Erfaringer med clomid?

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei jenter
Jeg fikk påvist manglende eggløsning. Gyn anbefaler clomid. Noen av dere som har brukt det?
1- hvorfor fikk dere det?
2- fikk dere el/ble dere gravide?
3- bivirkninger /ulemper med den?

jeg har brukt letrozol før av en annen gyn så jeg er usikker på hvorfor han her anbefalte dette. :/
Er så fortvilet og lei meg etter SA og MA SÅ SETTER VIRKELIG PRIS PÅ SVAR ❤️❤️❤️❤️

Hei jenter
Jeg fikk påvist manglende eggløsning. Gyn anbefaler clomid. Noen av dere som har brukt det?

jeg har brukt letrozol før av en annen gyn så jeg er usikker på hvorfor han her anbefalte dette. :/
Er så fortvilet og lei meg etter SA og MA SÅ SETTER VIRKELIG PRIS PÅ SVAR ❤️❤️❤️❤️
Jeg fikk det for å booste eggløsning, da jeg hadde eggløsning av meg selv 2 av 3 PP.
For meg ble det sammen med ovitrelle løsningen på å få el hver mnd. Men fikk ikke mere enn en resept(husker ikke helt hvor mange pp den rakk til 3?), da jeg egentlig diskuterte meg til resepten i første omgang.
Har ikke blitt gravid med clomid, men det kan jo være flere årsaker til.
Bivirkninger som kvalme de dagene jeg tok tab, så på 2.runde tok jeg de på kveld for å slippe den.

Vet ikke om du fikk noe ut av dette.
Anbefaler å Google litt forskning. For den sier at en har høyere sjanse for levendefødt barn på letrozol feks. Men det kan jo være individuelle forskjeller på hva som virker på hvem. :)

Jeg fikk det for å booste eggløsning, da jeg hadde eggløsning av meg selv 2 av 3 PP.
For meg ble det sammen med ovitrelle løsningen på å få el hver mnd. Men fikk ikke mere enn en resept(husker ikke helt hvor mange pp den rakk til 3?), da jeg egentlig diskuterte meg til resepten i første omgang.
Har ikke blitt gravid med clomid, men det kan jo være flere årsaker til.
Bivirkninger som kvalme de dagene jeg tok tab, så på 2.runde tok jeg de på kveld for å slippe den.

Vet ikke om du fikk noe ut av dette.
Anbefaler å Google litt forskning. For den sier at en har høyere sjanse for levendefødt barn på letrozol feks. Men det kan jo være individuelle forskjeller på hva som virker på hvem. :)
Tusen takk for at du svarte. Ventet på at noen skulle kommentere siden kl 12 :(
Hva mente du med levende født barn? At det er bedre med letrozol enn clomifen? Jeg vet ikke. Ble så usikker av å lese så mye rart. Det står og lite på felleskatalogen :(

Kanskje spørre gynekologen om hvorfor han anbefaler det fremfor noe annet? :)
skjønner uansett godt at du er fortvilet, det er slitsomme greier :Heartred

Hei jenter

Jeg har brukt Clomifen. Fikk det fordi jeg har pcos og sykluser opp mot 150 dager. Ble gravid etter 4 doble doser, men mistet i MA. Endte med icsi for vår del. Eneste bivirkningen jeg fikk var hodepine

Jeg har brukt Clomifen. Fikk det fordi jeg har pcos og sykluser opp mot 150 dager. Ble gravid etter 4 doble doser, men mistet i MA. Endte med icsi for vår del. Eneste bivirkningen jeg fikk var hodepine
Tusen takk for svar♥️ Gratulerer med graviditetet tilslutt

Hei jenter

1. Har pcos og sjeldent eggløsning, så fikk det for å få eggløsning
2.gikk på mange kurer, fikk EL hver kur og i pausemodus, ble gravid en gang, men endte i SA
3.Fikk mye hodepine og kvalme i dagene jeg tok tablettene og noen dager etterpå

1. Har pcos og sjeldent eggløsning, så fikk det for å få eggløsning
2.gikk på mange kurer, fikk EL hver kur og i pausemodus, ble gravid en gang, men endte i SA
3.Fikk mye hodepine og kvalme i dagene jeg tok tablettene og noen dager etterpå
Tusen takk for svar. Uf så trist med SA. Har du blitt gravid etter det?

Tusen takk for at du svarte. Ventet på at noen skulle kommentere siden kl 12 :(
Hva mente du med levende født barn? At det er bedre med letrozol enn clomifen? Jeg vet ikke. Ble så usikker av å lese så mye rart. Det står og lite på felleskatalogen :(
Det er vel barn født etter uke 24(ca), sånn jeg forstod det. Ikke kjempe stor forskjell. Så man tenker vel SA og MA som ikke levendefødt barn.
Forskning er vanskelig og tungt lesestoff.
Men her er det forskjeller på resultatet, om barnløshet kommer fra pcos, endometriose eller uforklarlig barnløshet. På det ene kan clomid ha bedre resultat enn det andre.
Så jeg tenker legen din har gjort en vurdering om hva som er best i din situasjon. :)

Tusen takk for svar. Uf så trist med SA. Har du blitt gravid etter det?
Har hatt en ufattelig lang vei å gå.. startet barneønske i 2012. Utredning = pcos og en tett eggleder, flere forsøk med hormoner og prøverør endte med 2 SA og til slutt en exu i den angivelige åpne egglederen, så etter det ga jeg opp håper om barn og begynte på p-piller.. det viste seg og bli den beste oppskriften, da jeg plutselig var uventet gravid ca ett år etterpå, han er nå 5 uker:Heartblue

Har hatt en ufattelig lang vei å gå.. startet barneønske i 2012. Utredning = pcos og en tett eggleder, flere forsøk med hormoner og prøverør endte med 2 SA og til slutt en exu i den angivelige åpne egglederen, så etter det ga jeg opp håper om barn og begynte på p-piller.. det viste seg og bli den beste oppskriften, da jeg plutselig var uventet gravid ca ett år etterpå, han er nå 5 uker:Heartblue
Uf så trist det du har opplevd. Mener du du ble gravid etter bruk av ppille?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp