Erfaringer med cerazette?

*Cherry

Elsker forumet
Fikk resept på cerazette idag,og lurer litt på hvordan bivirkinger dere som har brukt/bruker har opplevd? :)
Er mest nysgjerrig på å høre om det er mange som har opplevd vektoppgang med de pillene?

Gikk opp i vekt av de som alle andre p-piller jeg har brukt. Ble like "gal" i hodet, lite mens, veldig store uregelmessige celleforandringer (ble konisert). Om det er pga de pillene vet jeg ikke, men hver gang jeg har tatt celleprøver mens jeg har brukt p-piller så har jeg hatt uregelmessige celleforandringer... Og hadde mange cyster mens jeg brukte de, noe mindre antall ved andre p-pille merker.
Slår et slag for hormonfri prevensjon jeg altså rett og slett!!

Jeg gikk ikke opp i vekt av de, men jeg ble skikkelig ustabil psykisk av de. 
Hadde ingen blødninger, men mistet all sexlyst og ble nesten kvalm av at mannen bare strøk meg på ryggen. såe...Det var ikke mye vist å gå på prevensjon for å si det slik

Bivirkning må vel være småen på to år 

jeg hadde småblødninger med de og måtte slutte..

huff ja, blødde i 3 måneder :( Legen mente jeg muligens reagerte på noe i pilla. Alle er forskjellig. Fikk en resept nå for å prøve igjen etter graviditeten siden jeg ammer og ikke kan bruke loette, men ikke snakk om at jeg tørr å prøve igjen :P

Fullstendig tørke!!

Eneste "bivirkningen" jeg fikk var at mensen forvant.Gikk på de i tre mnd før jeg fikk satt inn p-stav for å se hvordan kroppen min reagerte på hormonet.

Da har jeg vært en av de heldige for har ikke hatt noen bivirkninger som vektoppgang og hormonell..men har heller ikke hatt mens på 2.5år nå å sånn er det å gå på de pillene man mister mensen;)har lysten på topp å føler disse er bedre enn noen andre jeg har gått på,å jeg har prøvd noen..alle de andre gjor meg heeelt på tryne psykisk...klarte ikke leve sånnt så var en helt ny verden for meg å begynne på cerazette;)så bare en positiv opplevelse fra meg ivertfall!

Min erfaring er at cerazette ikke er for distré og glemsomme damer. Fikk resept på Cerazette etter første svangerskapet og opplevde sterk vektoppgang fra ca et år etter fødsel... Dette skjedde to ganger, så nå er jeg 25 kg tyngre og trebarnsmor... 

Jeg blødde litt i 14 dager, men så var mensen helt borte til jeg slutta på dem! :D Gikk ikke opp i vekt eller noe, så var kjempe fornøyd. Tipper jeg starter med dem igjenn når jeg er ferdig å være gravid :)

mensen med opptil 3 måneders mellomrom, som jeg er ganske fornøyd med.... 
ellers ingen klager... den har holdt meg ikke-gravid i snart 3,5 år foreløbig, så fornøyd med det 

Fornøyd og uten mensen. Null vektoppgang og.

mamma til LogW skrev:
Da har jeg vært en av de heldige for har ikke hatt noen bivirkninger som vektoppgang og hormonell..men har heller ikke hatt mens på 2.5år nå å sånn er det å gå på de pillene man mister mensen;)har lysten på topp å føler disse er bedre enn noen andre jeg har gått på,å jeg har prøvd noen..alle de andre gjor meg heeelt på tryne psykisk...klarte ikke leve sånnt så var en helt ny verden for meg å begynne på cerazette;)så bare en positiv opplevelse fra meg ivertfall!

Signerer denne, brukte de i 4 år,-ingen mens :)

jeg bare blødde av de, så jeg slutta. Og vips -så var man gravid igjen gitt

Disse inleggene her egner seg som materiale til et Stand Up show - ser bare for meg en eller annen komiker stå på scenen og fremføre en del av disse replikkene :-)

Ble feit, utrivelig OG gravid på dem. Og kjenner flere som ble gravide til tross for riktig bruk...

FrankenMona skrev:
Fornøyd og uten mensen. Null vektoppgang og.

Samme her, det er de beste pillene jeg har gått på. Merket heller ingen forskjell på lysten og det har vel vært det største problemet med alle andre piller.

Back
Topp