hørt så mye dårlig om Drammen, er det noen som har andre erfaringer?
Mine hormonelle bekymringer tårner seg opp... Huff!!


Sent from my iPhone using BV Forum

Hei! Jeg er Drammensjente:) Utrolig leit at du har hørt mye kjipt.. Jeg fødte første gang i 2012, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med Drammen sykehus. Først og fremst ble vi godt fulgt opp under svangerskapet da vi måtte inn på diverse ekstra sjekker. Ble hele tiden møtt av hyggelige og hjelpsomme helsepersonell. Da jeg skulle føde, fikk jeg verdens beste jordmor i mine øyne. Hun var kanskje i midten av 30- årene, lett å prate med, omsorgsfull og hun visste når hun skulle pushe og oppmuntre meg, men også når det var best å holde kjeft. Hun tok kloke og riktige avgjørelser når babyen fikk det trangt på slutten og hjerterytmen gikk ned (kom som supermann), og jeg var aldri redd eller i tvil om at dette kom til å gå bra. Hun er nok 80% grunnen til at jeg sitter igjen med utelukkende positive minner og gleder meg til å gjøre dette snart igjen. Ja, og den super barnepleieren og jordmor nr 2 som kom inn når det skulle presses da.

Eneste jeg sleit med var hun som hadde hovedansvaret for oss på barsel. Hun kan ta seg ei bolle, men det var jo ikke verre enn å bytte ;) Man kan jo dessverre ikke komme overens med alle, men jeg er sikker på at hvis man bare tørr å si ifra så får man god hjelp av folk som virkelig vil det beste for deg. Og Drammen er ikke noe unntak der :)
 
Hei! Jeg er Drammensjente:) Utrolig leit at du har hørt mye kjipt.. Jeg fødte første gang i 2012, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med Drammen sykehus. Først og fremst ble vi godt fulgt opp under svangerskapet da vi måtte inn på diverse ekstra sjekker. Ble hele tiden møtt av hyggelige og hjelpsomme helsepersonell. Da jeg skulle føde, fikk jeg verdens beste jordmor i mine øyne. Hun var kanskje i midten av 30- årene, lett å prate med, omsorgsfull og hun visste når hun skulle pushe og oppmuntre meg, men også når det var best å holde kjeft. Hun tok kloke og riktige avgjørelser når babyen fikk det trangt på slutten og hjerterytmen gikk ned (kom som supermann), og jeg var aldri redd eller i tvil om at dette kom til å gå bra. Hun er nok 80% grunnen til at jeg sitter igjen med utelukkende positive minner og gleder meg til å gjøre dette snart igjen. Ja, og den super barnepleieren og jordmor nr 2 som kom inn når det skulle presses da.

Eneste jeg sleit med var hun som hadde hovedansvaret for oss på barsel. Hun kan ta seg ei bolle, men det var jo ikke verre enn å bytte ;) Man kan jo dessverre ikke komme overens med alle, men jeg er sikker på at hvis man bare tørr å si ifra så får man god hjelp av folk som virkelig vil det beste for deg. Og Drammen er ikke noe unntak der :)

Så godt å høre, altså:))!! ❤️
Takk for svar:)!!

Jordmødre er forskjellige som oss de også, ja, så "smak og behag" der:)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fødte på Drammen 2009, og vil ikke noe annet sted nå!!! Var kjempe fornøyd! :)
 
Se på Jordmødrene på NRK.no :) ( hvis de fortsatt ligger der inne) har to venninner som har født fire barn der, og de skryter veldig :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sniker litt jeg :p Jeg fødte min gutt i drammen August13. Og hadde en fantastisk fødsel. Kjempe trivlige og oppmuntrende damer. Så tror ikke du trenger å grue deg om du blir sendt dit ;)

★♡Tasta fra fonen♡★
 
Leste for en stund siden at "ingen" ville føde på Bærum lenger, så da er det jo gode sjanser for at det blir plass til deg:)
Skal føde på Bærum selv pga lystgass, så sånn sett hadde det blitt litt kjipt å måtte dra et annet sted....
Er jo så innstilt på den lystgassen nå!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er førstegangs og skal føde i Drammen. Var innom føden der i natt og følte meg såååå godt tatt vare på. Nå gleder jeg meg faktisk til å føde der! :) Møtte tre superhyggelige jordmødre i natt og de var kjempeflinke! Skal på omvisning i morgen, så håper ikke det endrer inntrykket!
 
Jeg skal også på omvisning i morgen :) Er førstegangsfødene så har ingen erfaring fra tidligere - spent på hvilke inntrykk jeg sitter igjen med etter omvisning! Men har bare hørt positivt fra andre :)
 
Leste for en stund siden at "ingen" ville føde på Bærum lenger, så da er det jo gode sjanser for at det blir plass til deg:)
Skal føde på Bærum selv pga lystgass, så sånn sett hadde det blitt litt kjipt å måtte dra et annet sted....
Er jo så innstilt på den lystgassen nå!


Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, satser på at jeg havner der da;)

Men så ser det ut som om at Drammen ikke er så mye å grue seg til likevel, så da skal jeg fortsette med min innstilling om å ta tingene som de kommer:)

Ble så kvalm av lystgassen jeg, men prøver gjerne igjen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra mai :) Jeg fødte på Drammen sykehus nå i april, og fødeavdelingen der er bare helt SUPER! :D Kjempe koselige jordmødre og man føler seg virkelig godt tatt vare på der :) Men barselavdelingen derimot, har jeg dessverre ingenting positivt å si om! Jeg var førstegangs og jeg fødte kl 23:52, og jeg spurte allerede første natta om jeg kunne få litt hjelp med ammingen... Jeg lå der i 3 døgn, og jeg fikk ALDRI ammehjelp! Så takket være det, så ble brystvortene mine så "ødelagt" at jeg rett og slett måtte kutte ut ammingen med en gang vi reiste hjem :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Fødte på Drammen i 2009, og skal føde der denne gangen også. Ble godt tatt imot av hyggelige og flinke jordmødre, leger og barnepleiere :)
Hadde et team på intet mindre enn 7 stk under fødselen sist, pga seteleie, og alle var fantastiske!
Det eneste litt negative den gangen var en barnepleier på barsel som jeg følte var litt brysk, da hun skulle hjelpe meg med amming på natta. Men alle er forskjellige, og man går ikke overens med alle. :p
Møtte en veldig hyggelig jordmor på fødselsforb. samtale her om dagen, så jeg ser absolutt frem til å føde på Drammen igjen. :)


-App'en
 
Jeg fødte på Drammen for 11 dager siden. Jeg er i grunn veldig fornøyd. Eneste er at kapasiteten var sprengt pga at alle føder på denne tida. Jeg måtte ligge på tomannsrom frem til jeg fikk pressrier. Var ingen ledige fødestuer. Da jeg endelig fikk fødestue så tok det 10 min så var han ute. Var ikke lett å være stille hele fødselen sånn at nabodama fikk sove. Og mannen fikk kun med seg de siste 10 min. Ville ikke ha han inne på tomannsrommet når hun andre sov. Var heller ingen ansatte som var ledige, så personell fra barsel tok imot babyen.
 
Jeg fødte på Drammen for 11 dager siden. Jeg er i grunn veldig fornøyd. Eneste er at kapasiteten var sprengt pga at alle føder på denne tida. Jeg måtte ligge på tomannsrom frem til jeg fikk pressrier. Var ingen ledige fødestuer. Da jeg endelig fikk fødestue så tok det 10 min så var han ute. Var ikke lett å være stille hele fødselen sånn at nabodama fikk sove. Og mannen fikk kun med seg de siste 10 min. Ville ikke ha han inne på tomannsrommet når hun andre sov. Var heller ingen ansatte som var ledige, så personell fra barsel tok imot babyen.

Da var du tøff :)
Ser for meg at jeg kunne blitt litt stressa da;)

Og ikke minst - gratulerer med babyen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da var du tøff :)
Ser for meg at jeg kunne blitt litt stressa da;)

Og ikke minst - gratulerer med babyen:)

Jeg gikk fra 4 til 10 cm åpning på en halvtime, så jeg rakk heldigvis ikke å bli stressa. Sånn alt i alt var det nok en drømmefødsel. Hadde sikkert sett annerledes på det om noe hadde gått galt. Lykke til!
 
Jeg fødte på Drammen for 11 dager siden. Jeg er i grunn veldig fornøyd. Eneste er at kapasiteten var sprengt pga at alle føder på denne tida. Jeg måtte ligge på tomannsrom frem til jeg fikk pressrier. Var ingen ledige fødestuer. Da jeg endelig fikk fødestue så tok det 10 min så var han ute. Var ikke lett å være stille hele fødselen sånn at nabodama fikk sove. Og mannen fikk kun med seg de siste 10 min. Ville ikke ha han inne på tomannsrommet når hun andre sov. Var heller ingen ansatte som var ledige, så personell fra barsel tok imot babyen.

Wow! DET hadde jeg taklet dårlig kjenner jeg! Flink du! Grattis med baby :)
 
Sniker litt fra august ;) Fødte på Drammen i april i fjor, og veldig fornøyd med jordmødrene! Følte at de var veldig på "min side". Ikke like fornøyd med barsel iom. at jeg fødte fire uker for tidlig og trengte endel hjelp med å få til ammingen, men ingen klarte helt å hjelpe til... Ellers helt greit:) De fleste var som regel blide og behjelpelige :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fødte på drammen i november i fjor. jeg er veldig fornøyd med alt. <3
 
Fødte på drammen i november i fjor. jeg er veldig fornøyd med alt. <3
 
Back
Topp